Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика професійної освіти


92. Гуменюк Ольга Михайлівна. Організаційно-педагогічні умови професійної підготовки молодших спеціалістів стоматологічного профілю: дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Гуменюк О.М. Організаційно-педагогічні умови професійної підготовки молодших спеціалістів стоматологічного профілю. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. – Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ, 2004.

У дисертації здійснено теоретичну конкретизацію та експериментальне апробування організаційно-педагогічних умов професійної підготовки молодших спеціалістів стоматологічного профілю у руслі загальних вимог особистісного підходу до організації процесу професійної підготовки. Факторний аналіз тенденцій розвитку систем освіти та середовищних систем і аналіз досвіду професійної підготовки допоміжних фахівців стоматологічного профілю за рубежем дав змогу виявити зумовленість і необхідність фахової підготовки в Україні молодшого спеціаліста стоматологічного профілю.

Огрунтовано зміст та розроблено модель професійної підготовки нового для України фахівця – асистента лікаря-стоматолога, а також його освітньо-кваліфікаційну характеристику й освітньо-професійну програму і, шляхом експерименту, впроваджено підготовку такого фахівця у семи вищих медичних навчальних закладах України. Окреслено контури прогностичної моделі професійної готовності фахівця.

Визначено та практично впроваджено організаційно-педагогічні умови, які забезпечать ефективність професійної підготовки асистента лікаря-стоматолога у вищому медичному навчальному закладі, а саме: систему трисуб'єктної взаємодії навчального закладу, студента як майбутнього фахівця і потенційного роботодавця та педагогічні можливості для самореалізації студента як суб'єкта власної професійної підготовки.

Використано авторські варіанти: інтерактивного трисуб’єктного планування та адаптивного управління; методики роботи з індивідуальним навчальним “Портфелем фахівця” і колективним “Портфелем документів асоціації асистентів лікаря-стоматолога” як способів формування суб’єктного досвіду майбутнього фахівця. Шляхом експерименту доведено ефективність впровадження організаційно-педагогічних умов фахової підготовки асистента лікаря-стоматолога.

Основні результати роботи впроваджено в навчальний процес вищих медичних навчальних закладів І – IV рівнів акредитації України.