Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


921. Чеп'юк Людмила Миколаївна. Методи, моделі і стратегії інвестування процесів міжнародних перевезень: дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Національний транспортний ун-т. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Чеп’юк Л.М. Методи, моделі і стратегії інвестування процесів міжнародних перевезень. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук зі спеціальності 08.06.01 – економіка, організація та управління підприємствами. – Національний транспортний університет, Київ, 2004.

Дисертація містить наукові дослідження з питань інвестування процесів міжнародних перевезень автотранспортом. Аналіз розвитку системи надання транспортних послуг дозволив визначити загальнотеоретичні, організаційно-економічні, правові умови, що впливають на ефективність надання цих послуг.

Запропоновані стратегії інвестування процесів перевезень вантажів у міжнародному сполучені. Розроблена економіко-математична модель для вдосконалення діяльності автотранспортного підприємства, яка задана на множині задач і дозволяє прогнозувати основні показники його функціонування. Запропонована модель оптимального управління процесами міжнародних перевезень вантажів.

Сформульовані організаційно-економічні аспекти інвестування процесів міжнародних перевезень.

В дисертаційній роботі теоретично узагальнені і розроблені прикладні аспекти вирішення проблеми вдосконалення процесів міжнародних перевезень вантажів за рахунок інвестування виробничо-господарської діяльності автотранспортного підприємства, і отримали подальший розвиток методи, моделі і стратегії формування інвестиційного капіталу.

Узагальнення отриманих результатів досліджень дозволяє зробити такі висновки та рекомендації:

1. Розкрита сутність інвестування міжнародних перевезень вантажів як економічної категорії, яка передбачає таку організацію процесів перевезень, яка змогла б забезпечити кінцевий результат діяльності автотранспортного підприємства, зорієнтований на відшкодування інвестиційних ресурсів, як власних так і отриманих ззовні згідно з існуючими в економічній системі формами.

2. Виявлено, що ефективність інвестування у значній мірі залежить від розробки моделей, стратегій і методів вдосконалення виробничо-господарської діяльності автотранспортного підприємства, реалізація яких у реальному середовищі функціонування забезпечила б необхідні кінцеві фінансово-економічні результати.

Широке застосування власних інвестиційних ресурсів, запозичених коштів, може бути реалізовано за умов функціонування підприємства з відповідним рівнем прибутковості. Для цього запропонована модель взаємозв’язку прибутку з техніко-експлуатаційними показниками роботи автотранспортного підприємства, яка дозволяє своєчасно формувати і реалізовувати організаційно-економічні і технологічні заходи стосовно забезпечення відповідного рівня прибутковості.

3. Для ефективного залучення інвестиційних ресурсів запропоновані відповідні стратегії, які передбачають кількісну і якісну оцінку джерел у залежності від фактичного фінансово-економічного та організаційного стану автотранспортного підприємства.

Реалізація запропонованих стратегій дозволяє оцінити можливість використання різних форм інвестування за економічними критеріями.

4. Структурна перебудова процесів міжнародних перевезень вимагає забезпечення їх надійності за рахунок своєчасного оновлення рухомого складу, вдосконалення організації перевезень, та оптимізації виробничо-господарської діяльності.

Вирішення цих завдань досягається шляхом розробки та реалізації відповідної математичної моделі, яка є основою для своєчасного формування економічних, організаційних та технологічних рішень.

5. Значна кількість проблем, що виникають обумовлені неефективністю державного регулювання підприємств транспортної галузі. В наслідок неефективного державного регулювання автотранспортні підприємства не є привабливим об’єктом інвестування для стратегічних інвесторів.

Аналіз сектору та проблем його функціонування свідчить, що для підвищення результативності інвестування необхідно активізація зусиль щодо проведення реструктуризації та приватизації.

6. Для вдосконалення господарської діяльності об’єкта інвестування були взяті статистичні дані діяльності автотранспортного підприємства, що здійснює міжнародні перевезення.

Проведений аналіз дав змогу визначити, що на чистий прибуток суттєво впливають доходи від перевезень та витрати на їх реалізацію. Таким чином був побудований графічний аналіз діяльності в результаті чого були визначені граничнодопустимі значення техніко-експлуатаційних показників, що відповідають поставленим вимогам досягнення прибутку.

7. В ході розв’язання задачі оптимізації були враховані зовнішньоекономічні та внутрішньо-ринкові фактори. Розраховані значення змінних величин рівняння оптимального управління є інформаційною основою для прийняття зважених управлінських рішень стосовно вдосконалення господарських процесів на автотранспортному підприємстві.

8. Розроблена математична модель транспортних перевезень, яка є основною для вирішення організаційних, технологічних та економічних задач. Така модель дозволяє використовувати її для оптимізації основного виду діяльності автотранспортного підприємства.

Проведене дослідження адекватності моделі реальним даним дає змогу використання її для вирішення практичних задач планування та прогнозування діяльності підприємства.

9. Для прийняття обґрунтованих рішень запропоновано порівняльний аналіз методик, який базується на використанні широкого спектру запланованих методів та критеріїв і дозволяє ефективно вирішувати прикладні наукові та організаційно-економічні задачі.

Публікації автора:

Основні положення дисертації опубліковані в таких фахових виданнях ВАК України:

  1. Левковець П.Р., Чеп’юк Л.М. Методи, моделі і стратегії вдосконалення процесів перевезень // Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів: Зб. наук. пр. – К.: УТУ, ТАУ, 2000. – Вип. 10. – С. 238 - 248.

  2. Левковець П.Р., Чеп’юк Л.М. Основні напрямки вдосконалення інвестиційної політики перевезення вантажів // Вісник. – К.: УТУ, ТАУ, 2000. – Вип. 4. – С. 244 - 250.

  3. Левковець П.Р., Чеп’юк Л.М. Формування інвестиційних ресурсів // Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів: Зб. наук. пр. – К.: УТУ, ТАУ, 2002. – Вип. 13. – С. 209 - 213.

  4. Чеп’юк Л.М. Формування раціональної політики інвестування процесів перевезення // Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів: Зб. наук. пр. – К.: УТУ, ТАУ, 2002. – Вип. 14. – С. 106 - 109.

  5. Чеп’юк Л.М. Стратегії інвестиційної діяльності перевезень // Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів: Зб. наук. пр. – К.: УТУ, ТАУ, 2001. – Вип. 12. – С. 361 - 365.

  6. Чеп’юк Л.М. Ефективність вдосконалення процесів перевезення вантажів // Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів: Науковий журнал. – К.: УТУ, ТАУ, 2003. – Вип. 16. – С. 283 - 288.