Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Забірченко Віолетта Артурівна. Категорія часу в фортепіанній поетиці С. В. Рахманінова. : Дис... канд. наук: 17.00.03 - 2007.



Анотація до роботи:

Забірченко В. А. Категорія часу в фортепіанній поетиці С. В. Рахманінова.– Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 –– музичне мистецтво. Одеська державна музична академія імені А. В. Нежданової. Одеса, 2007.

У дисертації пропонується теорія музичної темпоральності у зв’язку з вивченням фортепіанної творчості С. В. Рахманінова. Категорія часу в музиці Рахманінова розглядається як стильовий чинник, визначальна складова композиторського мислення та естетична ідея. Фортепіанна творчість С. В. Рахманінова вивчається в єдності її композиторської і виконавської сторін, що дозволяє розкривати наскрізне системне значення темпоральності в фортепіанній поетиці композитора. Музична темпоральність досліджується у зв’язку з феноменом циклічності, що дозволяє розширювати уявлення про процеси циклоутворення в музиці.

Розкривається базове методологічне значення вчення О. Лосєва про музичний час, головні положення якого стають теоретичними передумовами музикознавчого та виконавського стилістичного аналізу фортепіанних творів С. В. Рахманінова. Виявлення циклічного типу темпоральності на всіх рівнях музичної поетики дозволяє створювати цілісну модель фортепіанної творчості С. В. Рахманінова.

Публікації автора:

  1. Забирченко В. А. Новые аспекты "литературности" в творчестве композиторов-романтиков // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник Одеської державної музичної академії імені А. В. Нежданової. Вип. 5. – Одеса: Друкарський дім, 2004. – С. 203-214.

  2. Забирченко В. Цикл и цикличность в музыке: к постановке проблемы // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник Одеської державної музичної академії імені А. В. Нежданової. Вип. 6. Кн. 2. – Одеса: Друкарський дім, 2005. – С. 130-141.

  3. Забирченко В. А. Цикличность как музыкально-стилистический феномен в фортепианных прелюдиях С. Рахманинова // Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка: Зб. Наукових праць. Вип. 4. – Харків-Луганськ: СтильІздат, 2005. – С. 130-139.

  4. Забирченко В. А. Философские предпосылки проблемы времени в музыкознании // Умови і фактори формування особистісно-орієнтованих підходів до навчання: Зб. Наукових праць / За заг. ред. Г. Є. Гребенюка. –Харків: СтильІздат, 2006. – С. 233-244.