Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика професійної освіти


Яремчук Наталія Ярославівна. Підготовка студентів класичного університету до виховної діяльності у загальноосвітній школі : Дис... канд. наук: 13.00.04 - 2007.



Анотація до роботи:

Яремчук Н. Я. Підготовка студентів класичного університету до виховної діяльності у загальноосвітній школі. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. – Вінниця, 2007.

У дисертації проаналізовано підготовку студентів класичного університету до виховної діяльності як педагогічну проблему; викладено сутність і роль виховної діяльності вчителя; теоретично обґрунтовано педагогічні умови підготовки студентів класичного університету до виховної діяльності в загальноосвітній школі на підставі методологічних підходів і конкретизованих принципів цієї підготовки. Обґрунтовано модель підготовки студентів класичного університету до виховної діяльності в загальноосвітній школі як реалізацію педагогічних умов; розкрито можливості її реалізації у процесі вивчення психолого-педагогічних та інших дисциплін, під час педагогічної практики, позааудиторної та науково-дослідної роботи. Модель передбачає етапи підготовки, структуру і рівні готовності, види роботи студентів у процесі педагогічної підготовки, охоплюючи навчальні предмети, педагогічну практику, волонтерство та позааудиторну діяльність. Створено варіативно-елективний курс „Виховна діяльність педагога в загальноосвітній школі” для вибраних тем з педагогіки, особливістю якого є закладена значна динаміка їх обсягу та повноти викладу навчального матеріалу. Педагогічний експеримент підтвердив ефективність педагогічних умов та розробленої моделі. Головні результати впроваджено в навчально-виховний процес класичних університетів України і Польщі.

Публікації автора:

Статті у провідних наукових виданнях:

  1. Руда-Кішовар Н. Я. Педагогічні умови становлення особистості класного керівника як соціального педагога // Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Серія. 16: Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики: Зб. наук. пр.– К.: НПУ, 2004. – Вип. 16. – С. 209–217.

  2. Руда-Кішовар Н. Я. Психолого-педагогічна система формування особистості вчителя // Науковий вісник Чернівецького університету. Педагогіка та психологія: Зб. наук. пр. – Чернівці: Рута, 2004. – Вип. 221. – С. 130–138.

  3. Яремчук Н. Я. Підготовка майбутнього вчителя до організації суспільної діяльності учнів // Педагогічні науки: Зб. наук. пр. – Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2005. – С. 439–446.

  4. Яремчук Н. Я. Модель підготовки студентів класичного університету до виховної діяльності в загальноосвітніх навчальних закладах // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: Зб. наук. пр. – Вип. 11. – Київ-Вінниця: ДОВ „Вінниця”, 2006. – С. 439–446.

  5. Яремчук Н. Я. Підготовка студентів класичного університету до виховної діяльності у загальноосвітніх навчальних закладах: результати експерименту // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка. Серія. Педагогіка. – 2006. – № 6. – С. 32–38.

  6. Яремчук Н. Я. Підготовка студентів університету до виховної діяльності у загальноосвітніх навчальних закладах // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2006. – № 1. – С. 165-173.

Методичні посібники та рекомендації:

  1. Яремчук Н. Я. Педагогічні умови становлення особистості класного керівника як соціального педагога: Методичні рекомендації. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2005. – 16 с.

  2. Яремчук Н. Я. Підготовка майбутнього вчителя до соціалізації особистості учня загальноосвітнього навчального закладу. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2005. – 16 с.

  3. Яремчук Н. Я. Соціально-педагогічні аспекти формування особистості майбутнього вихователя. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2005. – 16 с.

  4. Яремчук Н. Я. Теоретичні аспекти підготовки студентів класичного університету до виховної діяльності: Навч.-метод. посіб. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2005. – 48 с.

  5. Яремчук Н. Я. Експериментальна навчальна програма варіативно-елективного курсу „Виховна діяльність педагога в загальноосвітній школі” для студентів класичних університетів. – Львів: Сполом, 2006. – 20 с.

Матеріали конференцій та тези:

  1. Руда Н. Я. Сучасне кураторство: проблеми управління і перспективи розвитку // Освіта як фактор забезпечення стабільності суспільства: Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., Тернопіль, 26 березня 2004 р. – Тернопіль, 2004. – С. 189–190.

  2. Яремчук Н. Я. Соціалізація особистості учня як основна функція класного керівника // Педагогічна творчість, майстерність, професіоналізм: проблеми теорії і практики підготовки вчителя-вихователя-викладача: Всеукр. наук.-практ. конф., Київ, 29 берез. – 1 квіт. 2005 р. – К.: НПУ, 2005. – С. 189–191.

  3. Яремчук Н. Я. Робота в громаді як умова підготовки майбутнього вихователя // Проблеми соціалізації особистості у теорії та практиці сучасної науки: Матеріали ІІ Всеукр. студентсько-аспірантської наук.-практ. конф. / За заг. ред. С. М. Коляденко. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2005. – С. 55–60.

  4. Яремчук Н. Я. Роль критичного мислення у формуванні сучасного вихователя // Проблеми гуманізації навчання та виховання у вищому закладі освіти: Матеріали третіх Ірпінських міжнар. наук.-пед. читань. – Ірпінь: Національна академія ДПС України, 2005. – С. 266–268.

  5. Яремчук Н. Я. Проблема формування ціннісних орієнтацій студентів класичного університету в системі їх професійної підготовки // Wyksztaіcenie i nauka bez granic: Materiaіy miкdzynarodowej naukowo-praktycznej konferencji, Przemyl-Praga, 19-27 grudnia 2005 r. – Przemyl-Praga, 2005. – S. 68–73.