Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Давиденко Володимир Вадимович. Організаційно-економічний механізм консалтингового забезпечення підприємств : дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Національний технічний ун-т України "Київський політехнічний ін-т". — К., 2005. — 187арк. : рис., табл. — Бібліогр.: арк. 164-170.



Анотація до роботи:

Давиденко В.В. Організаційно-економічний механізм консалтингового забезпечення підприємств. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – економіка, організація і управління підприємствами. – НТУУ «КПІ», Київ, 2005.

Дисертацію присвячено обґрунтуванню теоретичних і науково-методичних засад організаційно-економічного механізму консалтингового забезпечення підприємств.

Уточнено зміст дефініцій «консалтинг», «організаційно-економічний механізм консалтингового забезпечення підприємств», «якість надання консалтингових послуг». Визначено позитивні та негативні тенденції консалтингового забезпечення підприємств України. Виявлено економічні важелі підвищення прибутковості та конкурентоспроможності підприємств -замовників. Обґрунтовано підходи до підвищення якості надання консалтингових послуг. Визначено передумову реалізації організаційно-економічного механізму консалтингового забезпечення підприємств – забезпечення організаційно-економічної взаємодії консалтингових компаній та підприємств-замовників з використанням методології управління корпоративними знаннями. Запропоновано рекомендації щодо впровадження організаційно-економічного механізму консалтингового забезпечення підприємств: розроблено методичні підходи до вибору консалтингової компанії підприємствами-замовниками; запропоновано напрями удосконалення взаємодії; розроблено заходи щодо мінімізації ризиків з реалізації консалтингових проектів.

У дисертації на основі критичного аналізу сучасної теорії та практики вирішено наукове завдання теоретичного обґрунтування, розроблення науково-методичних положень та практичних рекомендації щодо формування організаційно-економічного механізму консалтингового забезпечення підприємств України, що має істотне значення для підвищення ефективної взаємодії на рівні консалтингова компанія – підприємство-замовник. Проведені дослідження дозволяють зробити такі висновки та пропозиції:

1. На основі узагальнення теоретичних підходів до формування консалтингового забезпечення підприємств уточнено зміст дефініції „консалтинг” як систематизованої сукупності знань з надання високоякісних консалтингових послуг консалтинговими компаніями підприємствам-замовникам на основі забезпечення трансферу нагромадженого професійними консультантами обсягу знань та досвіду підприємствам-замовникам. Враховуючи те, що імперативом сучасного економічного зростання є зміщення акцентів науково-технічного розвитку у напрямі розбудови економіки знань, у роботі відзначено необхідність розробки організаційно-економічного механізму консалтингового забезпечення підприємств, який би сприяв підвищенню конкурентоспроможності вітчизняних підприємств на основі генерування та управління новітніми знаннями.

2. Під організаційно-економічним механізмом консалтингового забезпечення підприємств запропоновано розуміти комплекс економічних важелів та організаційних заходів з формування системи організаційно-економічної взаємодії консалтингових компаній та підприємств-замовників, в основу яких покладено концептуальні положення економіки знань. Визначено, що головною метою взаємодії консалтингових компаній та підприємств-замовників є нагромадження новітніх знань, що сприятиме, з одного боку, підвищенню професіоналізму та компетенції працівників консалтингової компанії, з другого – генеруванню та управлінню знаннями на підприємстві.

3. У результаті аналізу тенденцій консалтингового забезпечення підприємств України визначено такі позитивні тенденції його розвитку: зростання обсягу ринку консалтингових послуг та його сегментація; удосконалення методичної бази надання консалтингових послуг; розвиток системи маркетингу консалтингових послуг; інтенсифікація інтеграційних процесів у сфері консалтингу з країнами СНД. Виявлено негативні тенденції розвитку ринку, зокрема: неусвідомлення необхідності користування вітчизняними підприємствами консалтинговими послугами; низький рівень якості консалтингових послуг; низький рівень професіоналізму консультантів; відсутність професійної сертифікації. На основі досліджень визначено певні пріоритети у виборі консалтингових послуг підприємствами-замовниками.

4. Досліджено вплив м.Києва. Виявлено економічні важелі, що здійснюють вагомий вплив на підвищення прибутковості та конкурентноздатності підприємств–замовників: прогнозований прибуток підприємств-замовників від реалізації консалтингового проекту; методи ціноутворення на консалтингової послуги; методи оплати праці та матеріального стимулювання працівників консалтингової компанії. До складових організаційного впливу механізму консалтингового забезпечення на конкурентоспроможність підприємств-замовників були віднесено такі: створення організаційної структури забезпечення трансферу знань; організаційно-розпорядні заходи, зокрема нормування та регламентування; створення інформаційних баз даних; формування команд з підтримки трансферу знань; створення комунікаційних мереж; здатність до нововведень; формування ефективної організаційної культури.

5. Здійснено оцінку впливу сукупності дії складових організаційно-економічного механізму консалтингового забезпечення підприємств на конкурентоспроможність підприємств-замовників через розрахунок відповідних коефіцієнтів кореляції та визначено взаємовплив складових організаційно-економічного механізму за їх спільного впливу на конкурентоспроможність підприємств-замовників. Згідно з результатами кореляційного аналізу визначено, що найсильніший вплив на конкурентоспроможність підприємства-замовника здійснюють такі чинники, як прогнозований прибуток підприємства-замовника від реалізації консалтингового проекту; забезпечення високого рівня якості надання консалтингових послуг; організація командної роботи із забезпечення трансферу знань.

7. Обґрунтовано підходи до підвищення якості надання консалтингових послуг в процесі організаційно-економічної взаємодії консалтингової компанії та підприємств-замовників. У роботі підкреслено, що в основу процесу консалтингового забезпечення підприємств мають бути покладені основні принципи менеджменту якості, зокрема: переорієнтація діяльності консалтингових компаній на якісні показники діяльності підприємств-замовників; упровадження технологічних нововведень, надання нових видів консалтингових послуг високого рівня якості; збагачення змісту роботи, розширення розумової, інтелектуальної діяльності персоналу консалтингової компанії, яка пов'язана з використанням нових інформаційних технологій, активною участю працівників у процесі трансферу знань підприємству-замовнику.

8. На основі проведених досліджень визначено, що передумовою реалізації організаційно-економічного механізму консалтингового забезпечення підприємств є забезпечення організаційно-економічної взаємодії консалтингових компаній та підприємств-замовників на основі трансферу знань. З метою розробки методичних підходів до оцінки ефективності впровадження новітніх знань в діяльність підприємств-замовників у роботі запропоновано використовувати витратний підхід, в основу якого покладено оцінку витрат підприємства-замовника за користування консалтинговими послугами. Визначено шляхи збільшення консалтинговими компаніями обсягу трансферу знань підприємству–замовнику за допомогою стандартних технологій консалтингу.

9. За результатами досліджень запропоновано рекомендації щодо впровадження організаційно-економічного механізму консалтингового забезпечення підприємств, а саме: розроблено методичні підходи до вибору консалтингової компанії підприємствами-замовниками; запропоновано напрями удосконалення організаційно-економічної взаємодії консалтингових компаній та підприємств-замовників; розроблено заходи щодо мінімізації ризиків з реалізації консалтингових проектів. Для аналізу та оцінки ефективності консультування запропоновано такі етапи: оцінка рівня реакції підприємств-замовників щодо надання консалтингових послуг з боку консалтингових компаній; оцінка рівня засвоєння знань підприємством-замовником; оцінка зміни поведінки персоналу підприємства-замовника у процесі трансферу знань; оцінка економічного ефекту від надання консалтингових послуг.

Публікації автора:

Статті в наукових фахових виданнях

  1. Давиденко В.В. Регіональне забезпечення України консалтинговими послугами // Проблеми раціонального використання соціально-економічного та природно-ресурсного потенціалу регіону: фінансова політика та інвестиції: Зб. наук. праць – Луцьк: ВІЕМ, 2004. - №10. – С. 96 – 100.

  2. Давиденко В.В. Попит на консультаційні послуги, як основний фактор існування консалтингового бізнесу // Економіка: проблеми теорії та практики. Зб. наук. пр. Дніпропетровського нац. у-ту. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2004. – С. №190/2. – С. 536 – 542.

  3. Давиденко В.В. Особливості розвитку бізнес консалтингу в Україні // Наук. вісн. Національна академія ДПСУ, 2004. – № 2 (24). – С. 12 – 17.

  4. Давиденко В.В. Вдосконалення організаційних засад консалтингового бізнесу // Економіка: проблеми теорії та практики: Зб. наук. пр. Вип. 192: В 4т. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2004. – Т.2. С. 598 – 604.

  5. Давиденко В.В. Визначення результативності діяльності консалтингової компанії на основі інтелектуального капіталу //Проблеми науки.–2004.–№11.– С. 44–47.

Тези доповідей

  1. Давиденко В.В. Методологічні засади емпіричного дослідження процесу оптимізації мотивації трудової діяльності. Творчість як спосіб буття дійсного гуманізму // Матеріали V Між нар. наук.-практ. конф. Ч.2.: - К., 1999. – С. 125–128

  1. Давиденко В.В. Роль нематеріальної мотивації в процесі управління. Теорія управління організацією: стан та перспективи // Матеріали VI міжнар. наук.–практ. конф. 6–7 квітня 2000 р. – Київ-Трускавець: НТУУ”КПІ”; КНЕУ; ДДПУ, 2000. – С. 53–55

  2. Давиденко В.В. Новий підхід щодо головних засад підвищення рівня мотивації праці. Сучасні проблеми управління // Зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. – К.: ІВЦ „Політехніка”, 2001.– С.406–407

  3. Давиденко В.В. Кадрова політика консалтингової фірми як головний аспект успішності її діяльності. Крок у майбутнє // Збірка тез доповідей учасників ІІІ Всеукр. Наук.-практ. конф. студентів, аспірантів та молодих вчених.– К.: ІВЦ „Політехніка”, 2003.– С. 138–139.

  4. Давиденко В.В. Стан бізнес-консультування на українському ринку. Сучасні проблеми управління // Зб. матеріалів ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. Ч.2. – К.: ІВЦ „Політехніка”, 2003. – С. 183–184

  5. Давиденко В.В. Консультування – мода чи необхідність. Науково–технічний розвиток: економіка, технології, управління // Матеріали ІІ Міжнар. конф. студентів, аспірантів і молодих вчених.– К.: Пошуково-вид. агентство „Книга Пам’яті України”, 2003. – С. 51–52.