Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Боровик Юрій Тарасович. Формування організаційних структур будівельних фірм у відповідності до умов ринку : дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Українська держ. академія залізничного транспорту. - Х., 2006.



Анотація до роботи:

Боровик Ю. Т. Формування організаційних структур будівельних фірм у відповідності до умов ринку . – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – економіка, організація і управління підприємствами. – Українська державна академія залізничного транспорту, Харків, 2006.

Дисертацію присвячено теоретичному обґрунтуванню та створенню методичного підґрунтя для формування організаційних структур будівельних фірм у відповідності до умов ринку. Обґрунтовано необхідність і запропоновані напрямки реорганізації структури будівельних фірм (зокрема, транспортних) у ринкових умовах. Уточнено фактори, що визначають організаційну форму управління будівельних фірм.

Удосконалено вимоги до побудови організаційних структур в умовах ринкових відносин. Розроблено пропозиції з методології формування структур управління будівельних фірм і організації процесу структурних змін. Запропоновано комплекс підходів та принципів проектування організаційних структур проектного управління транспортних будівельних фірм. Розроблена послідовність внутрішньофірмової перебудови будівельних організацій для адаптації внутрішньовиробничих зв’язків і взаємовідносин будівельних фірм. Розроблено основні напрямки формування і розвитку сучасного механізму управління транспортним будівельним комплексом. Уточнено класифікацію випадкових факторів відмови будівельного виробництва.

У дисертації розглянуті теоретичні основи і розроблені методологічні рекомендації з удосконалення процесу формування організаційних структур будівельних фірм у відповідності до умов ринку. Основні висновки, отримані в результаті дослідження, полягають у наступному:

1. Встановлено напрямок змін організаційної структури, який визначається новими пріоритетами, що об’єктивно диктує ринок. Тому зростає роль фінансово-економічних функцій управління і з’являється ряд нових функцій, основні з яких маркетинг і стратегічне планування. Нові функції полягають у виявлені потреб ринку і знаходженні шляхів задоволення їх більш ефективними, ніж у конкурентів, способами з метою досягнення прибутковості в короткостроковій і довгостроковій перспективі.

2. Уточнено співвідношення понять «організаційна структура управління» і «організаційна форма управління» і наведено їх визначення.

3. Виявлені ряд тенденцій і закономірних вимог до побудови ОСУ в умовах ринкових відносин. Нова система (і відповідно їй структура управління) повинна активно пристосовуватися до впливу зовнішнього середовища. У зв’язку з зростанням плинності, нестабільності зовнішнього середовища, індивідуалізації замовлень, необхідністю прискорення впровадження технічних нововведень є тенденція переваги органічних структур над механістичними, тоб то у цілях підвищення адаптивності структури управління старі форми повинні уступати формам групового, децентралізованого прийняття рішень, горизонтальним взаємодіям структурних ланок.

4. Систематизовано фактори удосконалення та розвитку ОФУ будівельних фірм, яка встановлює їх взаємозв’язок і взаємозалежність в ринкових умовах.

5. Обґрунтовано доцільність застосування у сукупності системно-цільового і програмно-цільового підходів як методологічної основи проведення перебудови ОСУ, які, з урахуванням ринкових умов, запропоновано доповнити положенням про вибір стратегії розвитку (середнє- і довгострокової), а також організаційно-правової форми і способу приватизації.

6. Визначено комплекс підходів і принципів проектування організаційних структур проектного управління транспортних будівельних фірм, який вирішує проблему проектування організаційної системи проекту і вибір найкращого варіанту організаційних рішень.

7. Розроблено пропозиції щодо організації і змісту процесу формування структури управління будівельних фірм. Запропоновано для виконання спеціальної функції управління – удосконалення управління – утворити службу перспективного розвитку (стратегічного планування) будівельної фірми з формулюванням цілі її діяльності, основних задач і виконуваних функцій.

8. Встановлено, що маркетингові дослідження на підприємствах будівельного комплексу слід розглядати як частину постійно діючого інтегрованого інформаційного процесу, а виробничий цикл починати з маркетингової діяльності.

9. Суттєво доповнено класифікацію випадкових факторів відмови будівельного виробництва, у зв’язку з підвищенням ступеня невизначеності і динамічності в ринкових умовах, урахуванням фінансово-економічних, соціальних і форс-мажорних факторів, які мають значний вплив на діяльність будівельного комплексу.

10. Запропоновано система оптимізації внутрішньофірмових відносин, яка спрямовує усі підрозділи на ефективне функціонування організації у цілому.

11. Встановлено, що транспортний будівельний комплекс як цілісна система зберігається разом з притаманними йому внутрішніми протиріччями, тому своєчасне їх вирішення вимагає управління комплексом, як єдиним цілим, втому числі у формі промислово-фінансових груп.

Публікації автора:

статті у наукових фахових виданнях:

1. Боровик Ю.Т. Про формування ринкового механізму управління транспортним будівельним комплексом // Залізничний транспорт України. – 2000. - № 5-6. – С. 77-78.

2. Боровик Ю.Т. Удосконалення організаційних форм управління транспортними будівельними організаціями // Залізничний транспорт України. – 2001. – № 2. – С. 45-47.

3. Боровик Ю.Т. Принципи побудови організаційних структур управління транспортних будівельних фірм і особливості їх застосування в сучасних умовах // Ефективність економіки промисловості і її вплив на транспорт / Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. Економічна серія. Випуск 565. – Харків, 2002. – С. 55-58.

4. Дикань В.Л., Боровик Ю.Т. Маркетинг як система стратегічного управління діяльністю транспортних будівельних організацій і метод адаптації до ринкового середовища // Вісник економіки транспорту і промисловості (збірник науково-практичних статей). Випуск 8.– Харків: УкрДАЗТ, 2004. – С. 20-27.

інших наукових виданнях:

5. Организационно-функциональная структура транспортных строительных организаций Украины в условиях формирующегося рынка /Боровик Ю.Т. – Харьков: ХИИТ, 1993. – 5 с. – Рус. – Деп. в Укр. ИНТЭИ, 22.05.93, № 999-Ук.93.

6. Боровик Ю.Т. Проблемы формирования организационно-функциональных структур транспортных строительных организаций Украины в условиях рыночной экономики // Информационный листок, ИЛ № 116-94. – Харьков: ХАРПНТЭИ, 1994. – 4 с.

7. Системы управления строительным производством и их надежность в период перехода к рынку/ Боровик Ю.Т. – Харьков: ХарГАЖТ, 1995. – 11 с. – Рус. – Деп. в ГНТБ Украины 12.03.96, № 726-Ук.96.

8. Боровик Ю.Т. Управление материально-техническим обеспечением строительных организаций в условиях развития рыночных отношений// Проблемы и перспективы формирования цивилизованного общества в Украине/ Сб. научн. работ междунар. конф.-семин. Часть 2.–Харьков:Основа, 1996.– С. 80.

9. Боровик Ю.Т. Моделювання управління регіональним будівельним комплексом // Удосконалення механізму державного управління зайнятістю населення та особливості його застосування в депресивних регіонах: Матеріали науково-практичної конференції 27 грудня 2000 р. – Х.: УАДУ(ХФ), 2000. – С.159-161.

тези доповідей:

10. Боровик Ю.Т. К вопросу перехода транспортных строительных организаций Украины на рыночные отношения // Тезисы докладов 53-й научно-техн. конф. Кафедр института и специалистов ж.д. транспорта. – Харьков: ХИИТ, 1991. – С.98-99.

11. Боровик Ю.Т. Проблеми формування раціональної структури кадрів управління транспортних будівельних організацій в умовах ринкової економіки // Тези доповідей 55-ї наук.-техн. конференції кафедр інституту та спеціалістів залізничного транспорту. – Харків: ХІІТ, 1993. – С. 64-65.

12. Боровик Ю.Т. Вплив різних форм організації будівельного виробництва на організаційну форму управління будівельної організації // Тези доповідей 57-ї науково-технічної конференції кафедр академії та спеціалістів залізничного транспорту за міжнародною участю. – Харків: ХарДАЗТ, 1995.– С.87.

13. Боровик Ю.Т. Проблеми формування і удосконалення організаційних структур управління транспортних будівельних фірм в умовах ринкових відносин // ІІ Міжнародна наукова конференція. Проблеми економіки транспорту. Тези доповідей. – Дніпропетровськ: ДІІТ, 2002. – С.108-109.

14. Боровик Ю.Т. Проблеми адаптації організаційних структур управління транспортних будівельних фірм до ринкових умов // ІІІ Міжнародна наукова конференція. Проблеми економіки транспорту. Тези доповідей. – Дніпропетровськ: ДІІТ, 2003. – С. 51-52.

15. Боровик Ю.Т. Маркетинг як метод адаптації транспортних будівельних організацій // Вісник економіки транспорту і промисловості (збірник науково-практичних статей). Випуск 7. Спеціальний випуск. Матеріали 1-ї міжнародної науково-практичної конференції «Проблеми міжнародних транспортних коридорів та єдиної транспортної системи України» (3-5 червня 2004р. с.м.т. Коктебель). – Харків: УкрДАЗТ, 2004. – С. 56.