Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика професійної освіти


Кристопчук Тетяна Євгенівна. Педагогічні умови застосування інформаційних технологій у професійній підготовці землевпорядників в аграрному коледжі : дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України. — К., 2008. — 302арк. — Бібліогр.: арк. 263-293.



Анотація до роботи:

Кристопчук Т.Є. Педагогічні умови застосування інформаційних технологій у професійній підготовці землевпорядників в аграрному коледжі. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. – Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Вінниця, 2008.

У роботі виявлено та обґрунтовано педагогічні умови застосування інформаційних технологій у професійній підготовці землевпорядників в аграрному коледжі: проведення моніторингу професійних знань студентів за допомогою сучасних інформаційних технологій; організація занять з дисциплін землевпорядного циклу з використанням сучасних інформаційних технологій; забезпечення контролю професійних знань студентів за допомогою інформаційних технологій; застосування електронних посібників для професійної підготовки землевпорядників.

Розроблено та обґрунтовано методику застосування інформаційних технологій для моніторингу професійних знань студентів-землевпорядників; структуру та технологію створення електронного посібника для професійної підготовки землевпорядників. Визначено та обґрунтовано критерії ефективності застосування інформаційних технологій у професійній підготовці землевпорядників в аграрному коледжі: рівень сформованості мотивації студентів щодо застосування інформаційних технологій; рівень сформованості професійних знань, умінь та навичок; рівень сформованості інформаційної культури.

1. Науковий аналіз проблеми застосування інформаційних технологій у професійній підготовці майбутнього фахівця в аграрному коледжі дав змогу зробити висновок, що в умовах інформатизації суспільства, комп’ютеризації та впровадження у виробництво сучасних технологій проблема застосування інформаційних технологій у професійній підготовці майбутніх фахівців стала провідною у педагогічній теорії та практичній діяльності вищих навчальних закладів аграрного профілю в Україні. Застосування інформаційних технологій у професійній підготовці майбутніх фахівців є однією з умов підвищення якості навчально-виховного процесу в аграрному коледжі, а також запорукою ефективного процесу розбудови відкритої конкурентноспроможної аграрної економіки ринкового типу, інтегрованої у світову господарську систему.

2. Виявлено та обґрунтовано педагогічні умови застосування інформаційних технологій у професійній підготовці землевпорядників в аграрному коледжі: проведення моніторингу професійних знань студентів за допомогою сучасних інформаційних технологій; організація занять з дисциплін землевпорядного циклу з використанням сучасних інформаційних технологій; забезпечення контролю професійних знань студентів за допомогою інформаційних технологій; застосування електронних посібників для професійної підготовки землевпорядників.

3. Розроблена та обґрунтована методика проведення моніторингу професійних знань студентів-землевпорядників за допомогою сучасних інформаційних технологій включає такі основні етапи: підготовка та створення банку тестових завдань; вибір комп’ютерних тестових програм; організація діагностування професійних знань студентів; порівняння професійних досягнень студентів із нормативною моделлю об’єкта оцінювання; збір, обробка та збереження результатів тестування; висновки і рекомендації. Організація занять з дисциплін землевпорядного циклу передбачає застосування інформаційних технологій, а саме: комп’ютерного програмного комплексу ГІС-пакет MapInfo Professional; геоінформаційної системи Digitals; комп’ютерної програми створення презентацій Microsoft PowerPoint; програмно-технічного навчального комплексу, до складу якого входить інтерактивна дошка SMART Board IWB. Визначено типи комп’ютерних програм для забезпечення контролю професійних знань студентів: Assist 2 (Асистент 2), SunRav TestOfficePro4 та обґрунтовано доцільність їх застосування. Розроблена та обґрунтована структура та технологія створення електронного посібника для професійної підготовки землевпорядників.

4. Визначено та обґрунтовано критерії ефективності застосування інформаційних технологій у професійній підготовці землевпорядників в аграрному коледжі: рівня сформованості мотивації щодо застосування інформаційних технологій; рівня сформованості професійних знань, умінь та навичок; рівня сформованості інформаційної культури. Обґрунтовано показники, що розкривають зміст кожного критерію. Показниками рівня сформованості мотивації обрано особисте ставлення студентів до застосування інформаційних технологій у професійній підготовці; усвідомлення необхідності знань та вмінь щодо застосування інформаційних технологій у професійній діяльності фахівця-землевпорядника; прагнення застосовувати інформаційні технології у майбутній професійній діяльності з метою професійного самовдосконалення. Показниками рівня сформованості професійних знань, умінь та навичок студентів обрано рівень їх теоретичних знань, практичних умінь та навичок з дисциплін землевпорядного циклу в умовах застосування інформаційних технологій. Показниками рівня сформованості інформаційної культури обрано пошукову, комп’ютерну та діяльнісну культуру майбутнього фахівця. Ефективність застосування інформаційних технологій визначалась рівнем сформованості визначених критеріїв, які мали позитивний ріст на різних етапах професійної підготовки.

5. Розроблено навчально-методичні матеріали щодо застосування інформаційних технологій у професійній підготовці землевпорядників в аграрному коледжі: електронний та текстовий навчальний посібник з організації землевпорядного діловодства; тестові програми перевірки професійних знань студентів; методичні рекомендації до створення електронних посібників та практичного застосування комп’ютерних програм створення презентацій; навчально-методичне забезпечення контролю професійних знань; комплекс методичного забезпечення землевпорядних дисциплін із застосуванням інформаційних технологій; навчально-методичний комплекс студента.

Однак, проведене дослідження не вичерпує проблеми застосування інформаційних технологій у професійній підготовці фахівців в аграрних коледжах. Подальшого дослідження потребують такі її аспекти, як організація самостійної роботи студентів у вищому аграрному навчальному закладі в умовах застосування інформаційних технологій; формування інформаційної культури майбутніх фахівців-аграріїв у процесі організації та проведення лабораторних робіт; наскрізна практична підготовка майбутніх фахівців зі спеціальності „Землевпорядкування” за умов кредитно-модульної системи організації навчального процесу із застосуванням інформаційних технологій; теорія і практика застосування комп’ютерних технологій у роботі навчально-практичних центрів із землевпорядкування; педагогічні умови застосування інформаційних технологій у процесі дипломного та курсового проектування у вищих навчальних аграрних закладах І-ІІ рівнів акредитації.

Публікації автора:

Навчальні посібники:

1. Кристопчук Т.Є. Організація діловодства та етика професійного спілкування землевпорядників: Навч. посіб. / За наук. ред. С.О. Сисоєвої. – Рівне: Овід, 2007. – 327 с. – 21,16 авт. арк.

Методичні рекомендації:

2. Кристопчук Т.Є. Методичні рекомендації до створення електронних підручників для дисциплін землевпорядного циклу в аграрному коледжі. – Рівне: РДАК, 2006. – 26 с. – 0,70 авт. арк.

3. Кристопчук Т.Є. Методичні рекомендації щодо практичного застосування програми створення презентацій Microsoft PowerPoint у професійній підготовці землевпорядників в аграрному коледжі. – Рівне: РДАК, 2006. – 22 с. – 0,45 авт. арк.

4. Кристопчук Т.Є. Тестові програми перевірки знань студентів ASSIST-2 (Асистент-2), SunRav TestOfficePro4 в професійній підготовці землевпорядників. – Рівне: РДАК, 2006. – 23 с. – 0,46 авт. арк.

Статті у наукових фахових виданнях, затверджених ВАК України:

5. Кристопчук Т.Є. Комп’ютерні технології у професійній підготовці землевпорядників в умовах коледжу // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2006. – Вип. 3–4. – С. 154–159. – 0,29 авт. арк.

6. Кристопчук Т.Є. Методичне забезпечення застосування інформаційних технологій у професійній підготовці землевпорядників // Нова педагогічна думка. – 2006. – № 4. – С. 14–18. – 0,52 авт. арк.

7. Кристопчук Т.Є. Кредитно-модульна система навчання в аграрному коледжі // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2007. – № 2. – С. 50–59. – 0,51 авт. арк.

8. Кристопчук Т.Є. Забезпечення контролю професійних знань студентів аграрного коледжу за допомогою інформаційних технологій // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2007. – Вип. І–ІІ. – С. 135–139. – 0,36 авт. арк.

9. Кристопчук Т.Є. Застосування комп’ютерних програм при створенні презентацій навчальних курсів для професійної підготовки землевпорядників у коледжі // Нова педагогічна думка. – 2007. – № 2. – С. 23–25. – 0,36 авт. арк.

10. Кристопчук Т.Є. Роль комп’ютерних технологій у підготовці землевпорядників у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації // Нова педагогічна думка. – 2007. – № 3. – С. 47–51. – 0,27 авт. арк.

11. Кристопчук Т.Є. Застосування засобів інформаційних технологій у професійній підготовці землевпорядників у аграрному коледжі // Нова педагогічна думка. – 2007. – № 4. – С. 64–69. – 0,38 авт. арк.

12. Кристопчук Т.Є. Історія та перспективи впровадження методу проектів у аграрному технікумі // Нова педагогічна думка. – 2004. – № 4. – С. 21–24. – 0,44 авт. арк.

13. Кристопчук Т.Є. Метод проектів в організації занять предметів гуманітарного циклу в аграрному коледжі. // Нова педагогічна думка. – 2005. – № 1. – С. 20–22. – 0,32 авт. арк.

Статті у збірниках наукових праць:

14. Кристопчук Т.Є. Інформаційні технології у професійній підготовці землевпорядників у коледжі: теоретичний аналіз // Педагогічний процес: теорія і практика: Зб. наук. праць. – К., 2006. – Вип. 2. – С. 92–99. – 0,38 авт. арк.

15. Кристопчук Т.Є. Сучасний стан застосування інформаційних технологій у професійній підготовці землевпорядників в аграрному коледжі // Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка: Зб. наук. праць. – Харків, 2006. – № 4. – С. 96–103. – 0,37 авт. арк.

16. Кристопчук Т.Є. Організація моніторингу професійних знань студентів-землевпорядників у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації // Педагогічний процес: теорія і практика: Зб. наук. праць. – К., 2007. – Вип. 3. – С. 45–49. – 0,36 авт. арк.

17. Кристопчук Т.Є. Застосування інформаційних технологій у створенні лекційних курсів для студентів аграрного коледжу // Педагогічний процес: теорія і практика: Зб. наук. праць. – К., 2007. – Вип. 2. – С. 66–71. – 0,29 авт. арк.

Статті у збірниках матеріалів конференцій:

18. Застосування Microsoft PowerPoint при створенні презентацій навчальних курсів для професійної підготовки землевпорядників у коледжі // Творчість та освіта в інтелектуальних пошуках та практиках сучасності: Матеріали ІХ Міжнародної науково-практичної конференції, 17-18 травня 2007 р. – К., 2007. – С. 234–235. – 0,36 авт. арк.

19. Кристопчук Т.Є. Професійна підготовка фахівців-землевпорядників крізь призму Болонського процесу // Освіта, розвиток і самореалізація молоді в умовах гуманізації суспільства: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 26-28 квітня 2007 р. – Рівне, 2007. – С. 101–104. – 0,36 авт. арк.

20. Кристопчук Т.Є. Особливості підготовки фахівців в умовах застосування інформаційних технологій у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації // Формування громадянського суспільства в контексті Європейської інтеграції: Матеріали ІХ Міжнародної науково-практичної конференції, 13-15 жовтня 2005 р.– Рівне, 2005. – Вип. V. – С. 325–327. – 0,24 авт. арк.

21. Кристопчук Т.Є. Тестування студентів спеціальності „Землевпорядкування” засобами інформаційних технологій в умовах кредитно-модульної системи // Кредитно-модульна система підготовки фахівців для ринкової економіки: стан, проблеми та перспективи: Матеріали VIII Всеукраїнської науково-методичної конференції, 8-9 листопада 2007 р. – Рівне, 2007. – С. 116–120. – 0,40 авт. арк.