Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Лищенко Олена Германівна. "Формування системи управління якістю продукції підприємств ливарного виробництва" : Дис... канд. наук: 08.06.01 - 2007.



Анотація до роботи:

Лищенко О.Г. Формування системи управління якістю продукції підприємств ливарного виробництва. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – «Економіка, організація і управління підприємствами». – Приазовський державний технічний університет Міністерства освіти і науки України, Маріуполь, 2006.

Дисертацію присвячено розробці обґрунтованих пропозицій та практичних рекомендацій щодо організації й удосконалення системи управління якістю продукції на підприємствах ливарного виробництва. Обґрунтовано теоретичні й методичні основи формування системи управління якістю продукції на підприємствах. Розроблено модель управління якістю на підприємствах ливарного виробництва. Визначено основні фактори, що негативно впливають на економічний стан підприємств ливарного виробництва. Запропоновано систему контролю за якістю продукції ливарних підприємств за технологічним циклом. Розроблено класифікатор організаційних причин браку виливків і їх економічних наслідків. Розвинуто методику оперативного визначення економічних втрат від внутрішнього браку в ливарному виробництві.

Виконане дисертаційне дослідження дає підстави для таких висновків і рекомендацій:

1. Визначено, що якість слід розуміти як сукупність властивостей продукції, покликаних задовольняти потреби відповідно до призначення продукту. В умовах ливарного виробництва до властивостей високоякісної продукції входять: надійність, енергоємність, естетичні властивості, безпека й екологічність. Споживач часто віддає перевагу якості, а не ціні, оскільки розуміє, що висока якість знизить витрати на експлуатацію, ремонт і більш повно задовольнить потреби. Тому на сьогодні систему якості промислового підприємства слід розуміти як соціально-економічну, об'єктом управління якої виступає весь персонал підприємства, зацікавлений у підвищенні якості.

2. На основі аналізу існуючих теоретичних підходів і застосованих схем управління якістю в роботі запропонована модель управління якістю на підприємстві ливарного виробництва. Вона передбачає взаємозв’язок завдань управління якістю в різних галузях діяльності та практичних заходів щодо управління якістю на підприємстві за допомогою проведення аналізу якості продукції, визначення економічної ефективності усунення браку, контролю за управлінням якістю продукції.

3. Основними причинами, що негативно вплинули на економічний стан підприємств ливарного виробництва, визначені низький рівень якості продукції; низький обсяг споживання внутрішнього ринку; розрив традиційних кооперативних зв’язків як в Україні, так і за її межами. Це призвело до зниження обсягів виробництва виливків в Україні, тому реалізація запропонованих заходів дасть можливість задовольнити поточні і перспективні потреби внутрішнього ринку в якісній продукції; підвищити рівень можливостей вітчизняних підприємств на світових ринках шляхом виробництва конкурентоспроможної продукції; а саме розвиток металоспоживаючих галузей сприятиме збільшенню обсягів ливарного виробництва до 3100 тис. т у 2010 р.

4. Визначено, що на підприємствах ливарного виробництва найбільшу увагу варто приділяти функціональним нововведенням: випробування нових форм організації виробництва, нових технологій, більш повного застосування економічних факторів, методів виміру і контролю за параметрами якості. Контролю за якістю буде сприяти запропонована в роботі система виявлення браку виливків за технологічним циклом та відповідний розрахунок економічного ефекту від усунення браку.

5. На базі розробленого класифікатора запропонована організація робіт і заходів із забезпечення якості за технологічним циклом, яка передбачає організацію контролю за якістю на таких ділянках: модельна, сумішоприготувальна, стрижнева, формувальна, лиття, вибиття лиття, очищення литва, обрубка. На відміну від діючої системи виявлення браку, що виявляє його на останній ділянці технологічного циклу, на підприємствах ливарного виробництва запропонована методика буде сприяти підвищенню ефективності контролю за якістю.

6. Запропоновано класифікатор організаційних причин браку виливків і їх економічних наслідків для використання на підприємствах ливарного виробництва. Він включає: визначення дефекту металу за видами дефектів; ідентифікацію цього дефекту у виробі; визначення причини відхилення від якості литва; вибір організаційного або технологічного напряму усунення дефекту; економічну оцінку. Такий класифікатор дозволяє класифікувати брак литва, установити причини появи браку, розробити організаційні й технологічні шляхи усунення дефектів і розрахувати економічні наслідки браку.

7. Запропонована методика оперативного визначення економічних втрат від внутрішнього браку в ливарному виробництві дає можливість визначити економічні втрати по конкретних виливках, класифікувати причини внутрішнього браку виливків по конкретному виду. Розроблена методика дозволяє проводити щоденний моніторинг втрат від браку лиття на підприємствах ливарного виробництва та вести визначення економічних втрат у розрахунку за кожним виливком.

Публікації автора:

Монографії:

  1. Сахарцева И.И., Лыщенко Е.Г. Формирование механизма управления качеством продукции на предприятиях литейного производства: Монография. – Запорожье: ЗГИА, 2004. – 276 с. Особистий внесок здобувача: дослідження та розробка практичних і теоретичних аспектів управління якістю на підприємствах ливарного виробництва, удосконалення класифікації організаційних причин браку виливків, розробка методики економічних втрат від браку лиття. – 5,75 друк. арк.

Статті у наукових фахових виданнях:

  1. Лищенко О.Г. Методика економічного оцінювання браку на ливарному виробництві // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2006. – № 5. – С. 184-187.

  2. Лищенко О.Г. Модель управління якістю продукції на ливарних підприємствах // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2006. – № 6. – С. 181-186.

  3. Лыщенко Е.Г. Организация порядка выявления и оформления брака продукции на предприятии // Економіка: проблеми теорії та практики: Збірник наукових праць. – Вип. 154.– Дніпропетровськ: ДНУ, 2002. – С.110-119.

  4. Лищенко О.Г., , Таратута Л.В., Подмешальська Ю.В. Досвід організації стратегічного обліку фінансово-економічної діяльності у господарській практиці // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2002. – № 4. – С. 256-261. Особистий внесок: запропоновано шляхи реструктуризації підприємства для поліпшення якості продукції.

  5. Лыщенко Е.Г. Реструктуризация производства с учетом мероприятий по сертификации системы качества продукции // Економіка: проблеми теорії та практики: Збірник наукових праць. - Вип. 77. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2001. – С.122-124.

  6. Лищенко О.Г. Якість продукції як один з основних факторів підвищення ефективності роботи підприємства // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2001. – № 1. – С. 110-112.

  7. Лыщенко Е.Г. Оценка эффективности мероприятий по снижению брака продукции // Економіка: проблеми теорії та практики: Міжвузівський збірник наукових праць. – Вип. 19. – Дніпропетровськ: Наука і освіта. 2000. – С.103-113.

Опубліковано у інших виданнях:

  1. Сергеева Е.Г. Изменение литниковой системы при изготовлении отливки 262516: Удостоверение на рационализаторское предложение № 63613. – Автозавод Коммунар, ЦЗЛ, 6.05.1988. – 1 с.

  2. Сергеева Е.Г., Живица И.В. Изменение технологии формовки отливки 968-2403018: Удостоверение на рационализаторское предложение № 63585. – Автозавод Коммунар, ЦЗЛ, 19.05.1987. – 1 с. Особистий внесок здобувача: запропоновано шляхи зміни у технології формовки для поліпшення якості виливки.

  3. Лыщенко Е.Г. Внедрение современных методов менеджмента качества на металлургических предприятиях // Нові матеріали і технології в металургії та машинобудуванні. – 2001. – № 1. – С. 98-101.

  4. Лыщенко Е.Г. Проблема конкурентоспособности продукции предприятия // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. – 2002. – № 8. – С. 123-128.

  5. Лыщенко Е.Г. Менеджмент обеспечения качества продукции на металлургических предприятиях // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції „Корпоративне управління в Україні: менеджмент, фінанси, аудит” (4-5 травня 2006 р.). – Рівне: НВУВГП, 2006. – С. 218-220.

  6. Лыщенко Е.Г. Организация мероприятий по обеспечению качества продукции литейного цеха по технологическому циклу // Матеріали ІІІ Міжнародної науково практичної конференції „Динаміка наукових досліджень, 2004”. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004. – С. 50-53.

  7. Лыщенко Е.Г. Практические аспекты управления качеством на литейных предприятиях // ХІ науково-технічна конференція студентів, магістрантів, аспірантів і викладачів ЗДІА: Тези доповідей. – Запоріжжя: ЗДІА, 2006. – С. 38-40.

  8. Лыщенко Е.Г., Андриенко А.Г. Экономическая эффективность повышения конструктивной прочности лопаток путем оптимизации геометрических параметров профилей рабочих лопаток компрессора ГТН-16 // Нові конструкційні сталі та стопи і методи їх обробки для підвищення надійності та довговічності виробів: Збірник наукових праць ЗДТУ. – Запоріжжя: ЗДТУ, 1998. – С. 105-106. Особистий внесок здобувача: розрахунок економічного ефекту від оптимізації геометричних параметрів профілів лопаток ГТН-16.

  9. Карика И.М., Лыщенко Е.Г., Спивак В.К. Улучшение показателей качества чугуна и их влияние на экономическую эффективность производства // Регіональна політика України: наукові основи, методи, механізми / Зб. Наук. Пр. за матеріалами доповідей міжнародної науково-практичної конференції.– Львів: Інститут регіональних досліджень НАН України, 1998. – С. 422-427. Особистий внесок здобувача: визначення залежності підвищення якості металопродукції від ефективності роботи підприємства.