Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Хоменко Людмила Миколаївна. Планування та раціональна організація роботи внутрішньозаводського залізничного транспорту: Дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Харківський держ. економічний ун-т. - Х., 2001. - 192арк. - Бібліогр.: арк. 166-179.



Анотація до роботи:

Хоменко Л.М. Планування та раціональна організація роботи внутрішньозаводського залізничного транспорту. – Рукопис.

Дисертація на здобуття вченого ступеня кандидата економічних наук по спеціальності 08.06.01 – экономіка підприємства і організація виробництва. – Харківський державний економічний університет, Харків, 2001.

Дисертація містить теоретичні положення та практичні рекомендації щодо розвитку методів планування і організації внутрішньозаводського залізничного транспорту.

На основі вивчення теоретичного матеріалу та особливостей функціонування внутрішньозаводського залізничного транспорту зроблено висновок про необхідність застосування інформаційної технології, локальних мереж як технічної основи побудови системи управління процесом перевезення. Запропоновано підхід до планування оптимальних потужностей вантажних комплексів і технологічних запасів транспортуємої продукції за критерієм мінімізації сумарних витрат. Обгрунтовано оптимальне число вагонів немаршрутизованого потоку в передатних поїздах промислового підприємства. Удосконалено управління процесом здачі магістральних вагонів на Укрзалізницю на основі оцінки середньої тривалості обороту та прогнозування величини їх прибуття. Розроблені методичні підходи до планування завантаження автоматичних ліній формовки з заливкою форм на конвейєрі в залежності від обсягу замовлень на литво.

1. Підвищення ефективності організації виробництва і товароруху залежить від взаємозв’язку транспортних процесів з внутрішніми і зовнішніми факторами, що характеризують стан розвитку об’єкта дослідження. Встановлено, що несвоєчасний вияв дестабілізуючих факторів промислового транспорту щодо прибуття та відправлення вантажів призводить до погіршення економічної та соціальної ситуації на підприємствах. Одним із шляхів розв’язання цієї проблеми, на думку автора, є створення цілісної системи організації зовнішніх перевезень, формування планів і графіків руху передатних поїздів на станцію примикання.

2. У процесі з’ясування причин коливання обороту магістральних вагонів автором були визначені фактори, які впливають на тривалість їх обороту. Аналіз стандартизованих коефіцієнтів регресії дозволив зробити висновок, що ступінь нерівномірності відправлення вагонів впродовж доби і відправлення завантажених вагонів на мережу Укрзалізниці з території підприємства справляють вирішальний вплив на зміну тривалості обороту магістральних вагонів.

3. Для підвищення ефективності протікання виробничих і транспортних процесів запропоновано взаємопов’язане рішення задач оптимізації: обгрунтування потужностей вантажних комплексів (місткості складів) та технологічних запасів вантажу (продукції). В результаті досліджень, проведених у ВАТ “Кременчуцький сталеливарний завод”, виявлено, що оптимальна місткість складу повинна дорівнювати 22,5 тис. м3 , а поточний технологічний запас - 17,5 тис. т. Оптимальна місткість складу піску повинна бути завантажена початковим технологічним запасом вантажу не менш, ніж на 51%.

4. Створення цілісної системи організації товароруху зумовлює необхідність обґрунтування оптимального числа вагонів передатного поїзда між станцією примикання і під’їзною колією при взаємодії промислового і магістрального залізничного транспорту. Для обґрунтування оптимального числа вагонів автором був удосконалений розрахунок з використанням коефіцієнта нерівномірності. Оптимальна кількість вагонів у передатному поїзді концерну “Крюківський вагонзавод” склала 5,5 одиниць в чотириосному вимірі.

5. Сучасний етап розвитку економічних відносин потребує розгляду діяльності підприємства по транспортуванню продукції у постійному зв’язку з вимогами ринку. З метою реалізації цієї задачі пропонується здійснювати взаємозв’язок організації виробництва і процесу маршрутизованого відвантаження продукції нафтопереробних заводів, формування виробничої програми підприємства, які в максимальній мірі відповідають структурі попиту споживачів.

6. Питання організації роботи залізничного транспорту в маневровому районі пропонується вирішувати за допомогою прогнозування часу і місця вивільнення локомотивів, обчислення простоїв та розподілу роботи між рухомими засобами. Таким чином, дослідження дозволили встановити, що поєднання розформування з формуванням составів, використання двосторонньої обробки составів одночасно двома локомативами скорочує обсяги маневрової роботи.

7. Нормування праці робітників локомотивно-складальних бригад запропоновано здійснювати в залежності від використовуваного на дільниці поїзного чи маневрового способу обслуговування підприємства. З метою врахування індивідуального вкладу кожного робітника в результати колективної праці доцільно додаткові премії розподіляти між членами бригади з урахуванням обґрунтованих в дисертації факторів підвищення і зниження коефіцієнта трудової участі.

Публікації автора:

1. Хоменко Л.М. Удосконалення організації вагонопотоків сталеливарного заводу. // Вестник Харьковского государственного политехнического университета “Технический прогресс и еффективность производства”. Вып. 20 – Харьков.: ХГПУ, 1998. -- С.188 - 193.

2. Хоменко Л.М. Планування оптимальних обсягів початкового запасу і поставок формовочного піску. // Вестник Харьковского государственного политехнического университета “Технический прогресс и еффективность производства”. Вып. 27

--Харьков.: ХГПУ, 1999. -- С.103 -- 109.

3. Хоменко Л.М. Формування фонду оплати праці на дільницях відвантаження продукції //Вісник Технологічного університету Поділля. – 1999. -- №3. – С.105 -- 107.

4. Хоменко Л.М. Оперативне планування обороту магістральних вагонів.

// Вестник Харьковского государственного политехнического университета “Технический прогресс и еффективность производства”. Вып. 90. -- Харьков.: ХГПУ, 1999. -- С.137 – 145.

5. Хоменко Л.М. Дослідження впливу факторів на тривалість обороту магістральних вагонів. // Вестник Харьковского государственного политехнического университета “Технический прогресс и еффективность производства”. Вып. 90.

--Харьков.: ХГПУ, 1999. -- С.185 - 192.

6. Хоменко Л.М. Оптимізація умов роботи транспортного устаткування ливарного виробництва // Вісник Технологічного університету Поділля. – 2000. - №1. - С.138 - 143.

7. Хоменко Л.М. Використання методів інформаційної технології в плануванні та управлінні промисловим транспортом. // Вестник Харьковского государственного политехнического университета “Технический прогресс и еффективность производства”. Вып. 94. -- Харьков.: ХГПУ, 2000. -- С.119 - 124.

8. Хоменко Л.М. Визначення оптимального числа вагонів передаточного поїзда промислового підприємства// Вісник Технологічного університету Поділля, Ч. 1. – 2000. -- №3. -- С.176 -- 180.

9. Хоменко Л.М. Удосконалення планування роботи залізничних цехів промислових підприємств. // Вісник Технологічного університету Поділля. – 2000. - №2. - С.145 – 148.

10. Хоменко Л.М. Організація роботи з обробки вагонів у вантажних пунктів промислових підприємств. // Вестник Харьковского государственного политехнического университета “Технический прогресс и еффективность производства”. Вып. 128. -- Харьков.: ХГПУ, 2000. -- С. 317 -- 322.

11. Хоменко Л.М. Оптимізація довготривалості маневрів з розформування-формування составів на витяжних коліях. // Вісник Технологічного університету Поділля. -- Ч.2. – 2001. - №1. -- С. 218 -- 223.

12. Иванов Ю.Б., Хоменко Л.М. Організація накопичення вагонів на сортувальних станціях промислових підприємств. // Вісник ХДЕУ, 2001, -- №2 (18). – С. 96 – 98.

13. Хоменко Л.М. Прискорення транспортування виробів сталеливарного заводу. // Научн. тр. Кременчугского государственного политехнического института. “Проблемы создания новых машин и технологий”. Вып.2. – Кременчуг: Научно - исследовательская часть КГПИ, 1998. – С. 348 -- 350.

14. Хоменко Л.М. Зниження собівартості перевезень транспортним цехом сталеливарного заводу. // Научн. тр. Кременчугского государственного политехни-ческого института. “Проблемы создания новых машин и технологий”, Вып 1.

--Кременчуг: Научно - исследовательская часть КГПИ, 1999. – С. 422 – 425.

15. Хоменко Л.М.Організація зовнішніх перевезень промислових підприємств.

// Научн. тр. Кременчугского государственного политехнического института. Вып 2.

-- Кременчуг: Научно - исследовательская часть КГПИ, 1999. – С.301-- 305.

16. Хоменко Л.М. Організація і нормування праці робітників локомотиво-складальних бригад. // Научн. тр. Кременчугского государственного политехнического института. “Проблемы создания новых машин и технологий”, Вып 2. – Кременчуг: Научно - исследовательская часть КГПИ, 2000. – С. 461 -- 465.

17. Хоменко Л.М. Прискорення транспортування виробів в умовах загострення конкуренції. // Зб. наукових праць Рівненського економіко – гуманітарного інституту “Економічні та гуманітарні проблеми розвитку суспільства в ІІІ тисячолітті”. - Рівне: “Тетіс”, 2000. – С. 272 - 273.

18. Хоменко Л. М. Оперативне управління залізничним транспортом в маневровому районі заводу. // Материалы всеукр. научно-практич. конф. “Проблемы и перспективы развития предпринимательства в Украине”, 28 -29 октября 2000 г.

- Донецк: Донецкий институт рынка и социальной политики, 2000. -- С. 182 -- 183.

19. Хоменко Л.М. Управління розвитком транспорту в промисловому регіоні.

// Зб. наукових праць професорсько-викладацького складу і аспірантів. Вип. 5. – К.: Академії муніципального управління “Теорії мікро-макроекономіки”. 2000.- С. 71 - 76.