Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика професійної освіти


Ємельянова Наталія Леонідівна. Підготовка майбутніх вихователів до роботи над засвоєнням старшими дошкільниками народознавчої лексики: дисертація канд. пед. наук: 13.00.04 / Південноукраїнський держ. педагогічний ун-т (м. Одеса) ім. К.Д.Ушинського. - О., 2003.



Анотація до роботи:

Ємельянова Н.Л.Підготовка майбутніх вихователів до роботи над засвоєнням старшими дошкільниками народознавчої лексики. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Південноукраїнський державний педагогічний університет (м.Одеса) імені К.Д.Ушинського, Одеса, 2003.

Дослідження спрямоване на вивчення стану лексико-народознавчої готовності студентів до роботи з дітьми в дошкільному закладі. Визначено педагогічні умови і рівні сформованості означеної готовності, сутність професійно-мовленнєвої готовності майбутнього вихователя дошкільного навчального закладу, його народознавча компетенція та лексико-народознавча готовність. Зазначено, що структуру лексико-народознавчої готовності майбутнього вихователя дошкільного закладу становлять такі її чинники: лексичний, народознавчий, прогностичний, оцінно-регулятивний з відповідними показниками.

З урахуванням теоретичних засад дослідження і виокремлених педагогічних умов була побудована лінгводидактична модель формування лексико-народознавчої готовності студентів до роботи з дітьми в дошкільних навчальних закладах. Експериментальне навчання відбувалося за трьома послідовними етапами: когнітивно-збагачувальним, практично-діяльнісним і продуктивно-творчим.

Засобами реалізації змістового аспекту виступили розроблені спецкурс “Ознайомлення дошкільників з українськими народними обрядами і святами”, спецпрактикум “Лексико-народознавча робота з дітьми в дошкільному закладі”, а також розробка схеми міждисциплінароного інтегрованого зв’язку щодо формування у студентів лексико-народознавчої готовності.

Публікації автора:

              1. Слово як структурно-семантична одиниця мови // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського: Зб. наук. пр. – Одеса, 2000. – Вип. 7-8. – С. 11-16.

              2. Збагачення словника дітей дошкільного віку засобами народознавства // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського: Зб. наук. пр. – Одеса, 2000. – Вип. 7-8. – С. 77-82.

              3. Календарно-обрядова лексика як джерело розвитку українського мовлення // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського: Зб. наук. пр. – Одеса, 2000. – Вип. 9-10. – С. 18-21.

              4. Збагачення мовлення дітей старшого дошкільного віку народознавчою лексикою // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського: Зб. наук. пр. – Одеса, 2000. – Вип. 9-10. – С. 93-97.

              5. Педагогічні технології як засіб формування майбутнього спеціаліста для дошкільних закладів // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського: Зб. наук. пр. – Одеса, 2001. – Вип. 1-2. – С. 90-97.

              6. До проблеми словника дітей дошкільного віку // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського: Зб. наук. пр. – Одеса, 2001. – Вип. 5. – С. 24-40.

              7. Формування психолого-педагогічної діяльності // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського: Зб. наук. пр. – Одеса, 2000. – Вип. 12. – С. 21-27.

              8. Теоретичні засади побудови експериментальної моделі формування лексико-народознавчої готовності студентів // Наука і освіта. – 2002. - № 5. – С. 79-81.

              9. Витоки українського народознавства // Виховання і культура. – 2001. - № 1. – С. 46-50.

              10. Професійна діяльність як педагогічна проблема / Матер. міжнар. науково-практ. конф. “Теорія та практика управління педагогічним процесом”. – Одеса, 2002. – С. 269-274.