Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Корінєв Валентин Леонідович. Маркетингове ціноутворення на підприємстві: дисертація д-ра екон. наук: 08.06.01 / Київський національний економічний ун-т. - К., 2003.



Анотація до роботи:

Корінєв В.Л. Маркетингове ціноутворення на підприємстві. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – Економіка, організація і управління підприємствами. – Київський національний економічний університет, Київ, 2003.

У дисертації виконано наукове обгрунтування сутності та принципів маркетингового ціноутворення, методичного підходу до формування та реалізації маркетингової цінової політики підприємства в умовах ринкової економіки.

Ретроспективний аналіз теорії ринкового ціноутворення дозволив визначити передумови та особливості змін вартісних концепцій. Теоретичні засади формування ціни базуються на теорії вартості, яка в сучасних умовах потребує одночасного врахування попиту та пропонування. Зроблено висновок, що теорія ціноутворення на підприємстві має загальне та спеціальне спрямування. Обгрунтовано концептуальний підхід до маркетингового ціноутворення, що базується на першочерговому врахуванні інтересів споживачів, а не виробників. Зроблено спробу дати визначення поняттю “цінова діяльність підприємства”. Обгрунтовано методичні підходи до формування стратегічного й тактичного напрямів цінової політики та використання стратегічного аналізу при формуванні цінової стратегії підприємства. Сформульовано сутність цінового ризику, дано методичне обґрунтування його оцінки та визначено ризикові зони, з урахуванням яких необхідно формувати цінову політику. Уточнено сутність цінової тактики та розроблена методика корегування ціни й впровадження тактичних цінових заходів. Визначено методологічний підхід до оцінки економічної ефективності цінової діяльності та розроблена відповідна методика.

В дисертації наведено теоретичні узагальнення, на основі яких сформульовано методологічний підхід до маркетингового ціноутворення на підприємстві. Це дозволило зробити відповідні висновки концептуального, методичного та практичного спрямування щодо формування ціни та її ефективного використання в умовах вітчизняної економіки.

1. Доведено, що перехід України до ринкових відносин кардинально змінив роль ціни, яка стала економічним важелем, що суттєво впливає на результати виробничої, фінансової та соціальної діяльності кожного господарюючого суб’єкту. Ефективне використання ціни потребує подолання багатьох традиційних теоретичних і практичних уявлень, підходів та рішень, які недостатньо відповідають сучасним умовам діяльності вітчизняних підприємств. Вирішення даної проблеми пов’язано з вдосконалення методологічного та методичного підходів до маркетингового ціноутворення на підприємстві з урахуванням особливостей вітчизняного ринку.

2. Проведений ретроспективний аналіз теорії ринкового ціноутворення свідчить, що фундаментальним її підґрунтям є визначена з урахуванням попиту та пропонування вартість товару. Формування ціни з орієнтацією на попит повинно відбуватися згідно граничної корисності товару, а пропонування – граничної продуктивності ресурсів. В даному разі рівень ціни пропонування й корисність продукції для споживача проходять взаємну перевірку та остаточно визнаються на ринку. Досягається рівновага, при якій виробник і споживач одержують максимальну вигоду з урахуванням взаємних обмежень. Вартісна оцінка ринкової ціни відповідає сумі грошей, що забезпечує еквівалентний обмін між продавцем і споживачем в процесі купівлі-продажу.

3. Наукове обґрунтування процесу ціноутворення на підприємстві повинно базуватися на дослідженні економічної природи ринкової ціни. В сучасних умовах теорія ціноутворення має загальне та спеціальне спрямування. Перша визначає концептуальний підхід до формування ціни з позиції теорії вартості. Друга орієнтує на методичний підхід до визначення рівня ціни з урахуванням умов реалізації продукції на ринку. В процесі ціноутворення вони доповнюють та обмежують одна одну, визначаючи економічну сутність ціни та механізм її формування на підприємстві.

4. В умовах маркетингової діяльності підприємства процес ціноутворення повинен бути зорієнтованим на споживача. В даному разі роль попиту є визначальною, що відповідає сутності ціннісного підходу до формування ціни. Дієвість ціни значною мірою залежить від обопільного бажання споживача та виробника прийти до розумної поступки при встановленні рівня ціни на продукцію. Цінність продукції для споживача, що характеризується мірою його задоволення при її використанні чи споживанні, суттєво впливає на обсяг її реалізації на ринку. Важливо також враховувати враження споживачів про продукцію підприємства, яке формується під впливом порівняння її споживчих властивостей та ціни. В умовах зростаючої конкурентної боротьби на вітчизняному ринку це дозволяє зорієнтувати підприємство на активізацію маркетингової діяльності, передбачити появу та наслідки небажаних обставин, а також знайти правильний вихід з проблемної ситуації.

5. Встановлено, що на сучасному етапі формування внутрішнього ринку намітилися певні позитивні зміни стосовно попиту на вітчизняну продукцію та урахування вимог споживачів до неї. Це визначає концептуальний підхід до формування ціни з орієнтацією на концепцію маркетингу. Функціонування діючої системи вітчизняних цін характеризується цілісністю та узгодженістю, що виражається в єдності процесу формування витрат у всіх сферах і галузях господарської діяльності, взаємозв'язку між її суб'єктами та взаємодії елементів ринкового механізму господарювання з сектором державної економіки.

6. Обґрунтовано сутність понять “цінова політика підприємства”, “маркетингове ціноутворення” та “ціновий менеджмент”. Різниця між ними полягає в їх функціональному спрямуванні при вирішенні конкретної цінової проблеми в умовах маркетингу. Цінова політика є невід’ємною частиною маркетингової політики підприємства. Вона являє собою зорієнтований на споживача напрям маркетингової діяльності підприємства, який базується на використанні комплексу заходів з визначення рівня ціни, знижок і надбавок до неї, умов оплати за продукцію та управління ціною, з метою одержання бажаного прибутку. Основна її задача полягає в створені й підтримці оптимального рівня цін з конкретних видів продукції. Складовими частинами цінової політики є її стратегія й тактика. Невід’ємним від цінової політики є поняття цінової діяльності підприємства, яка являє собою специфічний вид маркетингової діяльності в процесі реалізації завдань цінової політики.

7. Доведено доцільність використання стратегічного аналізу при формуванні стратегічного напряму цінової політики суб’єктів господарювання. При цьому значна увага приділяється дослідженню конкурентоспроможності продукції та підприємства. Систематичне та комплексне вивчення ринку дозволяє визначити умови для стабілізації процесу реалізації продукції відповідно до маркетингових цілей підприємства та з об’єктивних позицій підійти до вибору його цінової стратегії. В процесі формування цінової політики повинні також враховуватися цілі цінової політики підприємства, динаміка кон’юнктури ринку, рівень попиту на продукцію, особливості поведінки споживачів і конкурентів, ступінь новизни продукції, рівень монополізації економіки, характер інфляційних процесів, фінансове положення підприємства, його потенційні можливості щодо збільшення обсягу виробництва продукції тощо. Важливе значення мають взаємовідносини підприємства та держави.

8. Доведено, що в умовах вітчизняного ринку результативність цінової діяльності підприємства значною мірою залежить від правильності вибору методу ціноутворення. Стратегія цінової політики підприємства в основному базується на використанні прямих методів. Формування ціни може бути зорієнтовано відповідно на ціноутворення по витратам, на основі попиту або з урахуванням конкурентоспроможності продукції. В основі цінової тактики лежить використання непрямих методів ціноутворення, що спрямовані на стимулювання процесу реалізації продукції при визначеному рівні ціни в умовах реальної ринкової ситуації. Розуміння структури ціни пропонування та особливостей формування її елементів дозволяє створити умови для забезпечення прибуткової діяльності підприємства на ринку. При формуванні ціни здійснюється розрахунок витратної та прибуткової її частин, а також визначення співвідношення між ними з урахуванням конкретної ринкової ситуації. Ціна пропонування може також включати стимулюючі знижки та націнки (надбавки) до неї, податок на добавлену вартість, акцизний збір тощо.

9. Перехід вітчизняної економіки до ринкових умов суттєво вплинув не тільки на методи ціноутворення, а і на процес розрахунку витрат та визначення величини прибутку в ціні. В роботі зроблено висновок щодо доцільності використання алгоритму формування ціни, який включає шість етапів і враховує класифікацію елементів витратної частини ціни з віднесенням окремих складових витрат до тих реальних чинників, що викликають їх виникнення. Методичний підхід до визначення величини прибутку в ціні побудований на співставленні його рівнів. Перший з них забезпечує підприємству необхідні умови для діяльності на конкурентному ринку, а другий – розраховується згідно з попитом на продукцію.

10. Визначено сутність цінового ризику, який характеризує імовірність втрати підприємством запланованого прибутку чи появи збитків при небажаному відхиленні ціни пропонування від ціни реалізації в силу непередбачених обставин. В умовах маркетингового ціноутворення ціновий ризик доцільно визначати з урахуванням функції корисності, що дозволяє зорієнтуватися стосовно умов граничної ефективності при формуванні прогнозного рівня ціни. Обгрунтовано нормальні та граничні умови функціонування підприємства при ризиковій ситуації. Досліджено зони цінового ризику та визначено ті з них, в яких доцільно формувати цінову стратегію підприємства та планувати його діяльність з урахуванням ступеня ризику. Доведено, що цінова стратегія повинна формуватися в безризиковій зоні та зоні допустимого ризику. Для зменшення негативного впливу цінового ризику необхідно використовувати методи управління ним, до яких відносяться скасування, страхування, поглинання та запобігання втрат і контроль.

11. Встановлено, що здійснення контролю при формуванні та впровадженні цінової політики підприємства дозволяє значно підвищити ефективність процесу реалізації продукції. В залежності від завдань, що вирішуються, виділяються два види контролю: стратегічний і тактичний. Планування контролю цінової діяльності підприємства повинно охоплювати весь процес формування та реалізації цінової політики. Значною мірою це досягається при використанні наскрізного стратегічного планування, яке зорієнтовано на створення і підтримку конкретної відповідності між цілями підприємства та його можливостями при визначеному рівні ціни. Органічне поєднання планування та контролю цінової діяльності визначає сутність контролінгу в ціноутворенні, який зорієнтований на досягнення поставленої цілі цінової політики й охоплює повністю процес формування та використання ціни при реалізації продукції на ринку.

12. Цінову тактику складають дії, що направлені на уточнення прогнозного рівня ціни стосовно стратегічного напряму цінової політики та результатів оцінки реальної ринкової ситуації, а також розробки й впровадження необхідних цінових заходів. Основне її завдання полягає в забезпеченні ефективної реалізації продукції при визначеному рівні ціни (прогнозній чи скорегованій) в умовах реальної ринкової ситуації. Цінова тактика включає дії короткострокового та разового характеру, що спрямовані на усунення відхилень між пропонуванням та попитом внаслідок непередбачених обставин. Являючи собою логічне продовження цінової стратегії в короткостроковому періоді, вона сприяє формуванню ринкових відносин і виступає як дійовий економічний інструмент при реалізації продукції.

13. Доведено, що короткозорий та обмежений погляд на проблему взаємозв’язку зміни ціни та поведінки конкурентів, посередників і споживачів може призвести до небажаних результатів. В процесі оцінки впливу цінових змін підприємства на поведінку споживачів необхідно враховувати граничну корисність продукції та рівень еластичності попиту, а посередників та конкурентів – ступінь реактивності відповідної системи. При цьому доцільно визначитися стосовно того, які заходи необхідно застосовувати у випадку несприятливих обставин для компенсації їх негативної реакції. З метою матеріального заохочення посередників і кінцевих споживачів до придбання продукції бажано створювати пільги для них, відповідним чином змінюючи рівень ціни та впроваджуючи тактичні цінові заходи. Вирішенню даної проблеми сприяє використання інших елементів маркетингового інструментарію (реклами, сервісного обслуговування тощо).

14. В роботі зроблено висновок щодо існування проблемних питань стосовно оцінки економічної ефективності цінової діяльності підприємства. Вони обумовлені неузгодженістю підходів до вибору базових показників в сучасній теорії економічної ефективності та відсутністю методичного забезпечення результативності цінової діяльності підприємства. Визначено, що при оцінці економічної ефективності доцільно використовувати загальний показник ефективності, який являє собою відношення прибутку від цінової діяльності до величини пов’язаних з нею витрат. Можуть застосовуватися також додаткові показники, що враховують особливості використання ціни та цінових заходів. До них відносяться величина прибутку від цінової діяльності, що віднесена на одиницю вартості продукції, зміна реалізаційних витрат стосовно одиниці вартості продукції, цінова еластичність попиту, відносне збільшення прибутку та інші. З метою забезпечення об’єктивної оцінки економічної ефективності доцільно використовувати метод спільного аналізу витрат, прибутку та обсягів реалізації продукції.

15. Розроблено методику оцінки економічної ефективності цінової стратегії та цінової тактики, що дає можливість підприємству чітко визначитися при їх виборі, формуванні та впровадженні. Згідно з нею при плануванні витрат визначаються такі рівні, що забезпечать їх відшкодування за рахунок відповідної частини доходу при реалізації продукції З метою обгрунтування величини прибутку від впровадження стратегічних чи тактичних дій цінової політики в роботі запропоновані методи розрахунку коефіцієнтів, що визначають питомі частини відповідних прибутків в загальному прибутку підприємства. Даний методичний підхід дозволяє з наукових позицій підійти до процесу визначення найбільш ефективних напрямів цінової стратегії й тактики.

Публікації автора:

Монографія

  1. Корінєв В.Л. Цінова політика підприємства: Монографія. – К.: КНЕУ, 2001. – 257 с. (15,11 друк. арк.).

Статті в наукових фахових виданнях

1. Корінєв В.Л. Дослідження методології ціноутворення в сучасних умовах господарювання. // Придніпровський науковий вісник. – 1997. – 41(52). – С. 7-8 (0,12 друк. арк.).

2. Корінєв В.Л. Основи методології формування цін в умовах переходу до ринкової економіки. // Експрес-новини: наука, техніка, виробництво. Сер. економіка. – 1997. – №17-18. – С. 30-32 (0,19 друк. арк.).

3. Корінєв В.Л. Стимулювання цінами раціонального використання сировинних ресурсів // Економіка промисловості: Зб. наук. праць. – Черкаси: ЧІТІ. – 1998. – С. 26-30 (0,24 друк. арк.).

4. Корінєв В.Л. Ринкова ціна та цінова політика підприємства // Вчені записки: Наук. зб. – К.: КНЕУ. – 1999. – Вип. 2. – С. 134-139 (0,32 друк. арк.).

5. Корінєв В.Л. Цінова політика підприємства: методичний підхід до визначення цілей // Маркетинг в Україні. – 2000. – №2(4). – С. 44-45 (0,38 друк. арк.).

  1. Корінєв В.Л. Ціновий ризик в маркетинговій діяльності підприємства // Економіка та підприємництво: Зб. наук. пр. молодих учених та аспірантів. – Вип. 5 / Відп. ред. С.І. Дем’яненко. – К.: КНЕУ, 2000. – С. 102-108 (0,36 друк. арк.).

7. Корінєв В.Л. Місія підприємства та його цінова політика // Проблеми формування ринкової економіки: Міжвідомч. наук. зб. – Вип. 8 / Відп. ред. С.Ф. Покропивний. – К.: КНЕУ, 2000. – С. 185-194 (0,53 друк. арк.).

8. Корінєв В.Л. Особливості використання наскрізного планування при формуванні цінової стратегії // Стратегія економічного розвитку України: Наук. зб. – Вип. № 2-3 / Відп. ред. О.П. Степанов. – К.: КНЕУ. – 2000. – С. 208-215 (0,71 друк. арк.).

9. Корінєв В.Л. Особливості формування цінової політики в умовах ризикових ситуацій // Маркетинг: теорія і практика: Зб. наук. пр. – Луганськ: СУДУ. – 2000. – №4. – С. 102-110 (0,49 друк. арк.).

10. Корінєв В.Л. Ризикова ситуація: особливості вибору цінової стратегії і тактики // Маркетинг в Україні. – 2000. – №3(5). – С. 26-29 (0,42 друк. арк.).

11. Корінєв В.Л. Структура, форми та види цінової політики підприємства // Вісник Української Академії державного управління при Президентові України: Наук. журнал. – К.: УАДУ, 2000. – №3. – С. 195-201 (0,49 друк. арк.).

12. Корінєв В.Л. Особливості калькулювання витрат при формуванні цінової політики підприємства // Предпринимательство, хозяйство и право: Наук.-практ. журнал. – 2000. – № 9. – С. 78-80 (0,27 друк. арк.).

13. Корінєв В.Л. Використання концепції граничних витрат і доходу в процесі ціноутворення на підприємстві // Вісник Східноукр. нац. ун-ту: Наук. журнал. – 2000. – №8(30). – С. 178-182 (0,26 друк. арк.).

14. Корінєв В.Л. Стратегічний і тактичний підходи при формуванні цінової політики підприємства // Сіверянський літопис: Всеукр. наук. журнал. – 2000. – №4. – С. 259-264 (0,49 друк. арк.).

15. Корінєв В.Л. Функціональні аспекти цінової політики підприємства // Вісник Полтавського державного сільськогосподарського інституту: Наук.-виробн. фаховий журнал. – 2000. – № 4. – С. 77-79 (0,31 друк. арк.).

16. Корінєв В.Л. Тактичний підхід до коригування рівня ціни на підприємстві // Вчені записки: Наук. зб. – Вип. 3 / Відп. ред. В.С. Савчук – К.: КНЕУ, 2001. – С. 131-136 (0,70 друк. арк.).

17. Корінєв В.Л. Методичне обґрунтування цілеспрямованого використання цін // Сіверянський літопис: Всеукр. наук. журнал. – 2001. – № 4. – С. 175-181 (0,45 друк. арк.).

18. Корінєв В.Л. Управління ціновим ризиком як специфічна форма прояву маркетингової політики підприємства // Стратегія економічного розвитку України: Наук. зб. – Вип. 5 / Відп. ред. О.П. Степанов. – К.: КНЕУ, 2001. – С. 224-231 (0,71 друк. арк.).

19. Корінєв В.Л. Оцінка реакції споживачів на зміну рівня ціни підприємством // Сіверянський літопис: Всеукр. наук. журнал. – 2001. – № 6. – С. 119-125 (0,56 друк. арк.).

20. Корінєв В.Л. Особливості дослідження ринку при формуванні цінової стратегії підприємства // Стратегія економічного розвитку України: Наук. зб. – Вип. 6 / Відп. ред. О.П. Степанов. – К.: КНЕУ, 2001. – С. 345-353 (0,94 друк. арк.).

21. Корінєв В.Л. Державне регулювання процесу ціноутворення на підприємстві // Підприємництво, господарство і право: Наук.-практ. журнал. – 2001. – № 7. – С. 95-98 (0,36 друк. арк.).

22. Корінєв В.Л. Роль контролінгу при формуванні та проведенні підприємством цінової політики в умовах конкуренції // Стратегія економічного розвитку України: Наук. зб. – Вип. 7 /Відп. ред. О.П. Степанов. – К.: КНЕУ, 2001. – С. 393-399 (0,77 друк. арк.).

23. Корінєв В.Л. Механізм прийняття та реалізації цінового рішення // Підприємництво, господарство і право: Наук.-практ. журнал. – 2001. – № 9. – С. 99-101 (0,27 друк. арк.).

24. Корінєв В.Л. Особливості формування ціни на підприємстві з урахуванням якості продукції // Проблеми формування ринкової економіки: Міжвідомч. наук. зб. – Вип. 9 / Відп. ред. О.О. Бєляєв. – К.: КНЕУ, 2001. – с. 205-214 (0,57 друк. арк.).

25. Корінєв В.Л. Оцінка економічної ефективності цінової політики підприємства // Держава та регіони: Наук.-виробн. журнал. Серія: Економіка та підприємництво. – 2001. – №4. – С.70-76 (0,69 друк. арк.).

26. Корінєв В.Л. Методичні аспекти імітаційного моделювання цінової стратегії підприємства // Моделювання та інформаційні системи в економіці. (Машинна обробка інформації): Міжвідомч. наук. зб. – Вип. 65 / Відп. ред. М.Г. Твердохліб. – К.: КНЕУ, 2001. – С.109-116 (0,39 друк. арк.).

27. Корінєв В.Л. Дослідження впливу ринкової ситуації на процес формування цін // Вчені записки: Наук. зб. – Вип..4. / Відп. ред. В.С. Савчук.– К.: КНЕУ, 2002. – С. 115-120 (0,71 друк. арк.).

28. Корінєв В.Л. Методика формування ціни в умовах сучасного вітчизняного ринку // Стратегія економічного розвитку України: Наук. зб. – Вип. 1 (8) / Відп. ред. О.П. Степанов. – К.: КНЕУ, 2002. – С. 457-465 (0,95 друк. арк.).

29. Корінєв В.Л. Особливості поведінки споживачів при формуванні ціни // Маркетинг в Україні. – 2002. – №1 (11). – С. 42-46 (0,36 друк. арк.).

30. Корінєв В.Л. Формування ціни на продукцію підприємства з урахуванням кон’юнктурних особливостей ринку // Вісник Донецького ун-ту. Сер. В “Економіка і право” – 2002. – № 2-2. – С. 39-45 (0,38 друк. арк.).

31. Корінєв В.Л., Кравчук А.Ф., Олійник І.В. Дослідження цінової еластичності попиту на вітчизняному ринку сільськогосподарської продукції // Стратегія економічного розвитку України: Наук. зб. – Вип. 4 (11) / Відп. ред. О.П. Степанов. – К.: КНЕУ, 2002. – С. 57-61 (0,46 друк. арк.). (Особисто здобувачу належить дослідження сутності цінової еластичності попиту; обсяг авторської частини – 0,18 друк. арк.).

32. Корінєв В.Л. Дослідження мотивацій споживачів з використанням тестування цін // Економіка України. – 2002. – №1. – С. 30-35 (0,49 друк. арк.).

Публікації в інших наукових виданнях

1. Коринев В.Л., Оксамытная Е.Ю. Стимулирование ценами рационального использования сырьевых ресурсов // Углубление перестройки хозяйственного механизма на совремённом этапе: теория, опыт, проблемы: Тезисы докладов областной научн.-практ. конф. молодых учених, 1989. – Кривий Ріг: Укр. республ. та Дніпропетровське обласне правління Всесоюзн. економ. спілки. – С. 100-101 (0,12 друк. арк.). (Особисто здобувачу належить обґрунтування механізму планового ціноутворення з урахуванням системи платежів за природні ресурси; обсяг авторської частини – 0,09 друк. арк.).

2. Корінєв В.Л. Економіко-математичне моделювання процесу ціноутворення // Автоматика-97: 4-а Укр. конф. з автоматичного управління. – Том 1, Ч. 2. / Відп. ред. А.А. Тимченко. – 1997. – Черкаси: ЧІТІ. – С. 87-94 (0,46 друк. арк.).

3. Корінєв В.Л. Проведення аналізу при вирішенні питань ціноутворення на підприємстві в умовах ринкової економіки // Облік, аналіз та контроль в системі управління економікою підприємства: Тези доповідей на Міжнар. наук.-метод. конф., 25-26 листопада 1997 р. / Відп. ред. А.Д. Бутко. – К.: КДТЕУ, 1997. – С. 98 (0,06 друк. арк.).

4. Корінєв В.Л. Цінова політика підприємства та особливості її формування в сучасних умовах // Проблеми економічної науки і практики на сучасному етапі: Зб. наук. праць. – Хмельницький: ТУП. – 1998. – С. 50-52 (0,23 друк. арк.).

5. Корінєв В. Л. Ризик і цінова політика підприємства // Маркетинг: теорія і практика: Матеріали ІІ міжнар. наук.-практ. конф., 16-17 квітня 1998 р. / Наук. ред. А.Ф. Павленко.– К.: КНЕУ, 1998 – С. 95 (0,05 друк. арк.).

6. Корінєв В.Л., Тележинський Д.В. Короткострокова та довгострокова границя ціни в умовах ринкової діяльності підприємства // Маркетинг: теорія і практика: Матеріали ІІ між нар. наук.-практ. конф., 16-17 квітня 1998 р. / Наук. ред. А.Ф. Павленко.– К.: КНЕУ, 1998. – С. 94 (0,05 друк. арк.) (Особисто здобувачу належить обґрунтування сутності верхньої та нижньої межі ціни; обсяг авторської частини – 0,03 друк. арк.).

7. Економічна сутність ризику в ціноутворенні на підприємстві // Проблеми економічного ризику: аналіз та управління: Зб. наук. праць за матеріалами Першої Всеукр. наук.-практ. конф., 26-28 жовтня 1998 р. / Відп. ред. О.Д. Шарапов. – К.: КНЕУ, 1999. – С. 34-35 (0,05 друк. арк.).

8. Корінєв В.Л. Роль цінової конкуренції в умовах маркетингової діяльності підприємства // Маркетинг: теорія і практика: Матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., 19-22 травня 1999 р. / Наук. ред. А.Ф. Павленко. – Київ-Ялта, КНЕУ, 1999. – С. 105-106 (0,05 друк. арк.).

9. Корінєв В.Л. Оцінка цінового ризику з урахуванням функції корисності // Економічна кібернетика: проблеми методології та підготовки фахівців: Матеріали V всеукр. наук.-метод. конф., 7-8 грудня 1999 р./ Відп. за випуск С.В. Степаненко, О.Д. Шарапов. К.: КНЕУ, 1999. – С. 211-213 (0,13 друк. арк.).

10. Корінєв В.Л. Особливості формування цінової політики підприємства в умовах регіональної економіки // Зб. наук. праць Української Академії державного управління при Президентові України. – Вип. 2, частина 4 / За заг. редакцією. В.І. Лугового, В.М. Князєва. – К.: УАДУ, 2000. – С. 100-105 (0,34 друк. арк.).

11. Корінєв В.Л. Маркетингова філософія управління ціновим ризиком // Теорія управління організацією: стан та перспективи: Матеріали VI Міжнар. наук.-практ. конф., 6-7 квітня 2000 р. / Наук. ред. В.Г. Герасимчук. – Київ-Трускавець: КНЕУ, 2000. – С. 94-95 (0,05 друк. арк.).

12. Корінєв В.Л. Теорія ціни та її еволюція в умовах вітчизняної економіки // Еволюція економічного розвитку та економічних теорій: Матеріали Міжнар. наук.-метод. конф., 26-27 квітня 2000 р. / Відп. ред. І.Й. Малий, Н.О. Татаренко – К.: КНЕУ, 2000. – С.228-230 (0,12 друк. арк.).

13. Корінєв В.Л. Методичні аспекти формування цінової політики підприємства з урахуванням ризику // Маркетинг: теорія і практика: Тези доповідей IV міжнар. наук.-практ. конф., 24-27 травня 2000 р. – Том 1. / Гол. ред. І.Л. Решетнікова. – Ялта-Луганськ: СУДУ, 2000. – С. 125-126 (0,09 друк. арк.).

14. Корінєв В.Л. Оптимізація рішення при виборі цінової стратегії // Проблеми впровадження інформаційних технологій в економіці та бізнесі: Тези доповідей міжнар. наук.-практ. конф., травень 2000 р./ Відп. ред. П.В. Мельник. – Ірпінь: Академія ДПС України, 2000. – С. 204-205 (0,13 друк. арк.).

15. Корінєв В.Л. Формування цінової стратегії підприємства з урахуванням особливостей розвитку вітчизняної економіки // Управління підприємством: діагностика, стратегія, ефективність: Матеріали VII Міжнар. наук.-практ. конф., 23-25 листопада 2000 р. / Наук. ред. В.Г. Герасимчук. – Київ-Дніпропетровськ: КНЕУ, 2000. – С. 54-55 (0,06 друк. арк.).

16. Корінєв В.Л. Ціновий підхід до комплексного розвитку територіальних систем в умовах вітчизняного ринку // Держава та регіони: Наук.-виробн. журнал. Серія: Державне управління – 2001. – №2. – С.105-107 (0,25 друк. арк.).

17. Корінєв В.Л. Прийняття цінового рішення з урахуванням чутливості споживачів в умовах ризикової ситуації // Ризикологія в економіці та підприємництві: Зб. наук. пр. за матеріалами міжнар. наук.-практ. конф., 27-28 березня 2001 р. / Відп. за випуск В.В. Вітлінський, Л.Л. Тарангул. – К.: КНЕУ, 2001. – С. 190-191 (0,15 друк. арк.).

18. Корінєв В.Л. Проблема дослідження ринку при формуванні цінової політики // Маркетингові дослідження в Україні: Тези доповідей Першої Всеукр. наук.-практ. конф., 15-19 травня 2001 р. / Гол. ред. І.Л. Решетнікова. – Ялта-Луганськ: СНУ. – 2001. – С. 78-79 (0,14 друк. арк.).

19. Корінєв В.Л. Управлінський підхід при проведенні підприємством цінової політики // Теорія і практика управління з погляду тисячоліть: Матеріали VIII Міжнар. наук.-практ. конф., 24-26 травня 2001 р. / Наук. ред. В.Г. Герасимчук. – К.: Політехніка, 2001. – С 122-123 (0,07 друк. арк.).

20. Корінєв В.Л. Сутність та роль тестування цін при формуванні цінової політики підприємства // Маркетинг: теорія і практика: Матеріали V міжнар. наук.-практ. конф., 25-26 травня 2001 р. / Наук. ред. А.Ф. Павленко. – К.: КНЕУ, 2001. – С. 96-97 (0,06 друк. арк.).

21. Корінєв В.Л. Методичний підхід до визначення величини прибутку при оцінці ефективності цінових заходів // Менеджмент та маркетинг: досягнення і перспективи: Матеріали ІХ Всеукр. наук.-практ. конф., 13 березня 2002 р. / Відп. ред. В.Г. Герасимчук. – К.: ІВЦ “Політехніка”, 2002. С. 126 (0,06 друк. арк.).

22. Корінєв В.Л. Урахування особливостей зв’зку між стратегією й тактикою цінової політики при оцінці її ефективності // Маркетингові дослідження в Україні: Тези доповідей ІІ Міжнар. наук.-практ. конф., 27-31 травня 2002 р. / Гол. ред. І.Л. Решетнікова. – Ялта-Луганськ: СНУ, 2002. – С. 88-89 (0,11 друк. арк.).

23. Корінєв В.Л., Олійник І.В. Особливості дослідження конкурентоспроможності підприємства при формуванні цінової стратегії // Маркетинг: теорія і практика: Матеріали VІ міжнар. наук.-практ. конф., 18-20 вересня 2002 р. / Наук. ред. А.Ф. Павленко. – К.: КНЕУ, 2002. – С. 61-62 (0,07 друк. арк.). (Особисто здобувачу належить аналіз методичних підходів до оцінки конкурентоспроможності підприємства; обсяг авторської частини – 0,05 друк. арк.).

24. Корінєв В.Л. Методика урахування конкурентоспроможності продукції в маркетинговому ціноутворенні // Маркетинг: теорія і практика: Матеріали VІ міжнар. наук.-практ. конф., 18-20 вересня 2002 р. / Наук. ред. А.Ф. Павленко. – К.: КНЕУ, 2002. – С. 59-61 (0,07 друк. арк.).