Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика професійної освіти


Кисла Оксана Федосіївна. Особливості розвитку професійного самовизначення майбутніх учителів початкових класів в умовах ступеневої підготовки. : Дис... канд. наук: 13.00.04 - 2008.



Анотація до роботи:

Кисла О.Ф. Особливості розвитку професійного самовизначення майбутніх учителів початкових класів в умовах ступеневої підготовки. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 - теорія і методика професійної освіти. – Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України, Київ, 2008.

Дисертація присвячена науковій проблемі професійного самовизначення майбутніх учителів початкових класів в ситуації вибору освітньої траєкторії. Доведено, що підвищення рівня професійного самовизначення майбутніх учителів початкових класів залежить від наявності спеціальної технології розвитку професійного самовизначення студентів – майбутніх учителів початкових класів, розробленої з урахуванням умов: цілісність професійної підготовки як єдність начальної, виховної діяльності студентів, орієнтованої на об’єкт професійної діяльності вчителя, на основі інтеграції змісту професійно орієнтованих дисциплін; спрямованість професійної підготовки та діяльності викладачів ВНЗ на розвиток професійного самовизначення; формування у майбутніх учителів початкових класів потреби у професійному самовизначенні, оволодіння студентами навичками самопізнання, знаннями про ступеневу підготовку, наявність альтернатив вибору освітньої траєкторії.

Розглянуто сутність і зміст професійного самовизначення майбутніх учителів початкових класів. Визначено компоненти даного феномену: мотиваційно-ціннісний, оцінно-змістовий, діяльнісний, а також критерії та показники. Розкрито функціональне значення освітньої траєкторії для професійного самовизначення майбутніх учителів початкових класів впродовж життя.

Розроблено та експериментально перевірено модель професійного самовизначення майбутніх учителів початкових класів. Визначено методики дослідження розвитку професійного самовизначення майбутніх учителів початкових класів, розроблено експериментальні заняття. Створено практичні рекомендації щодо успішного розвитку професійного самовизначення майбутніх учителів початкових класів.

Публікації автора:

1. Шагро О.Ф. Свобода вибору як один із засобів професійного самовизначення студентів / О.Ф.Шагро // Збірник наукових праць Полтавського державного педагогічного університету ім. В.Г. Короленка. – Випуск 6 (45). – Полтава 2005. – Серія „Педагогічні науки”. – 320с. – С.201-208.

2. Шагро О.Ф. Професійне самовизначення студентів педуніверситету / О.Ф.Шагро // Науковий Часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи: Зб.наукових праць. Випуск 2. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2005. – 218с. – С.203-207.

3. Шагро О.Ф. Професійне самовизначення майбутнього вчителя початкових класів як психолого-педагогічна проблема / О.Ф.Шагро // Ціннісні пріоритети освіти в ХХІ столітті: орієнтири і напрямки сучасної освіти: Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції. 2-5 жовтня 2005р., м. Луганськ. – Частина 2. – Луганськ: Альма-матер, 2005. – 270с. – С.18-29.

4. Шагро О.Ф. Правильний вибір професії як одна з умов формування творчого фахівця в галузі освіти / О.Ф.Шагро // Актуальні проблеми формування творчої особистості вчителя початкових класів: Матеріали третьої Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Вінниця: ВДПУ імені Михайла Коцюбинського, 2005. – 228с. – С.18-21.

5. Шагро О.Ф. До питання про професійне самовизначення студентів педвузу / О.Ф.Шагро // Матеріали Міжнародної науково-методичної конференції „Підготовка вчителя початкової школи в умовах нової парадигми освіти” 1-2 квітня 2004 р., м.Київ. /Укл. Л.Л. Макаренко, М.С. Севастюк, О.П. Симоненко. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2004. – 298с. – С.181-184.

6. Шагро О.Ф. Болонський процес і професійне самовизначення майбутніх учителів початкових класів / О.Ф.Шагро // Міжнародна науково-методична конференція „Інноваційні підходи до підготовки педагогічних кадрів у контексті Болонського процесу”, 3-5 листопада 2005р., м.Чернівці, Науковий Вісник Чернівецького університету. Вип.295: Педагогіка та психологія: Збірник наукових праць. – Чернівці, „Рута”. – 2006. – 215с. – С. 179-186.

7. Шагро О.Ф. Формування готовності майбутніх учителів початкових класів до вибору освітньої траєкторії / О.Ф.Шагро // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка. Випуск 38. Серія: педагогічні науки: Збірник. – Чернігів: ЧДПУ, 2006. – № 38. – 278с. – С.104-108.

8. Шагро О.Ф. Професійні наміри і плани як складова професійного самовизначення майбутніх учителів початкових класів / О.Ф.Шагро // Школа першого ступеня: теорія і практика: Збірник наукових праць Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди. – Випуск 17-18. – Тернопіль: Видавництво Астон, 2006. – 336 с. – С.224-232.

9. Шагро О.Ф. Визначення структури професійного самовизначення майбутніх учителів початкових класів: теоретичний аспект / О.Ф.Шагро // Наукові записки: збірник наукових праць НПУ імені М.П. Драгоманова. / Укл. П.В. Дмитренко, Л.Л. Макаренко. – Вип. (LХІІ) 62. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2006. – С.216-224.

10. Шагро О.Ф. Можливості побудови освітньої траєкторії майбутніми фахівцями у галузі освіти / О.Ф.Шагро // 85 років освітнього шляху. Сторінки історії Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (5-6 жовтня 2006р.). – Хмельницький: редакційно-видавничий відділ ХГПА, 2006. – С.163-167.

11. Шагро О.Ф. Побудова освітньої траєкторії майбутніми учителями початкових класів: результати експериментальної роботи / О.Ф.Шагро // Вісник Глухівського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Випуск 10. – Глухів: ГДПУ, 2007. – 220с. – С.47-53.

12. Шагро О.Ф. Мотивація вибору професії як необхідна складова формування професійної спрямованості майбутніх учителів початкових класів / О.Ф.Шагро // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка. Випуск 47. Серія: педагогічні науки: Збірник. – Чернігів: ЧДПУ, 2007. – № 47. – 208с. – С.38-42.

13. Кисла О.Ф. Поради першокурснику (на основі ознайомлення з нормативно-правовими положеннями вищої школи): [навч.-метод. посіб.] / О.Ф.Кисла. – Чернігів: Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка, 2008. – 52 с.