Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Леонова Юлія Олександрівна. Формування механізму стратегічного управління соціально-економічним розвитком акціонерного товариства : Дис... канд. наук: 08.06.01 - 2006.



Анотація до роботи:

Леонова Ю.А. Формування механізму стратегічного управління соціально-економічним розвитком акціонерного товариства. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – економіка, організація і управління підприємствами. – Харківський національний економічний університет, Харків, 2005.

У дисертації досліджено соціально-економічну природу корпоративних відносин в акціонерному товаристві. Систематизовано та узагальнено існуючі теоретичні підходи до визначення структури системи стратегічного планування корпоративного розвитку АТ. Визначено фактори формування системи корпоративного управління в Україні. Дано оцінку нормативно-правового забезпечення корпоративних відносин в Україні та визначення основних напрямків удосконалення державного регулювання корпоративного розвитку. Запропоновано методичні основи формування мотиваційного механізму корпоративного розвитку акціонерного товариства. Розроблено організаційно-методичне забезпечення формування стратегії корпоративного розвитку АТ. Дано обґрунтування методичних підходів до розв’язання корпоративних конфліктів учасників КВ при стратегічному плануванні корпоративного соціально-економічного розвитку.

  1. Корпоративні відносини являють собою складний соціокультурний феномен, притаманний суспільству з досить високим рівнем розвитку економіки, господарства, культури тощо. Соціально-економічна природа корпоративних відносин полягає у добровільному поєднанні зусиль учасників корпорації для здійснення спільної діяльності з метою досягнення певного сінергетичного ефекту, який не може бути отриманий при відсутності корпоративного співробітництва.

  2. Необхідною умовою формування стратегії соціально-економічного розвитку акціонерного товариства є створення механізму погодження інтересів учасників КВ при визначенні стратегічних та поточних цілей АТ. Найбільш складним з етапів обґрунтування СКР є встановлення складу та очікувань релевантних груп учасників КВ. Послідовність визначення релевантних груп учасників складається з наступних етапів: оцінки внутрішніх факторів і зовнішніх факторів формування ресурсної стратегії АТ; визначення обсягу стратегічних ресурсів, необхідного для реалізації стратегії розвитку АТ; визначення потреб АТ у залученні стратегічних ресурсів (встановлення стратегічної “ресурсної прогалини”); визначення можливостей залучення стратегічних ресурсів із зовнішніх джерел; формування ресурсної стратегії АТ; визначення релевантних видів стратегічних ресурсів; визначення складу джерел залучення релевантних ресурсів; визначення додаткових умов та обмежень щодо використання ресурсів; визначення способів залучення ресурсів; визначення складу релевантних груп учасників КВ.

  3. Стратегічне управління корпоративним соціально-економічним розвитком являє собою довгострокове керівництво корпоративними відносинами в АТ на основі дослідження усього комплексу факторів формування КВ, визначення специфічних цілей КУ, формування стратегій досягнення встановлених цілей, а також забезпечення виконання розроблених стратегічних планів. Складовими організаційно-економічного механізму КУ є наступні: система цілей і стратегій учасників корпоративних відносин; критерії та принципи погодження цілей учасників; форми й методи стратегічного планування корпоративного розвитку; фактори КУ; форми й методи управлінського впливу на фактори КУ; організаційне забезпечення КУ та планування корпоративного розвитку; комплекс ресурсів КУ.

  4. Послідовність формування стратегії корпоративного розвитку складається з п’яти основних етапів: формування основної та комплексу функціональних і оперативних стратегій АТ; визначення релевантних груп учасників корпоративних відносин; визначення пріоритетних цілей та очікувань релевантних груп учасників КВ, погодження цілей учасників КВ та формування пріоритетів корпоративного розвитку; вибір стратегії корпоративного розвитку; формування емісійної та дивідендної політики АТ як складових стратегії корпоративного розвитку.

5. Мотиваційний механізм корпоративного розвитку складається з чотирьох основних підмножин мотивів (мотиваційних комплексів), кожен з яких спрямований на досягнення певної сукупності цілей корпоративного співробітництва, відповідних прагненням та очікуванням певних груп учасників корпоративних відносин: мотиваційний комплекс акціонерів корпорації; мотиваційний комплекс вищого керівництва корпорації; мотиваційний комплекс трудового колективу корпорації; мотиваційний комплекс зовнішніх учасників корпоративних відносин. Послідовність формування мотиваційного механізму корпоративного розвитку акціонерного товариства складається з п’яти основних етапів: дослідження мотиваційного механізму суспільного розвитку; дослідження мотиваційного механізму соціально-економічного розвитку; побудова мотиваційного механізму корпоративного розвитку АТ; стратегічне планування корпоративного розвитку АТ; контроль та прогнозування змін умов корпоративного розвитку і стану факторів, які надають мотивоутворюючого впливу на учасників КВ.

6. Виникнення корпоративної конфліктної ситуації є ознакою неспроможності існуючого ММКР створити учасникам конфлікту дієві стимули щодо безперешкодного розв’язання ситуації, яка склалася. Ключовими факторами розв’язання конфліктних ситуацій у різних сферах корпоративного співробітництва є визначення мотиваційного комплексу учасників конфлікту, який складається з цілей та мотиваційних спонукань і стимулів щодо досягнення цих цілей.

Публікації автора:

  1. Загривая Ю.А. Анализ нормативно-правового обеспечения корпоративного управления в Украине // Управління розвитком. - ХДЕУ. - 2002. - №1. - С. 65-67.

  2. Загривая Ю.А. Влияние государства на развитие корпоративного управления на Украине // Економіка: проблеми теорії та практики: зб. наук. праць. - Дніпропетровськ: ДНУ, 2002. - №143. - С. 126-130.

  3. Гриньова В.М., Леонова Ю.О. Методичні засади формування стратегії корпоративного розвитку акціонерного товариства// Економіка: проблеми теорії та практики: зб. наук. праць. - Дніпропетровськ: ДНУ. - 2004. - №189. - С. 267-278.

  4. Загривая Ю.А. Организационная структура корпоративного управления // Бізнес информ. - 2002. - №11-12. - С. 137-139.

  5. Загривая Ю.А. Подходы к формированию корпоративного управления в Украине // Труды 6-й Международной научно-технической конференции “Физические и компьютерные технологи в народном хозяйстве” - Харьков: ХНПК «ФЭД», - 2002. - С. 235-237.

  6. Загривая Ю.О. Інфраструктура фондового ринку та формування системи корпоративного управління // Труды 7-й Международной научно-технической конференции “Физические и компьютерные технологи в народном хозяйстве” - Харьков: ХНПК «ФЭД», - 2003. - С. 196-198.