Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика професійної освіти


11. Білик Надія Іванівна. Моделювання процесу навчання в системі підвищення кваліфікації вчителів: дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Центральний ін-т післядипломної педагогічної освіти АПН України. - К., 2005. : табл.



Анотація до роботи:

Білик Н.І. Моделювання процесу навчання в системі підвищення кваліфікації вчителів. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. – Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти Академії педагогічних наук України, Київ, 2005.

У дисертації досліджуються теоретичні основи функціонування процесу навчання в системі підвищення кваліфікації вчителів.

Обґрунтовано модульно-персонологічний підхід до системи підвищення кваліфікації вчителів, що передбачає набуття учасниками даного процесу знань, умінь користуватися логікою, методологією і системою наукового дослідження та технологія моделювання процесу навчання на основі визначення дидактичних модулів у системі підвищення кваліфікації вчителів, зроблено аналіз результатів її упровадження. Розроблено моделі курсової підготовки: курси-ОДГ (курси як організаційно-діяльнісна гра) на базі одного педагогічного колективу; річні інтегровані курси-ПДГ (пролонгована ділова гра) для фахівців суміжних предметів, які претендують на вищу кваліфікаційну категорію; дистанційні консалт-курси – експериментально перевірено на практиці. Створено обласний науково-практичний освітньо-популярний журнал “Імідж сучасного педагога” та модульний посібник “Удосконалення педагогічної майстерності вчителів в умовах особистісно орієнтованої освіти” для слухачів курсів як засіб підвищення педагогічної майстерності вчителів.

Публікації автора:

Навчально-методичні посібники

  1. Білик Н.І., Москаленко П.Г., Тихомирова Л.В. Методологічні аспекти роботи колективу над педагогічною проблемою (з досвіду роботи гімназії №6 м. Кременчука). – Полтава: ПОІПОПП.– 1999. – 112 с.

  2. Педагогічні конкурси на Полтавщині: Методичний збірник / Автори-укладачі: П.І.Матвієнко, Н.І.Білик. – Кременчук: ПОІПОПП. – 1998. – 74 с.

  3. Педагогічні технології. Досвід. Практика: Довідник статей / П.І.Матвієнко (гол. ред.), С.Я.Клепко (наук. ред.), Н.І.Білик, І.В.Гальченко, О.В.Савельєва, Г.О.Сиротенко, В.Ю.Стрельніков. – Полтава: ПОІПОПП. – 1999. – 376 с.

  4. Удосконалення педагогічної майстерності в умовах особистісно орієнтованої освіти: Модульний посібник / Автори-упорядники: В.Р.Ільченко, П.І.Матвієнко, Н.І.Білик. – Полтава: ПОІППО, 2003. – 190 с.

Наукові статті у фахових виданнях

  1. Білик Н.І. Змістовно-структурні моделі курсів-ОДГ та курсів-ПДГ у післядипломній освіті // Освіта і управління. – 1999.– №1. – С.113-122.

  2. Білик Н.І. Консалт-курси – дистанційна модель у системі післядипломної освіти вчителів // Імідж сучасного педагога. – 2001. – №1. – С.30-31.

  3. Білик Н.І. Персоналтехнологія розвитку творчого потенціалу особистості вчителя-дослідника // Імідж сучасного педагога. – 2001. – №2. – С. 6-11.

  1. Білик Н.І. Оцінювання слухачами курсів навчального процесу в системі післядипломної освіти вчителів // Імідж сучасного педагога.– 2001.– №№ 3-4.–С.50-53.

  2. Білик Н.І., Матвієнко П.І. Профілізація сільської школи через інноваційні курси // Імідж сучасного педагога. – 2004. – №№2-3. – С. 37-42.

  3. Білик Н.І. Модульно-персонологічний підхід до навчального процесу в системі післядипломної педагогічної освіти // Імідж сучасного педагога. – 2004. –

№ 6. – С. 20-27.

  1. Білик Н.І. Дидактичний модуль як організаційно-процесуальна умова у системі підвищення кваліфікації вчителів // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2004. – № 5. – С. 94-99.

Матеріали міжнародних і всеукраїнських конференцій і семінарів

  1. Білик Н.І. Курси педагогів – школа ділових ігор // Організація навчально-виховного процесу в середніх загальноосвітніх закладах нового типу: досягнення, проблеми, перспективи: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Полтава: ПОІПОПП, 28-29 березня 1996. – С. 232-235.

  2. Білик Н.І. Технологія організаційних форм навчання у післядипломній освіті // Педагогічна спадщина М.В.Остроградського і розвиток освіти в Україні: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. – Полтава: ПОІПОПП, 28-29 жовтня 1996. – С.66-68.

  3. Білик Н.І. Технологія нетрадиційних занять у післядипломній освіті // Післядипломна освіта педагогічних кадрів: проблеми розвитку: Матеріали звітної наукової конференції. – К.: УІПКККО, 31.10 – 1.11.1996. – 1997. – С. 39-42.

  4. Білик Н.І. Комп’ютерне моделювання в програмі курсів підвищення кваліфікації вчителів // Використання нових інформаційних технологій в навчально-виховному процесі: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Полтава: 1996. – Полтава: ПОІПОПП, 10-11 грудня 1997. – С. 41-45.

  5. Білик Н.І. Творчий учитель і інноваційні курси: протиборство чи співробітництво // Педагогічна практика і філософія освіти: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. – Полтава: ПОІПОПП. – 25-26 листопада 1997.– С.30-31.

  6. Білик Н.І. Модель курсів-ОДГ в системі підвищення кваліфікації вчителів // Нові педагогічні технології з проблем демократизації навчально-виховного процесу в освітніх закладах: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Черкаси. – 26-28 січня 1998. – C. 108-109.

  7. Білик Н.І. Організація самостійної роботи на курсах підвищення кваліфікації вчителів // Актуальні проблеми теорії та практики післядипломної освіти керівних і педагогічних кадрів: Матеріали звітної наукової конференції Державної академії керівних кадрів освіти. – Київ. – 5-6 березня 1998. – Ч.І. – С. 59-61.

  8. Білик Н.І. Змістово-структурна модель курсів-ОДГ в системі підвищення кваліфікації вчителів // Роль кафедри у науково-методичному забезпеченні безперервної багаторівневої підготовки спеціалістів: Матеріали науково-методичної конференції. – Кременчук: КДПІ. – 24-25 квітня 1998. – С. 48-54.

  9. Білик Н.І. Саморозвиток професійних якостей учителя засобами педагогічної преси // Педагогічна майстерність як сучасна технологія розвитку особистості вчителя: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції”. – 4-6 березня 2002. – Полтава: ПДПУ ім. В.Г.Короленка. – С. 63-66.

  10. Консалт-курси – дистанційна модель у системі післядипломної освіти вчителів // Педагогічні засади формування гуманістичних цінностей природничої освіти, її спрямованості на розвиток особистості”) Х Каришинські читання): Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. – Полтава, 29-30 травня 2003. –

С. 41-42.

Статті в посібниках, збірниках

  1. Білик Н.І. Інноваційні курси в системі післядипломної освіти вчителів: Збірник статей „Інноваційна діяльність у закладах освіти Полтавщини”. – Полтава: ПОІППО, 2002. – 44-47.

  2. Білик Н.І. Модульна технологія навчання та її варіації як прогресивні педагогічні технології / Удосконалення педагогічної майстерності в умовах особистісно орієнтованої освіти: Модульний посібник / Автори-упорядники: В.Р.Ільченко, П.І.Матвієнко, Н.І.Білик. – Полтава: ПОІППО, 2003.– С. 55-66.