Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


988. Ястремська Олена Миколаївна. Методологічне та методичне забезпечення формування стратегій інвестиційної діяльності промислових підприємств: дис... д-ра екон. наук: 08.06.01 / Харківський національний економічний ун-т. - Х., 2004.



Анотація до роботи:

Ястремська О.М. Методологічне та методичне забезпечення формування стратегій інвестиційної діяльності промислових підприємств. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – економіка, організація і управління підприємствами. – Харківський національний економічний університет, Харків, 2004.

Дисертацію присвячено обґрунтуванню і подальшому розвитку теоретичних, методологічних і методичних засад формування стратегій інвестиційної діяльності промислових підприємств з урахуванням її соціально-економічної природи. Науково обґрунтовано і запропоновано: основні положення інтеграційної теорії стратегічного інвестування; цілісну наукову концепцію та методологічні засади формування стратегій інвестиційної діяльності промислових підприємств в сучасних умовах структурно-інноваційних перетворень. Дістав подальшого розвитку комплекс методичного забезпечення з формування стратегій інвестування з урахуванням інвестиційної привабливості, готовності підприємств та економічної ефективності інвестиційних проектів. Теоретично обґрунтовано і запропоновано концепцію інформаційної взаємодії промислових підприємств з суб’єктами зовнішнього середовища в процесі капіталовкладень на основі інтегрованих комунікацій, удосконалено стратегії їх використання. Розроблено науково-методичні підходи до формування стратегій брендів, інвестиційного іміджу підприємств, обґрунтування доцільності їх внутрішніх стратегічних організаційних перетворень, запропоновано види організаційно-культурних взаємовідносин в процесі інвестування.

У дисертації представлено нове вирішення важливої наукової проблеми розбудови теоретичного, методологічного і методичного забезпечення формування стратегій інвестиційної діяльності промислових підприємств в умовах структурно-інноваційних перетворень економіки України, що дозволило сформулювати такі концептуально-теоретичні, методологічні та методичні висновки, що характеризують сутність вирішених задач відповідно до зазначеної мети дослідження.

1. Особливістю інвестиційної діяльності в умовах сьогодення є необхідність врахування внутрішніх і зовнішніх, економічних і соціальних, підприємницьких і суспільних, об’єктивних і суб’єктивних чинників впливу на активність її перебігу. Здобутки інвестиційної діяльності є суспільним благом з позиції користування отриманою соціально-економічною вигодою. Інвестиційні процеси в Україні характеризуються поступовим збільшенням обсягів капіталовкладень при недостатньо високих темпах їх приросту через низьку активність держави, підприємств і населення.

2. Інвестування в міжнародному економічному просторі і в Україні сформовано в соціально-економічний інститут, ознаки і дія якого виявляються на макро-, мезо- і мікроекономічному рівнях. Його основною метою є формування правил інституціонального порядку в процесі інвестування, функції розподіляються на загальні, основні і часткові, яким відповідає сукупність завдань, що можуть бути реалізовані на основі запропонованих принципів дії інституту.

3. Головною метою державного управління інвестиційними процесами в Україні в умовах сьогодення є спрямування інвестицій у проривні інноваційні проекти, створення умов для фінансової та інтелектуальної капіталізації. Мезоекономічне управління інвестуванням доцільно ґрунтувати на ефективному попиті населення на товари широкого вжитку та промислових підприємств на засоби виробництва й інновації. На рівні підприємств основними організаційними заходами управління інвестиційними процесами є створення інвестиційних відділів або груп.

4. Інвестиційна діяльність повинна ґрунтуватися на теоріях, які враховують особливості сучасного розвитку економіки, а саме на стратифікованій багатопросторовій теорії підприємства; теоріях: детермінованого хаосу, неоінституціоналізму, сучасних альтернативних економічних систем, поведінкової економіки, мотивації, стратегічного управління, катастроф, економічного ризику; системному, міждисциплінарному підході; синергетичній парадигми. Їх здобутки є теоретичним підґрунтям запропонованих базових положень інтеграційної теорії стратегічної інвестиційної діяльності підприємств.

5. Парадигма стратегічного управління інвестуванням у сучасних умовах повинна враховувати тенденції інформатизації та інтелектуалізації постіндустріальної економіки за допомогою реальних і віртуальних комунікацій на основі інформаційної відкритості, соціалізації, гуманізації і демократизації, які спрямовані на задоволення активних потреб соціуму в процесі капіталовкладень та залучення його представників до формування стратегій функціонування і розвитку підприємств.

6. Формування стратегій інвестиційної діяльності промислових підприємств доцільно здійснювати згідно з положеннями запропонованої концепції, за якими вони являють сукупність стратегій: інвестування (капіталовкладень) й інформування (активної інформаційної взаємодії суб’єктів господарювання із зовнішнім середовищем). Згідно з концепцією підприємство, проект й інвестора доцільно об'єднати і розглядати як систему з притаманними їй системними властивостями, що функціонує за загальнофілософськими, загальносистемними і стратегічними принципами.

7. Стратегії інвестування підприємства доцільно розглядати у широкому та вузькому розумінні. У широкому – вони повинні надавати можливість визначати об'єкти вкладання коштів на основі використання всіх видів економічних ресурсів підприємства, у вузькому – стратегії інвестування слід розглядати відносно до особливостей використання внутрішніх і зовнішніх фінансових ресурсів підприємства для досягнення його підприємницьких цілей.

8. Згідно з обґрунтованим науково-методологічним підходом, який є об'єктивною основою для прийняття суб'єктивних управлінських рішень, формування стратегій інвестування доцільно здійснювати за такими головними складовими: інвестиційною привабливістю підприємств, їх сприйнятливістю до проектних пропозицій (за складовою готовності), економічною ефективністю інвестиційних проектів, що позиціонуються у тривимірному просторі. Інвестиційна привабливість промислових підприємств є комплексним поняттям, що існує як зовнішня – мезорівнева, тобто привабливість галузей (видів промислової або економічної діяльності) та регіонів; внутрішня – привабливість підприємства безпосередньо з позицій надбання і використання економічних ресурсів (фінансових, матеріальних, трудових). Сприйнятливість підприємства до пропозицій інвестиційного проекту слід розглядати в організаційному, економічному, соціальному й управлінському аспектах. Для формалізованого формування стратегій інвестування сприйнятливість доцільно визначати за головною складовою – готовності, яка характеризує організацію функціонування підприємства або його підрозділів та економічні результати їх господарювання.

Адекватними методами кількісного оцінювання інвестиційної привабливості і готовності промислових підприємств є багатовимірний факторний аналіз для визначення явних і латентних чинників впливу та загальних тенденцій їх змін та нейронні мережі для уточнення, врахування нелінійності та динамізму прояву. Кількісні значення інтегральних показників інвестиційної привабливості і готовності підприємств до інвестування доцільно розподілити за якісними ознаками низького, середнього і високого рівнів за допомогою теорії нечітких множин, побудувавши функції приналежності для позиціонування у просторі стратегій інвестування.

Економічна ефективність інвестиційних проектів з позицій тлумачення результатів інвестування як суспільного блага складається із зовнішньої – суспільної і внутрішньої – підприємницької. В свою чергу зовнішня ефективність складається з бюджетної, ринкової, тобто виробничо-мультиплікативної, споживацької та соціально-екологічної, а внутрішня – із загальноекономічної та часткової, яка враховує фінансову, організаційну, техніко-технологічну, соціальну й екологічну складові.

9. Концепція інформаційної взаємодії промислового підприємства із зовнішнім середовищем в процесі інвестування повинна гармонізувати соціально-економічні інтереси обох сторін і сприяти досягненню очікуваних результатів економічної ефективності капіталовкладень. Стратегії інформування щодо капіталовкладень доцільно формувати з використанням двосторонньої симетричної моделі передачі інформації про можливості і здобутки підприємств інструментами PR-акцій, реклами й індивідуальної роботи з пріоритетними, впливовими юридичними і фізичними особами.

10. Сукупність стратегій PR-акцій суб’єкта господарювання можливо формувати за результатами співставлення здобутків його соціально-економічного розвитку з досягненнями інших привабливих об'єктів. Стратегіями реклами є інформаційно-іміджева та інвестиційно-стимулююча. Види стратегій індивідуальної роботи залежать від: переваг підприємства, очікувань цільової впливової аудиторії, особливостей інформаційної роботи з нею та характеристик інвестиційного проекту.

11. Стрижнем стратегій інформаційної взаємодії підприємств є їх привабливий інвестиційний імідж, що формується і підтримується засобами інтегрованих комунікацій за допомогою політики інвестиційної прозорості (інформаційної відкритості) до внутрішнього і зовнішнього середовища, яка може бути: повна та неповна (обмежена, часткова); фінансова, комерційна й управлінська; внутрішня і зовнішня. Кількісно оцінювати інвестиційний імідж доцільно експертними методами.

12. Згідно з сучасними тенденціями соціалізації й інформатизації економіки, привабливість інвестиційного іміджу формується і підтримується за допомогою брендового поля, тобто реальних і віртуальних брендів (підприємства, продукції, інвестиційних проектів), які створюють портфель брендових стратегій, що ідентифікується за двома основними ознаками: інвестиційною привабливістю та сприйнятливістю суб’єкта господарювання за складовою готовності. Економічні (раціональні) вигоди від використання брендів можна кількісно оцінити на основі показників їх ваги, влади, широти або привабливості, а соціальні (емоційні) – за допомогою рівня інвестиційної привабливості іміджу для юридичних осіб і певних видів задоволення для фізичних.

13. У швидкозмінному середовищі промисловим підприємствам для реалізації стратегій інвестиційної діяльності доцільно визначати необхідність здійснення стратегічної реорганізації. Її види слід обґрунтовувати на основі аналізу відповідності діючої організаційної структури і результатів використання економічних ресурсів вимогам зовнішнього середовища та цілям внутрішнього. З метою збільшення організаційної гнучкості промислові підприємства можуть формувати стратегічні центри господарювання, достатніми видами яких з позицій обмеженої різноманітності є: дискреційні, обслуговування, реалізації, витрат, доходу, прибутку, капіталовкладень, венчурні, інвестицій.

14. Організаційно-культурні взаємовідносини із суб'єктами зовнішнього і внутрішнього середовища як складова сприйнятливості підприємства до інвестиційних пропозицій мають соціально-економічну природу, що відбивається у зовнішній культурі контрактів і внутрішній культурі спільних дій, види яких запропоновано у відповідності до положень поведінкової теорії. Успішність реалізації стратегій інвестиційної діяльності значною мірою залежить від умотивованості персоналу підприємств, яка за результатами опитування є переважно матеріальною. Тому для стимулювання персоналу стратегічних центрів слід застосовувати критеріальні показники результативності їх роботи у відповідності до цільової функції кожного. В якості основних показників преміювання топ-менеджерів доцільно використовувати бухгалтерську вартість підприємства (або СЦГ) та вартість і силу його бренда, який у сучасних умовах є повноцінним інвестиційним ресурсом.

Публікації автора:

Монографії

  1. Ястремська О.М. Інвестиційна діяльність промислових підприємств: методологічні та методичні засади: Наукове видання. – Харків: Вид. ХДЕУ, 2004. – 472 c. (29,5 ум.-друк. арк.).

(Рецензія д.е.н., проф. Нейкової Л.І. Методологічні та методичні засади інвестиційної діяльності промислових підприємств за активізації процесу розширеного відтворення вітчизняної економіки // Проблеми науки. – 2004. – №5. – С. 42 – 43).

  1. Ястремская Е.Н. Стратегические центры хозяйствования: принятие инвестиционных решений / Инвестиционная стратегия корпораций и институциональных инвесторов: Монография / Под ред. И.Л. Сазонца. – Днепропетровск: Наука и образование, 2003. – С. 54 – 67 (0,69 ум.-друк. арк.).

  2. Економічні та соціальні аспекти управління інвестиційною діяльністю: Монографія / Пономаренко В.С., Гриньова В.М., Лисиця Н.М., Ястремська О.М. – Харків: Вид. ХДЕУ, 2003 – 180 c| (11,25/5,6 ум.-друк. арк.) Особисто автору належать дослідження сутності інвестицій, управління ними на макро- і мезоекономічних рівнях, формування інвестування в соціальний інститут та особливостей функціонування останнього).

  1. Гриньова В.М., Ястремська О.М. Регіональні особливості інвестиційної діяльності / Інвестиційна політика в Україні: досвід, проблеми, перспективи: Монографія / Чумаченко Н.Г., Аптекар С.С., Білопольський М.Г. та ін. – Донецьк: ТОВ "Юг-Восток, Лтд", 2003. – С. 178 – 198 (1,31/0,67 ум.-дук. арк.). Особисто автору належать пропозиції з організації заходів активізації процесів інвестування в регіоні.

  2. Пономаренко В.С., Ястремская Е.Н., Луцковский В.М. и др. Механизм управления предприятием: стратегический аспект: Монография. – Харьков: Изд. ХГЭУ, 2002. – 252 с. (15,75/6,0 ум.-друк. арк.). Особисто автору належать пропозиції з розроблення цілей, задач, принципів, етапів аналізу і проектування механізму управління, аналізу зовнішніх і внутрішніх факторів, стратегічного інвестування промислових підприємств.

  3. Ястремская Е.Н., Строкович А.В. Стратегическое инвестирование предприятий. Монография – Харьков: Изд. ХГАДТУ, 1999. – 180 с. (7,7/3,8 ум.-друк. арк.). Особисто автору належать ідея дослідження, пропозиції з оцінювання інвестиційної привабливості підприємств і представлення їх у вигляді шахових матриць, формування інвестиційних портфелів.

Статті у фахових виданнях

  1. Ястремская Е.Н., Строкович А.В. Оценка привлекательности инвестиционных проектов // Экономика и управление. – 1997.– № 4.– С.13 – 14 (0,18/0,09 ум.-друк. арк.). Особисто автору належать напрями оцінювання інвестиційного проекта та форма розрахунку інтегрального показника.

  2. Ястремская Е.Н., Ушакова И.А. Анализ финансового состояния предприятия // Бізнес Информ. – 1997. – № 21. – С. 75 – 78 (0,51/0,26 ум.-друк. арк.). Особисто автору належить система показників аналізу фінансового стану підприємства.

  3. Ястремская Е.Н., Евдокимов В.А, Экономическая эффективность инвестиционных проектов // Вісник ХДЕУ. – 1999. – № 4(12). – С. 18 – 20 (0,38/0,19 ум.-друк. арк.). Особисто автору належать ідея дослідження та пропозиції з оцінювання часткової економічної ефективності результатів впровадження інвестиційних проектів.

  4. Ястремская Е.Н., Евдокимов В.А. Оценка готовности предприятий к использованию инвестиционных проектов // Організаційно-фінансові проблеми розвитку підприємств торгівлі та харчування: Зб. наук. пр. ХДАТОХ. – Харків: ХДАТОХ, 1999. – С. 186 – 191 (0,36/0,18 ум.-друк. арк.). Особисто автору належать ідея дослідження та система показників оцінювання готовності за організаційним напрямком.

  5. Ястремська О.М. Інвестиції в економіку регіону // Фінанси України. –1999. – № 4. – С. 80 – 86 (0,39 ум.-друк. арк.).

  6. Ястремская Е.Н. Особенности бизнес-планирования инвестиционных проектов в современных условиях хозяйствования // Вісник ХДЕУ.– 2000.– № 3(15). Спецвипуск. – С. 30 – 38 (1,03 ум.-друк. арк.).

  7. Ястремская Е.Н. Как выбрать инвестиционную стратегию? // Вестник ХГПУ. Технический прогресс и эффективность производства. – 2000. – № 91. – С.134 – 136 (0,22 ум.-друк. арк.).

  8. Ястремская Е.Н. Проблемы стратегических организационных преобразований предприятий // Вестник ХГПУ. Технический прогресс и эффективность производства. – 2000. – № 122. – С. 20 – 23 (0,18 ум.-друк. арк.).

  9. Пономаренко В.С., Гриньова В.М., Ястремська О.М. Концепція інвестиційної регіональної політики // Вісник ХДЕУ. – 2001. – № 1(17).– С. 5 – 10 (0,54/0,18 ум.-друк. арк.). Особисто автору належать пропозиції з формування попиту на інвестиції та функціонування інвестиційного маркетингового центру .

  10. Пономаренко В.С., Ястремская Е.Н., Тыжненко А.Г. Генетический метод решения плохообусловленных уравнений регрессионного анализа в исследовании процессов инвестирования // Вісник ХДЕУ. – 2001. – № 4(20). С. 5 – 11 (0,69/0,23 ум.-друк. арк.). Особисто автору належать ідея застосування генетичного алгоритму в дослідженні інвестиційних процесів та інтерпретація результатів.

  11. Тыжненко А.Г., Ястремская Е.Н. Генетический алгоритм в исследовании стратегического инвестирования // Економічна кібернетика. – 2001. – №3-4. – С. 89 – 95 (0,58/0,29 ум.-друк. арк.). Особисто автору належать економічне обґрунтування та інтерпретація результатів розрахунків.

  12. Ястремская Е.Н. Сущность анализа функционирования организационно-экономического механизма управления инвестиционной деятельностью предприятия // Наукові праці ДонДТУ: Зб. наук. пр. Серія: економічна. – Донецьк: ДонДТУ, 2001. – Вип. № 37. – 2001. – С. 37 – 45 (0,65 ум.-друк. арк.).

  13. Ястремська О.М. Регіональна інвестиційна політика: особливості формування і напрями реалізації // Вісник Технологічного університету Поділля. Економічні науки. – 2001. – № 4.– С. 15 – 18 (0,51 ум.-друк. арк.).

  14. Ястремська О.М. Інвестування в регіон: аналіз та пропозиції // Регіональні перспективи. – 2001.– № 5-6 – С. 63 – 65 (0,42 ум.-друк. арк.).

  15. Ястремська О.М. Головні складові механізму стратегічного інвестування підприємств // Проблеми науки. – 2002. – № 5. – С. 25 – 30 (0,44 ум.-друк. арк.).

  16. Ястремська О.М. Теоретичні основи організаційно-економічного механізму стратегічного інвестування підприємства // Вісник Технологічного університету Поділля. Економічні науки. Частина 2. – 2002. – № 4. – С. 139 – 143 (0,66 ум.-друк. арк.).

  17. Гриньова В.М., Ястремська О.М. Методологічні засади концепції управління стратегічним інвестиційним розвитком регіону // Управління розвитком: Зб. наук. ст. ХДЕУ. – Харків: Вид. ХДЕУ, 2002. – № 1. – С. 42 – 59 (1,48/0,74 ум.-друк. арк.). Особисто автору належать пропозиції з методологій та організації управління інвестиційними процесами в регіоні.

  18. Ястремская Е.Н. Инвестиционный отдел предприятия: организационные основы создания // Економіка: проблеми теорії та практики: Зб. наук. пр. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2002. – № 148. – С. 172 – 185 (0,78 ум.-друк. арк.).

  19. Лисица Н.М., Ястремская Е.Н. Модели поведения партнеров в процессе функционирования социального института инвестиционной деятельности // Управління розвитком: Зб. наук. ст. ХДЕУ – Харків: Вид. ХДЕУ, 2002. – № 2. – С. 5 – 9 (0,41/0,21 ум.-друк. арк.) Особисто автору належать види моделей та їх позиціонування у запропонованій матриці.

  20. Ястремська О.М. Фінансове та реальне інвестування // Фінанси України. – 2002. – № 10. – С. 35 – 41 (0,5 ум.-друк. арк.).

  21. Ястремська О.М. Методичний підхід до визначення інвестиційно привабливого іміджу підприємства // Економіка розвитку. – 2002. – №4 (24). – С. 85 – 90 (0,75 ум.-друк. арк.).

  22. Ястремська О.М. Підхід до вибору стратегії презентації економічних можливостей об’єкта господарювання // Економіка: проблеми теорії та практики: Зб. наук. пр. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2002. – Вип. 165. – С. 242 – 249 (0,43 ум.-друк. арк.).

  23. Ястремська О.М. Інвестиційна привабливість регіонів України // Наукові праці ДонДТУ: Зб. наук. пр. Серія: економічна. – Донецьк: ДонДТУ, 2002. – Вип. 49. – С. 26 – 34 (0,75 ум.-друк. арк.).

  24. Ястремська О.М. Методологічні основи побудови та функціонування соціально-економічного інституту інвестиційної діяльності // Наукові праці ДонДТУ: Зб. наук. пр. Серія: економічна. – Донецьк: ДонДТУ, 2003. – Вип. 56. – С. 5 – 9 (0,43 ум.-друк. арк.).

  25. Лисиця Н.М., Ястремская Е.Н. Основы построения социального института инвестирования // Социальная экономика. – 2002. – №1-2. – С. 149 – 154 (0,52/0,26 ум.-друк. арк.). Особисто автору належить доведення сформованості інвестування у соціальний інститут.

  26. Ястремська О.М. Суспільне і колективне благо як результат інвестиційної діяльності // Проблеми науки. – 2003. – №1. – С.6 – 15 (0,81 ум.-друк. арк.).

  27. Ястремська О.М. Стратегії брендів в процесі інвестиційної діяльності // Українська наука: минуле, сучасне, майбутнє. – 2003. – Вип. 6. – С. 361 – 370 (0,76 ум.-друк. арк.).

  28. Ястремська О.М. Стратегії рекламної роботи підприємства в процесі інвестування // Українська наука: минуле, сучасне, майбутнє. – 2003. – Вип. 7. – С. 354 – 360 (0,66 ум.-друк. арк.).

  29. Ястремська О.М. Економічний аналіз ефективності інвестиційних рішень (з позицій суспільства та бізнес-партнерів) // Регіональні перспективи. – 2003. – № 2-3 (27-28). – С. 170 – 173 (0,66 ум.-друк. арк.).

  30. Ястремська О.М. Соціальний аспект брендінгу // Коммунальное хозяйство городов: Научн.-техн. сб. Серия: экономические науки. – К.: "Техніка", 2003. – Вып. 48. – С. 192 – 198 (0,35 ум.-друк. арк.).

  31. Ястремська О.М. Значення бренду підприємства в процесі інвестування // Управління розвитком: Зб. наук. ст. ХДЕУ. – Харків: Вид. ХДЕУ, 2003. – № 1. – С. 3 – 8 (0,58 ум.-друк. арк.).

  32. Ястремська О.М. Інвестування як соціальний інститут та роль PR-політики у забезпеченні інвестиційної привабливості підприємств // Вісник КНУ ім. Т. Шевченка. Серія: економіка. – № 64-65, С. 29 – 32 (0,35 ум.-друк. арк.).

  33. Ястремська О.М. Концептуальні засади інформаційної взаємодії підприємства із зовнішнім середовищем в процесі інвестування // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – 2003. – № 3(61). – С. 221 – 227 (0,55 ум.-друк. арк.).

  34. Ястремська О.М. Концепція формування стратегій інвестиційної діяльності промислових підприємств // Проблеми науки. – 2003. - №11. – С.19 – 26 (0,78 ум.-друк. арк.).

  35. Ястремська О.М. Класифікація інвестиційних стратегій промислових підприємств // Держава та регіони. Серія: економіка та підприємництво. – 2003. – № 3. – С. 120 – 126 (0,57 ум.-друк. арк.).

  36. Ястремська О.М. Організаційно-культурні взаємовідносини в процесі стратегічних перетворень на підприємстві // Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут": Зб. наук. пр.. Тематичний випуск: Технічний прогрес і ефективність виробництва. – Харків: НТУ "ХПІ". – 2003. – № 20. – Т. 1. – С. 75 – 77 (0,23 ум.-друк. арк.).

  37. Ястремська О.М. Система об’єкт – проект – інвестор як основа концепції формування стратегій інвестиційної діяльності промислових підприємств // Проблеми науки. – 2004. – № 1. – С.29 – 35 (0,64 ум.-друк. арк.).

  38. Ястремська О.М. Стратегічна організаційна реорганізація підприємств як прояв інституціоналізації на мікрорівні // Наукові праці ДонНТУ: Зб. наук. пр. Серія: економічна. – Донецьк: ДонНТУ, 2004. – Вип. 70. – С. 222 – 228 (0,55 ум.-друк. арк.).

  39. Ястремська О.М. Стратегії індивідуальної роботи з інвесторами в процесі залучення капіталу // Економіка: проблеми теорії та практики. Зб. наук. пр. Випуск 189. В 5 т. Том ІІІ. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2004. – С. 635 – 640 (0,33 ум.-друк. арк.).

  1. Ястремська О.М. Урахування ризику в процесі інвестиційної діяльності // Регіональні перспективи – 2004. – № 3-5 (40-42). – С. 237 – 240. (0,51 ум.-друк. арк.),

а також у навчальному посібнику з грифом Міністерства освіти і науки України:

Пономаренко В.С., Ястремська О.М. Реальне інвестування суб’єктів господарювання: Навчальний посібник. – Харків: Вид. ХДЕУ, 2000. – 168 с. (10,5/5,25 ум.-друк. арк.). Особисто автору належать рекомендації з оцінювання інвестиційної привабливості, готовності підприємств, економічної ефективності інвестиційних проектів, формування стратегій вкладання коштів.

Матеріали окремих конференцій

  1. Гринева В.Н., Ястремская Е.Н., Белявцева О.Н. Экономическое обоснование процесса инвестиционного проектирования // Матеріали Міжнар. наук. конф. "Проблеми теорії ї практики становлення соціально орієнтованої ринкової економіки” 17-19 листопада 1999р. – Харків: ХДАДТУ, 1999. – С. 133 – 135 (0,47/0,25 ум.-друк. арк.). Особисто автору належать пропозиції з моделювання показника рівня надійності інвестиційного проекта.

  2. Ястремська О.М. Інвестиційна політика в регіоні: аспекти активізації // Тези доповідей Всеукраїн. наук.-практ. конф. "Теорія та практика управління у трансформаційний період" (Донецьк, 4 – 6 жовтня 2001р.). Том 2. Проблеми регіонального управління. – Донецьк: ІЕПНАНУ, 2001. – С. 36 – 40 (0,23 ум.-друк. арк.).

  3. Ястремская Е.Н. Значение стратегического инвестирования предприятия в период бифуркации // Матеріали V Міжнар. наук.-практ. конф. “Наука і освіта – 2002” 5 – 7 березня 2002 р. Том 17. Економіка. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2002 – С. 60 – 61 (0,11 ум.-друк. арк.).

  4. Ястремська О.М. Інвестиційна прозорість підприємства: основні поняття та застосування // Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. "Проблеми формування та реалізації інвестиційної стратегії господарюючого суб’єкта" 12 – 13 грудня 2002 р. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2002. – С.91 – 92 (0,1 ум.-друк. арк.).

  5. Ястремська О.М. Використання брендсайтів в інвестиційній діяльності // Тези доповідей Міжнар. наук. конф. "Розвиток підприємницької діяльності на Україні: історія та сьогодення", 24 березня 2003 р., м. Тернопіль. – Тернопіль: Б. в., 2003. – С. 132 – 133 (0,14 ум.-друк. арк.).

  6. Ястремська О.М. Методичні засади формування інвестиційної стратегії суб'єкта господарювання // Стан і проблеми трансформації фінансів та економіки регіонів у перехідний період: Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. 15 травня 2003 р. у ХІБ. – Хмельницький: НВП "Евріка" ТОВ, 2003. – С. 180 – 184 (0,22 ум.-друк. арк.).

  7. Ястремська О.М. Управління процесами створення і споживання суспільного блага // Теорія та практика державного управління. Випуск 2: Державне управління та місцеве самоврядування: Тези ІІІ Міжнар. наук. конгресу 26 лютого 2003 р. – Харків: Вид. Хар РІ УАДУ "Магістр", 2003. – С. 31 – 33 (0,1 ум.-друк. арк.)

  8. Ястремська О.М. Становлення соціально-економічного інституту інвестування в Україні // Проблеми розвитку соціологічної теорії. Трансформація соціальних інститутів та інституціональної структури суспільства: Наукові доповіді і повідомлення ІІІ Всеукр. соціол. конф. – К.: Б. в., 2003. – С. 319 – 321 (0,16 ум.-друк. арк.).

  9. Ястремская Е.Н. Составляющие формирования инвестиционной стратегии предприятия // Труды междунар. науч.-практ. конф. "Теория активних систем" (17 – 19 ноября 2003 г., Москва, Россия)./ Общая ред. В.Н.Бурков, Д.А.Новиков. Том. 2. – М.: ИПУ РАН, 2003. – С. 109 – 111 (0,11 ум.-друк. арк.)

  10. Ястремська О.М. Управління опором персоналу в процесі стратегічної реорганізації на підприємстві. // Труды IV-й междунар. науч.-практ. конф. "Оптимум – 2003", 11 – 12 декабря 2003 г. – Харьков: НТУ "ХПИ", 2003. – С. 167 – 168 (0,09 ум.-друк. арк.).

  11. Ястремська О.М. Види стратегій інвестування // Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. "Інвестиційні стратегії сталого розвитку", 27 – 28 лютого 2004 р. Том І. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004. – С. 142 – 144 (0,11 ум.-друк. арк.).

  12. Ястремская Е.Н. Основные положения современной парадигмы управления инвестиционной деятельностью предприятия // Управление организацией: диагностика, стратегия, эффективность. Материалы ХІІ Междунар. науч.-практ. конф. 15 – 16 апреля 2004 г. Том 2. – М.: Издательский дом "МЕЛАП", 2004. – С. 168 – 170 (0,14 ум.-друк. арк.).