Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика професійної освіти


Мельник Олександр Миколайович. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до діагностичної діяльності: Дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Запорізький обласний ін-т післядипломної педагогічної освіти. - Запоріжжя, 2002. - 205арк. - Бібліогр.: арк. 160-177.



Анотація до роботи:

Мельник О.М. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до діагностичної діяльності. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандитата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 - теорія і методика професійної освіти. - Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти АПН України, Київ, 2002.

Дослідження присвячено теоретичному обгрунтуванню та експериментальній перевірці шляхів, засобів та психолого-педагогічних умов підготовки майбутніх учителів початкових класів до діагностичної діяльності в цілісному педагогічному процесі педучилища. З’ясовано, що діагностична діяльність учителя є необхідною умовою особистісно орієнтованого навчання та виховання. Виявлено протиріччя між визнанням значимості діагностичної діяльності в професійній діяльності вчителя початкових класів та відсутністю системи роботи з її формування.

Визначено сутність, зміст та структуру діагностичної діяльності, її місце в педагогічному процесі; розроблено та експериментально перевірено на ефективність системно-цільовий алгоритм поетапної підготовки майбутніх учителів початкових класів до діагностичної діяльності; розкрито особливості формування мотиваційного, змістового та операційного компонентів діагностичної діяльності в навчальному процесі, системі виховної роботи, під час різних видів педагогічної практики.

Експериментально виявлені і апробовані на практиці психолого-педагогічні умови поетапної підготовки майбутніх учителів початкових класів до діагностичної діяльності в цілісному педагогічному процесі педучилища.

Публікації автора:

1. Мельник О.М. Готовність майбутніх учителів до діагностичної діяльності як необхідна умова творчості // Професійна творчість у системі підготовки та перепідготовки педагогічних кадрів: Зб.наук. пр. – Київ – Запоріжжя, 1997. – №6. – С.105-107.

2. Мельник О.М. До питання про сутність педагогічної діагностики // Творчість: ідеал і принципи педагогічної діяльності: Зб.наук.пр. – Київ – Запоріжжя, 1998. - №8. - С.109-113.

3. Мельник О.М. Індивідуально – творчий підхід до навчання майбутніх учителів аналітико – діагностичній діяльності // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб.наук.пр. – Київ – Запоріжжя, 1999.- №14. – С.26-29.

4. Мельник О.М. Підготовка майбутніх учителів до діагностичної діяльності // Психолого – педагогічне забезпечення навчально – професійної діяльності: Зб.наук.пр. – Запоріжжя: Запорізький обласний інститут удосконалення вчителів, 1998. - №10. – С.157 – 166.

5. Мельник О.М. Проблемний підхід до викладання психолого – педагогічних дисциплін // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб.наук.пр.- Київ – Запоріжжя, 1999. - №15. – С.129-131.

6. Мельник О.М. Стимулювання механізмів самовиховання студентів у педагогічному процесі педучилища // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб.наук.пр. – Київ – Запоріжжя, 2001. - №18. – С.186 – 189.

7. Мельник О.М. Формування аналітико – діагностичних умінь у майбутніх учителів у процесі вивчення психолого – педагогічних дисциплін // Професійне становлення педагогічних працівників: Зб.наук.пр. – Запоріжжя: Запорізький обласний інститут удосконалення вчителів, 1997. - №5. – С.84- 89.

8. Мельник О., Юрченко В. Керівництво педагогічною практикою: діагностика і психологічна підтримка студентів// Освіта і управління, 2000 (2001). – Т.4. - №1-2. С.106-114

9. Мельник О., Юрченко В. Керівництво педагогічною практикою студентів: змістовно – діагностичний підхід // Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти: Збірка матеріалів до Всеукраїнської науково – практичної конференції. - Тернопіль: Економічна думка, 2000. – С.129 – 134.