Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Чимшит Сергій Іванович. Організаційно-економічні засади формування стратегічного потенціалу підприємства : Дис... канд. наук: 08.06.01 - 2003.



Анотація до роботи:

Чимшит С.І. Організаційно-методичні засади формування стратегічного потенціалу підприємства. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – Економіка, організація і управління підприємствами. - Дніпропетровський університет економіки та права, Дніпропетровськ, 2002.

Дисертація присвячена дослідженню теоретичних та практичних аспектів стратегічного планування і стратегічного управління підприємством в умовах сучасного бізнес-середовища. У роботі обґрунтована необхідність доробки деяких теоретичних положень і приведення їх у відповідність із сучасними бізнес-процесами. Розкрито специфічні особливості сучасного бізнес-середовища і функціонування в ньому підприємства.

Серед ринкових факторів, що найбільше впливають на успішне функціонування підприємства, головними вважаються особливості ринкового попиту, конкурентне середовище, товар та його цінність для споживача.

Запропоновано конкретні рекомендації з управління бізнес-одиницею в сучасних умовах, що стосуються питань конкурентної боротьби, формуванню стратегії діяльності підприємства, створення товару, а також запропоновані нові методи і моделі формування стратегії і стратегічного управління підприємством.

У дисертаційній роботі на підставі проведених досліджень виконано теоретичне узагальнення і запропоновано нове рішення комплексу актуальних науково-методичних питань щодо формування стратегічного потенціалу підприємства в умовах сучасного бізнес-середовища.

Основні наукові результати полягають у наступному:

1.Сучасне бізнес-середовище характеризується невизначеністю, абстрактністю, туманністю явищ і подій. Події відбуваються у прискореному темпі, їм властива багатофакторність, тому у сучасному середовищі виявити взаємозв'язки і закономірності набагато складніше. Відсутність чіткої і ясної картини майбутнього не дозволяє з достатньою точністю будь-що планувати. Саме тому теорія менеджменту переходить від стратегічного планування до стратегічного управління. Сучасне середовище не характеризується дискретністю або наявністю функції, коли існують визначені чіткі позиції, викликані якими-небудь явищами. Воно характеризується безперервністю, наявністю нерозривного процесу.

  1. Конкурентна боротьба вийшла на якісно новий рівень і характеризується такими моментами: технологічна рівність виробників; зменшення вхідних бар'єрів практично на всіх ринках; присутність на будь-якому ринку виробників, що за обсягами виробництва і впливу на ринок перевершують країни, а іноді і континенти; мінімальний шанс на помилку; підвищення ролі інформаційних ресурсів; усунення територіальних перешкод у розвитку; збільшення значення нематеріальних складових виробництва, а саме: кадрового потенціалу, маркетингового потенціалу та якісних інформаційних потоків.

  2. Сучасний товар - це сукупність деякої безлічі упорядкованих компонентів матеріального і нематеріального характеру, це відкрита система, що виходить далеко за межі свого фізичного вираження.

  3. Сегментування і позиціонування - це єдиний, неподільний, взаємозамінний і взаємно перехідний процес. Суперечливі аспекти в процесі сегментування, наприклад, вибір змінних сегментування, які досить часто використовуються теоретиками і практиками, по своїй суті не несуть в собі змістовного навантаження.

  4. Сучасні тенденції розвитку бізнес-середовища дали змогу сформулювати нові завдання. Їх розв’язання вимагає перегляду науково-методичних основ у таких питаннях як ухвалення управлінського рішення, комунікаційна система організації, оцінка і вибір стратегії діяльності та ін.

  5. З урахуванням систематизованої і доробленої концепції товару доведено, що, незважаючи на технологічну рівність виробників, вони не прагнуть цілком скопіювати товар конкурентів і насамперед тому, що зробити це практично неможливо через те, що сьогодні істотне місце в понятті „товар” займає нематеріальна складова.

Список опублікованих за темою дисертації праць

1. Чимшит С.И. Обзор методов маркетинговых исследований // Економіка: проблеми теорії та практики. – Дніпропетровськ, ДДУ. - 1999. - Випуск 2. - С.17-24.

2. Чимшит С.И. Стратегия ведения конкурентной борьбы // Економіка: проблеми теорії та практики. – Дніпропетровськ, ДНУ. - 2000. – Випуск 15. - С.68-77.

3. Холод Б.И., Чимшит С.И. Стратегические ошибки менеджмента и маркетинга // Економіка: проблеми теорії та практики. – Дніпропетровськ, ДНУ. - 2000. – Випуск 22. - С.63-69.

Особистий внесок автора: на прикладі умовного ринку та розвитку конкуренції на ньому було визначено можливі помилки, які не відображаються ніякими звітними даними та мають значний вплив на поточне та майбутнє становище підприємства.

4. Чимшит С.И., Екимов С.В. Стратегическая кривая спроса на мировом рынке // Економіка: проблеми теорії та практики. – Дніпропетровськ, ДНУ. - 2000. – Випуск 23. - С.34-42

Особистий внесок автора: запропоновано концептуальний підхід щодо визначення кривої стратегічного попиту з позиції маркетингу.

5. Ткаченко В.А., Чимшит С.И. Внешняя среда предпринимательства // Економіка: проблеми теорії та практики. – Дніпропетровськ, - ДНУ. - 2000. – Випуск 24.-С.26-38.

Особистий внесок автора: охарактеризовані сучасні напрямки розвитку зовнішнього середовища.

6. Чимшит С.И. Копирование товаров и деятельности конкурентов // Економіка: проблеми теорії та практики. – Дніпропетровськ, - ДНУ. - 2001. - Випуск 68. - С.11-18.

7. Чимшит С.И., Валиков В.П. Современные аспекты формирования спроса и предложения на рынке. V Міжвузівська науково-практична конференція “Системність на полі невизначеності” // Економіка: проблеми теорії та практики. - Дніпропетровськ, - ДДУ. - 2001. - Випуск 88. - С.4 –18.

Особистий внесок автора: розглянуто механізми формування попиту та пропозиції залежно від домінування на ринку різних груп учасників: виробників або споживачів.

8. Холод Б.И., Ткаченко В.А., Чимшит С.И. Факторы устойчивости современной организации в бизнес-среде // Академічний огляд. - 2002. - №1. - С.22-29.

Особистий внесок автора: розглянуто основні тенденції розвитку зовнішнього середовища та його вплив на внутрішнє середовище організації, сформульовано нові завдання для менеджерів.