Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Юр'єва Ірина Анатоліївна. Економічне обгрунтування адаптивної цінової політики (на прикладі електромашинобудівних підприємств): дисертація канд. екон. наук: 08.06.01 / Українська держ. академія залізничного транспорту. - Х., 2003.



Анотація до роботи:

Юр’єва І.А. Економічне обґрунтування адаптивної цінової політики (на прикладі електромашинобудівних підприємств). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – економіка, організація і управління підприємствами. – Українська державна академія залізничного транспорту.

Дисертацію присвячено розробці методів економічного обґрунтування цінової політики підприємства з урахуванням галузевих особливостей техніки. Визначено категорію і складові адаптивного механізму ціноутворення. Проаналізовано теорію, методи і моделі ціноутворення та доцільність їх використання у сучасних умовах хазяйнування. Розроблено дерево цілей цінової політики, запропонована сукупність критеріальних показників для встановлення рівновигідних і конкурентоспроможних цін. Удосконалено методи встановлення граничних цін. Розроблено методи обґрунтування знижок цін, побудовано відповідні шкали.

Проведені дослідження дозволили отримати такі результати:

  1. Основна складова цінової політики – цілеспрямоване формування співвідношення “ціна/якість”. В залежності від особливостей товару й можливості визначити ціну і якість таке співвідношення може мати різний вигляд і використовуватися як критеріальний показник оцінки рівновигідності техніки та конкурентоспроможності ціни машини.

  2. Адаптація цін до ринкових умов полягає у реагуванні підприємством на сукупність чинників, що визначають його цінову політику і призводять до необхідності коригування цін, яке можна виконати встановленням надбавок до цін та знижок з них – важливіших складових адаптивного механізму ціноутворення.

  3. Економічне обґрунтування цінової політики повинно враховувати інтереси як виробника, так і покупця та включати: розрахунки цін шляхом складення планової калькуляції, розробку одно- чи багатофакторних моделей ціни; розрахунки нижньої і верхньої межі цін. Такі розрахунки повинні базуватися на діючих в Україні методиках калькулювання, оподаткуванні, на сучасних методах оцінки ефективності інвестиційних рішень.

  4. Серед сукупності принципів створення дійової цінової політики переважне місце займають принцип гнучкості та принцип рівновигідності. Умови рівновигідності цін, надбавок, знижок змінюються із зміненням механізму господарювання підприємств і повинні враховувати ці зміни.

  5. Кожний з учасників торгівельної угоди має свої економічні інтереси, які слід враховувати при визначенні граничних цін. Принцип противитратності цін діє в перехідний економіці й у ринковому середовищі, якщо і виробник, і покупець не допускають торгівельної угоди, яка погіршує їх економічне становище. Цьому сприяють методи економічного обґрунтування цінової політики і складових адаптивного механізму ціноутворення, запропоновані в дисертації.

Публікації автора:

Фахові видання:

1. Юрьева И.А. Ценовые линии в электромашиностроении // Вестник Харьковского государственного политехнического университета “Технический прогресс и эффективность производства”. – 2000. – Выпуск 128. –
С. 138-142.

2. Юрьева И.А. Коэффициент полезного действия и цена электрической машины // Коммунальное хозяйство городов. Научно-технический сборник. Серия: Экономические науки. Выпуск 26. – Киев, 2000. – С. 53-56.

3. Юр’єва І.А. Обґрунтування рішень цінової політики підприємства на основі цільового підходу // Вестник Харьковского государственного политехнического университета “Технический прогресс и эффективность производства”. – 2000. – Выпуск 93. – С. 131-134.

4. Юрьева И.А. Принцип равновыгодности в ценовой политике предприятия // Вісник Харківського національного університету ім.В.Н.Каразіна. Економічна серія. – 2000. – № 482. – С. 239-241.

5. Юрьева И.А. Экономическое обоснование надбавок к ценам на машины // Вісник Харківського державного економічного університету. Науковий журнал. – 2001. – № 1 (17). – С. 30-32.

Інші праці:

6. Юрьева И.А. Экономическая эффективность и цена электрических машин // Iнформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті.: Науково-технічний журнал Харківської державної академії залізничного транспорту. – 2001. – № 3. – С. 84-86.

7. Юрьева И.А. Методика экономического обоснования скидок с цен на машины и оборудование // Iнформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті: Науково-технічний журнал Харківської державної академії залізничного транспорту. – 2001. – № 6. – С. 30-32.

8. Юрьева И.А., Мищенко В.А. Теория и практика моделирования цен на машины // Проблемы равновесия экономических систем в условиях рыночной трансформации. Материалы межвузовской научно-практической конференции. – Харьков: ХГУ “НУА”, апрель 2001. – С. 139-140.

9. Юрьева И.А. Экономическое обоснование скидок с цен на машины // Проблемы равновесия экономических систем в условиях рыночной трансформации. Материалы межвузовской научно-практической конференции. – Харьков: ХГУ “НУА”, декабрь 2001. – С. 82-84.