Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика професійної освіти


Павленко Олена Олександрівна. Формування комунікативної компетенції фахівців митної служби в системі неперервної професійної освіти. : Дис... д-ра наук: 13.00.04 - 2005.



Анотація до роботи:

Павленко О.О. Формування комунікативної компетенції фахівців митної служби в системі неперервної професійної освіти. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04. – Теорія та методика професійної освіти. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2004.

Дисертація присвячена проблемі формування комунікативної компетенції фахівців митної служби в системі неперервної професійної освіти, розробці теоретичної моделі формування комунікативної компетенції митника та моделі його комунікативної підготовки.

Проведено методологіко-експериментальне дослідження проблеми формування комунікативної компетенції фахівців митної служби України. Обґрунтовано теоретико-методологічні засади формування й розвитку комунікативної компетенції особового складу митних органів, обґрунтовано концепцію комунікативної підготовки як складової неперервної професійної освіти в Держмитслужбі, спрямованої на розвиток комунікативної компетенції фахівця. Створено та експериментально впроваджено модель комунікативної компетенції фахівців митної служби України.

Описано систему комунікативної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації митників, визначено сутність і структуру такої підготовки. Виявлено сутність понять “професійна освіта працівників митної служби”, “комунікативна компетенція фахівців митної служби” і “комунікативна підготовка особового складу митних органів”.

Застосовано інтегрований підхід до оновлення змісту професійної освіти.

Основні результати роботи впроваджено в навчальний процес закладів освіти, підпорядкованих ДМСУ, та в системі самоосвіти на митницях.

Публікації автора:

Монографія:

1. Теорія і практика навчання ділової комунікації: Монографія. – Київ – Дніпропетровськ: АМСУ, 2003. – 243 с.

Статті у провідних фахових виданнях:

2. Один из путей повышения роли иностранного языка в подготовке специалистов инженерно-технического профиля // Пути совершенствования преподавания иностранных языков и повышения их роли в гуманитарном образовании студентов: Сб. научных трудов. Дніпропетровськ: ДДУ, 1993. – С. 144 – 146.

3. Просто о сложном или Как можно легко запомнить формы немецких глаголов // Іноземні мови. – 1996. – № 3. – С. 23 – 27 (у співавторстві з І.Ю. Поздняковою).

4. The correlation of communicative skills of collecutors and the pragmatic potential of a statement // Вісник Дніпропетровського університету. Педагогіка і психологія. – Дніпропетровськ: ДДУ, 1999. – Вип. 4. – С. 89 – 96.

5. Становлення іміджу навчального закладу нового типу // Неперервна професійна освіта: теорія і практика: Науково-методичний журнал. – К.: Видавництво МФ НаУКМА, 2002. – Вип. 1 (5). – С. 54 – 60.

6. Відповідність структури комунікативних умінь багаторівневій моделі управлінських функцій // Теоретичні питання освіти та виховання: Зб. наукових праць. – К.: Видавничий центр КНЛУ, 2002. – Вип. 19. – С. 120 – 124.

7. Утрата комунікативних здібностей індивідуума в інформаційному віці як нова педагогічна проблема // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наукових праць / Редкол.: Т.І. Сущенко (відп. ред.) та ін. – Київ – Запоріжжя, 2002. – Вип. 23. – 369 с.

8. Методичні підходи до вивчення іноземних мов у процесі професійної підготовки митників // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наукових праць / Редкол.: Т.І. Сущенко (відп. ред.) та ін. – Київ – Запоріжжя, 2002. – Вип. 22. – C. 289 – 294.

9. Аналіз проекту “Open Sesame” для України: спроба оцінки рівня професійно орієнтованих знань з іноземних мов // Зб. наук. пр. Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). – Бердянськ: БДПУ, 2002. – № 4. – С. 118 – 127.

10. Структура і зміст комунікативно-професійної компетенції фахівців керівної ланки // Проблеми гуманізму і освіти: Зб. матеріалів науково-методичної конференції, м. Вінниця, 21–22 травня 2002 р.: У 2 т. – Вінниця: Універсум–Вінниця, 2002. – Т. 2. – С. 173 – 178 (у співавторстві з О.В. Плахотнік).

11. Розвиток та становлення системи безперервної професійної освіти фахівців митної служби України // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наук. пр. / Редкол.: Т.І. Сущенко (відп. ред.) та ін. – Київ – Запоріжжя, 2002. – Вип. 24. – С. 365 – 369.

12. Сучасна неперервна освіта: пошуки нової моделі розвитку // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наукових праць / Редкол.: Т.І. Сущенко (відп. ред.) та ін. – Київ – Запоріжжя, 2002. – Вип. 25. – С. 43 – 47.

13. Сучасні тенденції розвитку професійної освіти працівників митних служб України та Німеччини // Діалог культур: Україна у світовому контексті: Філософія освіти: Зб. наукових праць / Ред. кол. І.А. Зязюн (голов. ред.), С.О. Черепанова (упоряд. і відп. ред.), Н.Г. Ничкало, С.О. Сисоєва та ін. – Львів: Видавництво “Сполом”, 2002. – Вип. 8. – С. 277 – 284.

14. Стан сформованості мовної компетенції абітурієнтів і вимоги сьогодення // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. науких праць / Редкол.: Т.І. Сущенко (відп. ред.) та ін. – Київ – Запоріжжя, 2003. – Вип. 26. – 406 с.

15. Нові методичні підходи до навчання іноземної мови в Академії митної служби України // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наукових праць / Редкол.: Т.І. Сущенко (відп. ред.) та ін. – Київ – Запоріжжя, 2003. – Вип. 27. – С. 294 –298.

16. Комунікативний аспект професійної підготовки кадрів у призмі кваліфікаційних характеристик (на прикладі Державної митної служби України) // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наукових праць / Редкол.: Т.І. Сущенко (відп. ред.) та ін. – Київ – Запоріжжя, 2003. – Вип. 28. – С. 38 – 41.

17. Педагогічні інновації в контексті митних служб // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наукових праць / Редкол.: Т.І. Сущенко (відп. ред.) та ін. – Київ – Запоріжжя, 2003. – Вип. 29. – С. 375 –379.

18. Стратегії мовної освіти в Україні в руслі Загальноєвропейських Рекомендацій Ради Європи // Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики: Збірник наукових праць / Ред. кол. Гузій Н.В. (відп. ред.) та інші. – К.: НПУ, 2003. – Вип. 10. – С. 74 – 80.

19. Комунікативна підготовка фахівців у системі неперервної професійної освіти митників // Педагогіка і психологія професійної освіти: Науково-методичний журнал / Гол. ред. Ничкало Н.Г. – Львів, 2003. – № 6. – С. 77 – 83.

20. Підвищення кваліфікації: сутність та шляхи її реалізації (На прикладі Держ. митної служби України) // Проблеми педагогічних технологій: Зб. наук. праць / Голов. ред. В Зубович. – Вип. 1 (26). – Луцьк. – 2004. – С. 47 –53.

21. Модель комунікативної компетенції фахівців митної служби // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наукових праць / Редкол.: Т.І. Сущенко (відп. ред.) та ін. – Київ – Запоріжжя. – 2004. – Вип. 31. – 406 с.

22. Формування іміджу митних установ як актуальна форма професійної комунікації // Зб. наукових працьУманського державного університету імені Павла Тичини / Гол. ред. В.Г. Кузь. – К.: Міленіум.– 2004. – С. 136 – 142.

23. Засоби паблік рилейшнз як засоби ділового спілкування // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. № 10. – К.: Міленіум.– 2004. – С. 123 – 130.

Навчально-методичні праці:

24. Методические рекомендации по трактовке экономических немецко-англо-русских терминов / Співавтор: Потураєва Л.В. (англ. мова). – Днепропетровск: ЧП “ПАФ”, 1993. – 33 с.

25. Методичні рекомендації з дисципліни “Німецька мова” для заочного відділення (початковий рівень) // Дніпропетровськ: АМСУ, 1998. – 58 с.

26. Методичні рекомендації з дисципліни “Німецька мова” для заочного відділення (продвинутий рівень) // Дніпропетровськ: АМСУ, 1998. – 92 с.

27. Методичні рекомендації для підготовки до вступних іспитів в Академію митної служби України з напрямку “Право”// Дніпропетровськ: АМСУ. – С. 36 – 151.

28. Методичні рекомендації для підготовки до вступних іспитів в Академію митної служби України з напрямку “Економіка і підприємництво” // Дніпропетровськ: АМСУ, 1998. – С. 30 – 148.

29. Методичні вказівки щодо складання іспиту з іноземної мови працівниками митних органів України (німецька мова) // Дніпропетровськ: АМСУ, 1999. – 17 с.

30. Методичні розробки для роботи з текстами фахового спрямування “Митниця: Історія. Всесвітня митна організація” // Дніпропетровськ, АМСУ, 1999. – 46 с.

31. Методичні розробки для роботи з текстами фахового спрямування “Робота митниці”. – Дніпропетровськ, АМСУ, 2000. – 52 с.

Навчальні програми:

32. Програма дисципліни “Німецька мова”. – Дніпропетровськ: АМСУ, 1997. – 12 с.

Статті в науково-методичних журналах, іншій педагогічній пресі:

33. Fortbildung / Weiterbildung, S. 22 // Deutsch als Fremdsprache in der Ukraine. – Lwiw. – № 12. – 2002. – 33 S.

Словники:

34. Митна справа: Словник-довідник // Кер. авт. колективу Ю.П. Соловков. – Х.: Кн. рекламне агентство “РА”. – 2000. – 320 с.

Тези, матеріали конференцій:

35. Интеллектуальные связи Украины и Германии в сфере высшего образования // Вопросы германской истории. Украина-Германия: экономическое и интеллектуальное сотрудничество Х1Х–ХХ вв. – Днепропетровск: НГАУ, 1998. – С. 292– 298.

36. О политической коммуникации // Матеріали 1-ої міжнародної конференції “Наука і освіта – 98”. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 1998. – С. 604 – 605.

37. Язык таможенного документа и его место в коммуникации // Когнитивные стратегии языковой коммуникации. Доклады Международной научной конференции. – Симферополь: Изд-во Таврического экологического института, 1998. – С. 114–118.

38. Требования к подготовке специалистов информационно-аналитических отделов // Актуальні проблеми підготовки фахівців для митної служби на сучасному етапі: Зб. наукових праць. – Дніпропетровськ, 1998. – Ч.II. – С. 88 – 90.

39. Модель связи организации со средствами массовой информации // Актуальні проблеми підготовки фахівців для митної служби на сучасному етапі: Зб. наукових праць. – Дніпропетровськ, 1998. – Ч.II. – С. 92 – 96.

40. Kommunikative berufsbezogene Kompetenz im Kontext der europдischen Integration, S. 83 // Mehrsprachigkeit und Mehrkulturalitдt. 18. Kongress fьr Fremdsprachendidaktik. 4. – 6. Oktober / Herausgeber: Dr. J. Kurtz, Prof. Dr. H.O. Oppertshдuser. – Dortmund: Universitдt Dortmund, DGFF. – 1999. – 140 S.

41. Євроклуб як компонент моделі громадянської освіти в Україні // Збірник наукових праць( Педагогічні науки). – Херсон: Атлант. – 2000. – С. 29 – 32.

42. Комунікативний аспект проблеми формування Маленької особистості з Великої Літери // Збірник тез науково-практичної конференції. – Житомир. – 2001.

43. Новые образовательные модели // Зб. наукових праць (Педагогічні науки). – Дніпропетровськ: Наука і освіта. – 2001.

44. Відеофільм як учбовий текст (на прикладі митного дискурсу) // Інноваційні підходи до навчання іноземних мов та культур у новому тисячолітті: Міжн. науково-метод. конференція, 20 – 22 вересня 2002 р.: Тези доповідей. – Дніпропетровськ: Дніпропетровський ун-т економіки та права. – С. 123. – 192 с.

45. Концептуальна модель організації комунікативної підготовки фахівців митної служби України // Митна політика України в контексті європейського вибору: проблеми та шляхи їх вирішення: Матеріали конференції 20 – 21 листопада 2003 р. – Дніпропетровськ. – 2003. – С. 240 – 241. – 256 с.