Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Карась Сергій Олексійович. Інтерпретація музики бароко на баяні (теоретико-виконавський аспект) : дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Львівська держ. музична академія ім. М.В.Лисенка. — Л., 2006. — 255арк. — Бібліогр.: арк. 180-205.



Анотація до роботи:

Карась С.О. Інтерпретація творів бароко на баяні (теоретико-виконавський аспект) – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Львівська державна музична академія ім. М.В. Лисенка, Міністерство культури і туризму України, Львів, 2006.

У роботі здійснено всесторонній огляд феномену музично-барокового стилю з позицій виконавських баянних інтерпретацій, його основних стильових особливостей – фактури, ладогармонічної організації, тематизму, методів розвитку матеріалу та фундаментальних формотворчих засад. Вперше закладено теоретичне підґрунтя для розуміння виконавсько-стильових принципів баянної інтерпретації музики бароко. На основі системного (багаторівневого) аналізу видатних творів пізнього бароко (зокрема композицій Й.С. Баха) застосовано комплексний теоретико-виконавський підхід до специфіки інтерпретації художнього змісту різноманітних жанрових моделей барокових композицій. Запропоновано концепцію “універсальної інтерпретаційної моделі”, заснованої на максимально адекватному трактуванні барокових ідіом сучасним виконавцем.

Запропонована у дисертації методика комплексного виконавського дослідження барокових композицій, що грунтується на аналізі виконавських інтерпретацій видатних піаністів та органістів сучасності, може стати перспективною не лише для баяністів, але й для виконавців на інших академічних інструментах.

Публікації автора:

  1. Карась С. Стилістичні аспекти виконавської майстерності баяніста-акордеоніста (на матеріалі музичних творів епохи бароко) // Музичне виконавство / Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. – К.: НМАУ, 2001. – Вип. 18. – Кн. 7. – С. 155-167.

  2. Карась С. Ладогармонічні ідеї у творчості Доменіко Скарлатті (аналітичний аспект виконавства) // Музичне виконавство / Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. – К.: НМАУ, 2003. – Вип. 26. – Кн. 9. – С. 242-255.

  3. Карась С. До питання інтерпретації барокової музики (спроба порівняльного аналізу) // Музичне виконавство / Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. – К.: НМАУ, 2004. – Вип. 40. – Кн. 10. – С. 74-82.

  4. Карась С. До питання виконавського аналізу деяких аспектів поліфонічної фактури на баяні (на прикладі “Добре темперованого клавіру” Й.С. Баха) // Вісник прикарпатського університету / Мистецтвознавство, – Івано-Франківськ: Плай, 2006. – Вип. ІХ. – С. 156-165.

  5. Карась С. Тенденції розвитку баянно-акордеонного мистецтва. Формування репертуару // Музикознавчі студії / Наукові збірки ЛДМА ім. М.В. Лисенка. – Вінниця: Нова книга, 2006. – Вип. 11. – С. 69-76.