Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Дубровний Тарас Миколайович. Фортепіанна творчість Анатолія Кос-Анатольського у стилетворчих процесах другої половини XX століття : дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Львівська держ. музична академія ім. М.В.Лисенка. — Л., 2006. — 159арк. : рис. — Бібліогр.: арк. 143-154.



Анотація до роботи:

Дубровний Т. Фортепіанна творчість А. Кос-Анатольського у стилетворчих процесах другої половини ХХ століття. Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17. 00. 03. – Музичне мистецтво. – Львівська державна музична академія ім.. М. Лисенка, Міністерство культури і туризму, Львів, 2006.

Дисертація присвячується фортепіанній спадщині А. Й. Кос-Анатольського у стилетворчих процесах другої половини ХХ століття. На прикладі фортепіанної спадщини композитора було доведено, що його твори написані в умовах естетики соцреалізму (особливо періоду 50-х-60-х років) сьогодні можуть сприйматися як зразки раннього українського музичного постмодернізму. Чотири канони (романтичний, етнічний, авангардний, синтетичний), що стали основними складовими української музичної культури другої половини ХХ століття, знаходимо у фортепіанних творах А. Кос-Анатольського. Характеризуючи співіснування складових вищезгаданих канонів у творчому доробку Кос-Анатольського, вживання прийомів полістилістики, „поєднання непоєднуваного”, явища „стильової гри”, варіантності фіналів та ін., що стали характерними прийомами естетики „зрілого” постмодернізму, нами була запропонована категорія синтагми, яка на противагу часто вживаній категорії парадигми, є більш відповідним окресленням для постмодерністичного плюралізму, який ми знаходимо у фортепіанній спадщині Кос-Анатольського. З огляду на результати здійсненого нами дослідження, було запропоновано розширити рамки українського музичного постмодернізму до 50-х років ХХ століття, ранній етап якого (музичний академізм) був творений А. Кос-Анатольським.

Публікації автора:

  1. Дубровний Т. До питання інтерпретації фортепіанних творів А. Кос-Анатольського (на основі методично-виконавського аналізу циклу з шести прелюдій). // Молоде музикознавство. Зб. Статей. – Вип. 7. – Львів, 2002, - С.127-130.

  2. Дубровний Т. Прояви естетики постмодернізму в українській фортепіанній музиці 60-90 рр. ХХ ст. // Вісник львівського університету. Серія мистецтвознавство. – Вип.. 4. – Львів, 2004. – С. 69-76.

  3. Дубровний Т. Фортепіанні концерти А. Й. Кос-Анатольського як зразок раннього українського постмодернізму (музичного академізму 50-х – 60-х років ХХ століття). // Науковий вісник НМАУ ім.. П.І. Чайковського/ Українська та світова музична культура: сучасний погляд. Зб. Статей. – Вип.. 36. – Книга 1. – Київ, 2005. – С. 188-196.

  4. Дубровний Т. Другий фортеп’янний концерт Анатолія Кос-Анатольського – жанрово-стильові особливості // Musica Humana. Зб. Статей кафедри музичної україністики ЛДМА, число 2. – Львів. – 2005. – С. 228-241.