Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Мельник Вікторія Іванівна. Механізм регулювання виробництва та реалізації продукції підприємства: Дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Харківський держ. економічний ун-т. - Х., 2002. - 210арк. - Бібліогр.: арк. 179-190.



Анотація до роботи:

Мельник В.І. Механізм регулювання виробництва та реалізації продукції підприємства. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – економіка підприємства і організація виробництва. – Харківський державний економічний університет, Харків, 2002.

У дисертаційній роботі розглянуто теоретичні положення та розроблено методичні рекомендації щодо створення механізму регулювання виробництва і реалізації продукції підприємства. Розглянуто економічну суть процесів виробництва і реалізації продукції, визначено об’єктивність зміни характеру регулювання господарської діяльності в умовах становлення ринкових відносин. Систематизовано теоретичні підходи до підвищення ефективності організації виробничо-збутової діяльності промислових підприємств. Проаналізовано особливості формування і регулювання товарної політики промислових підприємств та організації сервісного обслуговування продукції. Визначено переваги логістичного підходу до організації збуту і вдосконалення регулювання виробничо-збутової діяльності, розроблено методику комплексної оцінки системи реалізації продукції підприємства. Запропоновано програму заходів з вдосконалення розподільної системи і розроблено механізм створення та визначення місця розташування розподільних центрів підприємства.

1. Аналіз особливостей та визначення об’єктивності зміни характеру регулювання промислового виробництва в сучасний період дозволили автору зробити висновок про те, що в умовах становлення ринкових відносин виробничо-збутова діяльність повинна регулюватися самим суб’єктом господарювання з метою забезпечення стабільності економічних процесів на підприємстві. Тому існує необхідність в розробці теоретичних основ і методичних рекомендацій щодо підвищення ефективності процесу регулювання виробництва та реалізації продукції промислових підприємств.

2. Проведені автором дослідження господарської діяльності вітчизняних підприємств та аналіз зарубіжного досвіду дозволили теоретично узагальнити та сформулювати конкретні пропозиції щодо підвищення ефективності організації виробництва і реалізації продукції, в основі яких лежать сучасні підходи до управління та організації виробництва, що дозволяють вирішувати завдання з розширення асортименту продукції, оперативного впровадження нової техніки, технології, гнучких виробничих систем, а також підвищення якості при постійному зменшенні витрат виробництва.

3. Виходячи з того, що створення умов для ефективного управління і організації виробничо-збутової діяльності пов’язано з механізмом її регулювання, у роботі визначено теоретичні основи, сформульовано поняття “механізм регулювання виробництва та реалізації продукції” та розроблено його функціональну структуру, що поєднує чотири головних блоки: вивчення ринку та розробка товарної політики, забезпечення якості і конкурентоспроможності продукції, організація збуту продукції, організація сервісного обслуговування.

4. На основі аналізу функціонування промислового виробництва і його основних проблем з метою підвищення ефективності господарської діяльності підприємств автором запропоновано методичний підхід до формування перспективної виробничої програми й оцінки ефективності товарної політики на основі комплексу показників, які дозволяють контролювати різні напрямки економічної діяльності підприємства, а також новий підхід до оцінки витрат підприємства на сервісне обслуговування продукції, що базується на основі розрахунку фактичного рівня річних витрат на обслуговування виробу.

5. В умовах перехідної економіки велике значення має підвищення ефективності регулювання системи реалізації готової продукції на промислових підприємствах. У зв’язку з цим в дисертаційній роботі автором обґрунтовані переваги логістичного підходу до вдосконалення регулювання виробничо-збутової діяльності, який дозволяє контролювати використання ресурсів підприємства для досягнення стратегічної мети і забезпечувати гармонізацію інтересів виробника та споживача.

6. Вивчення особливостей процесу збуту продукції виробничо-технічного призначення передбачає оцінку існуючої розподільної системи підприємства. У зв’язку з цим в дисертаційній роботі запропоновано методику комплексної оцінки системи реалізації продукції підприємства. Послідовність запропонованої процедури дослідження будується відповідно до системного підходу і містить аналіз впливу зовнішніх факторів і кон’юнктури ринку, оцінку елементів системи реалізації, аналіз логістичних витрат, пов’язаних з розподілом продукції, та розрахунок резервів підвищення ефективності функціонування розподільної системи підприємства.

7. Вивчення існуючої тенденції до зміщення структури збуту продукції машинобудування в бік збільшення частки дрібнооптових партій дозволило автору запропонувати програму заходів з вдосконалення розподільної системи підприємства шляхом створення логістичного ланцюга “виробництво – збут” з врахуванням задоволення вимог споживачів крупнооптових і дрібнооптових партій продукції та розробити механізм створення і визначення місця розташування розподільних центрів підприємства. Впровадження даних заходів дозволить промисловим підприємствам здійснити ефективне регулювання збуту продукції, збільшити обсяг продажу продукції на ринку, сприятиме підвищенню іміджу і формуванню сфери сервісних послуг.

8. Теоретичні основи процесу регулювання виробництва та реалізації продукції, розроблені в дисертації, можуть бути використані в учбовому процесі навчальних закладів ІІІ – ІV рівнів акредитації для підготовки фахівців у галузі економіки підприємства. Розроблені підходи та рекомендації щодо комплексної оцінки ефективності товарної політики, оцінки витрат на сервісне обслуговування, дослідження системи реалізації продукції та вдосконалення розподільної системи товаровиробника можуть бути використані в практичній діяльності промислових підприємств з урахуванням їх специфіки.

Публікації автора:

1. Мельник В.І. Вдосконалення розподільної системи підприємства–виробника промислової продукції // Вісник ХДЕУ. – 2001. – № 4 (20). – С. 59-61.

2. Мельник В.І. Визначення перспективності виробничої програми та ефективності товарної політики промислового підприємства // Коммунальное хозяйство городов. (Сер. “Экономические науки”). Вып. 34. – К.: Техніка, 2001. – С. 74-77.

3. Мельник В.І. Використання логістичних методів в організації виробництва та реалізації продукції // Вісник ХДЕУ. – 2000. - № 1 (13). – С. 58-59.

4. Мельник В.І. Економічні умови формування механізму регулювання виробництва та реалізації продукції підприємства // Коммунальное хозяйство городов. (Сер. “Экономические науки”). Вып. 31. – К.: Техніка, 2001. – С. 84-87.

5. Мельник В.І. Забезпечення якості продукції в системі виробничо-збутової діяльності підприємства // Вісник ХДЕУ. – 1999. – № 2 (10). – С. 58-59.

6. Мельник В.І. Організація та визначення ефективності сервісного обслуговування продукції промислових підприємств // Вестник Харьковского государственного политехнического университета. Сер. “Технический прогресс и эффективность производства”. – 1999. – Вып. 86. – С. 63-66.

7. Мельник В.И. Основные аспекты реализации концепции маркетинга на предприятиях Украины // Вісник ХДЕУ. – 1998. – № 3 (7). – С. 92-94.

8. Мельник В.И. Роль маркетинговых исследований в регулировании производства и сбыта продукции // Вісник ХДЕУ. – 1999. – № 1 (9). – С. 19-21.

9. Мельник В.І. Використання сучасних інформаційних технологій в процесі виробництва та реалізації продукції промислових підприємств // Зб. матеріалів Четвертої науково-практичної конференції молодих економістів “Сучасні проблеми розвитку виробництва”. – Харків: Модель Всесвіту, 2000. – С. 275-277.

10. Мельник В.І. Методика дослідження управління збутом в логістичній системі // Вестник Харьковского государственного политехнического университета. Сер. “Технический прогресс и эффективность производства” (по материалам Международной научно-практической конференции “Исследование и птимизация экономических процессов”). – 2000. – Вып. 122. – Ч.1. – С. 218-220.

11. Мельник В.И. Основные направления маркетинговой стратегии промышленного предприятия в современных условиях // Зб. наук. статей “Економіка” (за матеріалами Третьої науково-практичної конференції молодих економістів “Сучасні проблеми розвитку виробництва”). – Харків: ХДЕУ, 1998. – № 1. – С. 69-71.

12. Мельник В.І. Сучасні організаційні форми збуту продукції та їх становлення в умовах ринкової економіки // Информационные технологии: наука, техника, технология, образование, здоровье: Сб. научн. тр. (по материалам Международной научно-технической конференции). – Харьков, ХГПУ, 1999. – Ч.4. – С. 242-245.

13. Мельник В.И. Формирование товарной политики промышленных предприятий в условиях переходного периода // Зб. наук. пр. за матеріалами 3-го Міжнародного молодіжного форуму “Радіоелектроніка і молодь у ХХІ ст.”, Ч.1. – Харків: ХТУРЕ, 1999. – С. 375-378.