Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Липецька Марія Любомирівна. Особливості інтерпретації німецької поезії в українській вокальній музиці : дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Львівська держ. музична академія ім. М.В.Лисенка. — Л., 2007. — 223арк. — Бібліогр.: арк. 178-198.



Анотація до роботи:

Липецька М.Л. Особливості інтерпретації німецької поезії в українській вокальній музиці – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво / Львівська державна музична академія ім. М.В.Лисенка. – Львів, 2007.

Дисертація присвячена розгляду українсько-німецьких культурних зв’язків у сфері камерно-вокальної творчості на прикладах інтерпретації німецької поезії українськими композиторами. В дисертації обгрунтовано концепцію інтерпретації німецької поезії в українській вокальній музиці крізь призму українсько-німецьких культурних зв’язків. Виділено та розглянено такі етапи на основі методу взаємодії української композиторської творчості та німецького поетичного слова: на першому етапі простежується втілення німецької поезії у творчості українських композиторів другої половини ХІХ ст., передовсім М.Лисенка та послідовників перемиської школи; на другому етапі проаналізовано різновекторні тенденції у трактуванні поезії авторів німецькомовного ареалу українськими композиторами першої половини ХХ ст.; третій етап еволюції втілень німецькомовної поезії становить сучасний етап розвитку української музики.

В додатках результати дослідження унаочнено в таблицях-покажчиках втілення українськими композиторами німецькомовної поезії.

Публікації автора:

  1. Рецепції поезії Г.Гайне в українській вокальній музиці (до питання стильової інтерпретації) // Молоде музикознавство / Наукові збірки ЛДМА ім. М.Лисенка. – Львів, 2002. – Вип. 7. – С.24-30.

  2. Солоспіви Миколи Лисенка на слова Генріха Гайне // Вісник Львівського університету. Серія: Мистецтвознавство: Зб. статей. – Львів, 2003. – Вип. 3. – С.102-105.

  3. Німецька поезія у вокальних творах галицьких композиторів кінця XIX – початку XX століття // Молоде музикознавство / Наукові збірки ЛДМА ім. М.Лисенка. – Львів, 2004. – Вип. 9. – С.4-11.

  4. Інтерпретація поезії Г.Гайне у камерно-вокальній музиці Станіслава Людкевича // Молоде музикознавство / Наукові збірки ЛДМА ім. М.Лисенка. – Львів, 2004. – Вип. 10. – С.10-15.

  5. Вокальні твори сучасних українських композиторів на слова німецьких поетів // Музичне мистецтво: проблеми сучасності. Серія: Наукова думка молодих / Науковий вісник НМАУ ім. П.І.Чайковського. – Київ, 2006. – Вип.64. – Кн.1. – С.22-33.

  6. Поезія Генріха Гайне в українській вокальній музиці // Український Світ. – Київ, 2002. – Ч.1-6. – С. 34-35.