Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика професійної освіти


Підбуцька Ніна Вікторівна. Педагогічні умови формування конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника : Дис... канд. наук: 13.00.04 - 2008.



Анотація до роботи:

Підбуцька Ніна Вікторівна. Педагогічні умови формування конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. – Вінниця, 2008.

Дисертація присвячена теоретико-експериментальному дослідженню проблеми формування конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника.

На основі аналізу теоретичних джерел розглянуто сутність конфлікту, його структуру та динаміку розв’язання. Визначено сутність конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника, її зміст і структуру. Конфліктологічна культура складається із таких структурних компонентів: пізнавально-інтелектуального, аналітико-рефлексійного, мотиваційного, емоційного та практичного. Обґрунтовано, що процес формування конфліктологічної культури студентів машинобудівних спеціальностей забезпечується шляхом реалізації виділених педагогічних умов: формування особистісного смислу навчання на основі розвитку професійних мотивів фахового спілкування в сфері машинобудування; включення у ситуації вибору з метою коригування прийняття рішень та організації цілеспрямованої фахової поведінки; організація толерантного педагогічного середовища задля успішного моделювання професійно адекватної взаємодії суб’єктів машинобудівельної діяльності. Обґрунтовано показники і критерії сформованості конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника (готовності до здійснення професійної діяльності у конфліктогенному професійному середовищі). Результатами експериментальної роботи доведено ефективність реалізованих педагогічних умов.

Публікації автора:

І. Статті в наукових фахових виданнях:

1. Подбуцкая Н.В. Эффективность управления и внутриличностный конфликт руководителя // Теорія і практика управління соціальними системами. – Харків: НТУ “ХПІ” – 2005. – №2. – С. 83-89.

2. Подбуцкая Н.В. Игровые технологии обучения будущих инженеров эффективному поведению в конфликтных ситуациях // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: Зб. наук. пр. – Київ-Вінниця – 2005. – Вип. 8. – С. 410-413.

3. Підбуцька Н.В. Мотиваційна основа учіння майбутнього інженера //Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту – Харків: ХДАДМ – № 1. – 2007. – С. 94-98.

4. Підбуцька Н.В. Використання активних методів навчання для формування конфліктологічної культури майбутніх інженерів-машинобудівників // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. Зб. наук. пр. Випуск 16. – Харків, Українська інженерно-педагогічна академія (УІПА), 2007. – С. 383-390.

5. Підбуцька Н.В. Педагогічні умови формування конфліктологічної культури майбутнього інженера машинобудівного профілю // Педагогіка і психологія творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наук. пр. – Київ-Запоріжжя. – 2007. – Вип. 42. – С. 312-316.

6. Підбуцька Н.В. Організація дослідно-експериментальної роботи по формуванню конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника // Педагогіка і психологія професійної освіти – Львів – 2007. – № 2. – С. 86-93.

7. Підбуцька Н.В. Сутність і структура конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника // Теорія і практика управління соціальними системами – Харків: НТУ “ХПІ”. – 2007. – №2. – С. 71-79.

8. Підбуцька Н.В. Формування конфліктологічної культури майбутніх інженерів-машинобудівників: результати експерименту // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту – Харків: ХДАДМ. – № 8. – 2007 р – С. 103-105.

9. Підбуцька Н.В. Поняття та змістовні характеристики толерантності // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: Зб. наук. пр. – Київ-Вінниця – 2007. – Вип. 14. – С. 36-41.

ІІ. Публікації в інших виданнях:

10. Підбуцька Н.В. Методи психологічного впливу в системах управління // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти: Зб. наук. пр. – Харків: НТУ “ХПІ”. – 2004 – Ч. 6. – С. 268-274.

11. Подбуцкая Н.В. Особенности гуманитарной подготовки будущих инженеров Украины и России // Переяславська Рада та гармонізація україно-російських відносин на сучасному етапі: Зб. наук. пр. – Харків: НТУ “ХПІ” – 2007. – С. 205-209.

12. Підбуцька Н.В. Метод створення ситуації вибору у вищій школі: літературний огляд // Психолого-педагогические и лингвометодические аспекты обучения в вузе: Сб. науч. ст. – Харьков: ХНАДУ, 2007. – С. 165-169.

ІІІ. Матеріали конференцій:

13. Підбуцька Н.В. Моделирование учебного процесса по психолого-педагогической подготовке // Материалы VI межвуз. науч.-метод. конф. “Экспертные оценки элементов учебного процесса” – Харьков: НУА – 2004. – С. 93-95.

14. Подбуцкая Н.В. Конфликт как фактор развития в сфере фундаментальных наук // Матеріали Всеукр. наук.-метод. конф. “Проблеми та зміст фундаментальної освіти сучасного інженера” – Харків: НТУ “ХПІ” –2004. – С. 49-50.

15. Романовський О.Г., Підбуцька Н.В. Розвиток толерантної взаємодії між викладачем і студентами технічного університету // Матеріали П’ятої Міжнар. наук.-метод. конф. – Київ – Україна – 2007. – С. 33. (Особистий внесок полягає дослідженні феномена толерантності та умов її розвитку)

Анотації