Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка транспорту і зв’язку


Аль Шаханба Ібрагім Абдель Хафіз К. Ефективність сталого розвитку авіапідприємства : Дис... канд. наук: 08.07.04 - 2006.



Анотація до роботи:

Аль Шаханба Ібрагім А.-Х. К. Ефективність сталого розвитку авіапідприємства. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.07.04 – економіка транспорту і зв’язку. – Національний авіаційний університет, 2006.

У дисертації здійснено наукове узагальнення поняття сталого розвитку економіки та його особливостей в сучасних умовах. Вперше визначено та досліджено сутність сталого розвитку авіапідприємства. З позицій забезпечення ефективності сталого розвитку авіапідприємства запропоновані складові його економічного механізму. Запропоновано методичні рекомендації щодо розробки прогнозу сталого розвитку аеропорту Амман та його практичної реалізації на основі реального інвестиційного проекту.

Використання запропонованих автором практичних рекомендацій щодо сталого розвитку аеропорту Амман забезпечить в перспективі високий рівень ефективності його діяльності, що сприятиме розвитку економіки країни.

У дисертації проведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукової задачі щодо обґрунтування можливостей та перспектив сталого розвитку авіапідприємства, розробки механізму практичної реалізації та ефективного забезпечення сталого розвитку аеропорту Амман на основі реального інвестиційного проекту, що сприятиме підвищенню ефективності розвитку всієї економіки Йорданії. Результати проведеного дослідження дозволяють зробити наступні висновки:

1. В даний час відсутній єдиний підхід до категорій стійкий, збалансований, стабільний, ефективний розвиток авіапідприємства, що не дозволяє вирішити проблеми підвищення ефективності виробництва з єдиних методологічних та методичних позицій.

2. Ріст обсягу повітряних перевезень традиційно перевищує ріст економіки, проте між цими показниками існує тісне співвідношення і попит на повітряні перевезення в основному визначається темпами розвитку економіки. Міжнародна торгівля товарами і послугами (включаючи туризм) і інші види комерційної діяльності в цілому генерують попит на пасажирські і вантажні авіаперевезення.

3. У 2002 р. світова економіка почала відновлюватися після різкого уповільнення темпів росту в 2001 р., при цьому майже у всіх основних регіонах спостерігалися ріст торгівлі і збільшення промислового виробництва. Світовий валовий внутрішній продукт (ВВП) збільшився приблизно на 3% у реальному вираженні. Дана тенденція в значній мірі була обумовлена економічним становищем у Північній Америці, при цьому в Європі спостерігалися уповільнені темпи економічного росту.

4. Міжнародний аеропорт Амман відіграє значну роль у транспортному обслуговуванні населення, іноземних туристів, ділових людей на авіалініях малою і середньою довжиною. Надання населенню й організаціям послуг в авіаційних перевезеннях з аеропорту сприяє росту ділової активності і соціальному розвитку.

Розвиток аеропорту – це, насамперед, створення необхідних умов для надання послуг по обслуговуванню пасажирів і вантажів, по забезпеченню польотів нових сучасних повітряних судів, із сервісом, що відповідають світовим стандартам.

5. Аеропорт є вигідним пунктом залучення великої кількості багатопрофільних підприємств, численних фірм і корпорацій регіону, що інтенсивно впроваджуються у світовий ринок.

Зміцнення позицій у конкурентній боротьбі аеропорт може досягти шляхом надання послуг по прийому сучасних високоефективних літаків, за умови високого рівня безпеки, комфорту, сервісу і якості обслуговування ВР, пасажирів і вантажів, що відповідають світовим стандартам.

6. Сучасний стан аеропорту Амман значно стримує збільшення обсягів перевезень як по країні, так і за її межі. Це насамперед:

неможливість експлуатації нових комфортабельних повітряних судів більшої місткості;

недостатність пропускної здатності пасажирського аеровокзалу;

відсутні технологічні площі для обслуговування транзитних і трансферних пасажирів;

відсутня база для прийому й обслуговування ПС ділової авіації;

немає умов для обслуговування VIP-пасажирів.

7. В роботі виконано прогноз авіаційної діяльності аеропорту Амман виконано на найближчі 10 років (2006-2015 р.). Цей прогноз зіставлений з можливостями виробничих потужностей аеропорту, з урахуванням розвитку галузі в цілому, місцевих умов, експлуатації типів ПС та їх місткості.

8. З урахуванням реалізації запропонованих заходів обсяг пасажирських перевезень у 2015 році складе 1780 тис. чол. Пропускна здатність аеровокзалу складе 800 пас/годину.

9. Для забезпечення реалізації запропонованого проекту необхідним є залучення інвестицій комерційного кредиту в розмірі 50 млн. дол. і частково за рахунок фонду розвитку підприємства.

10. Передбачається одержання 50 млн. дол. США звичайних кредитів, наданих комерційними банками. Термін кредиту прийнятий на 8 років, процентна ставка 6%. Розрахунок щорічної суми виплати кредиту є оптимальним з позиції мінімізації виплати суми за користування кредитом та питомого навантаження на доходну частину бюджету аеропорту.

Публікації автора:

Статті у наукових фахових виданнях:

  1. Горбачова О. Н., Савчук Н. Л., Аль Шаханба Ибрагим А.-Х. К. Оценка экономической эффективности устойчивой деятельности аэропорта // Проблеми підвищення ефективності інфраструктури. – Зб. наук. пр. – Вип. 7. – К.: НАУ, 2003. – С. 68-71.

    Жебка В. В., Горбачова О. Н., Аль Шаханба Ибрагим А.-Х. К. Основные показатели, используемые при оценке финансовой деятельности авиапредприятия в условиях конкурентного рынка // Проблеми підвищення ефективності інфраструктури. – Зб. наук. пр. – Вип. 9. – К.: НАУ, 2003. – С. 28-31.

    Аль Шаханба Ібрагім А.-Х. К. Формування критеріїв і управлінських впливів підприємств // Проблеми підвищення ефективності інфраструктури. – Зб. наук. пр. – Вип. 11. – К.: НАУ, 2005. – С. 189-193.

    Аль Шаханба Ібрагим А.-Х. К. Основні засади забезпечення сталого розвитку авіапідприємства // Проблеми системного підходу в економіці. – Зб. наук. пр. – Вип. 18. – К.: НАУ, 2006. – С. 63-68.