Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Голофаєва Ірина Петрівна. Соціально-економічні аспекти маркетингової діяльності промислових підприємств : Дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Харківський національний економічний ун-т. — Х., 2005. — 209арк. — Бібліогр.: арк. 178-189.



Анотація до роботи:

Голофаєва І. П. Соціально-економічні аспекти маркетингової діяльності промислових підприємств. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – економіка, організація і управління підприємствами – Харківський національний економічний університет, Харків, 2005.

Дисертацію присвячено теоретичним і методичним проблемам посилення соціально-економічної спрямованості управління маркетинговою діяльністю виробничих підприємств. У роботі обґрунтовано і досліджено зв'язок підприємливості та маркетингу; узагальнено еволюцію теорії і практики соціально-економічної спрямованості маркетингової діяльності; визначено необхідність використання конкурентоспроможності підприємства як критерію результативності управління його маркетинговою діяльністю; розкрито роль і структуру потенціалу маркетингової діяльності підприємства; обґрунтовано спосіб діагностики результативності маркетингової діяльності; проаналізовано і доповнено організаційне забезпечення маркетингової діяльності підприємств; обґрунтовано необхідність широкого впровадження маркетингу в управління діяльністю соціально-економічних систем різного рівня; викладено методичні підходи до розвитку соціальної спрямованості маркетингової діяльності, напрямів і способів розвитку інформаційного забезпечення маркетингової діяльності підприємств, до розвитку макромаркетингової діяльності в державі.

У результаті проведених досліджень вирішено науково-практичне завдання розвитку соціальної спрямованості маркетингової діяльності виробничих підприємств. Основні результати дослідження полягають у такому:

1. Важливими стратегічними ресурсами формування соціально орієнтованої економіки в Україні є підприємливість і маркетинг, розвиток яких створює передумови збалансованого та ефективного забезпечення соціальних і економічних інтересів у суспільстві.

2. Аналіз теоретичних положень і практичних результатів еволюції маркетингу виявив його ускладнення, посилення соціалізації, інтенсивне розширення сфери використання маркетингових технологій, збагачення переліку об’єктів впливу системних інструментів маркетингу, потребу в управлінні інформаційним забезпеченням і використання маркетингу як технології формування соціального партнерства і соціальної злагоди на підприємстві і в суспільстві в цілому.

3. Маркетингова стратегія підприємства повинна забезпечувати набуття конкурентних переваг в умовах нестабільності зовнішнього середовища. Конкурентні переваги підприємству забезпечує посилення соціально-економічної спрямованості маркетингової діяльності, яке передбачає його розгляд не тільки як «фабрики з переробки сировини в товар», а і як соціальної системи, здатної взяти відповідальність за свою діяльність перед партнерами, громадськістю, врахувати їх інтереси.

4. Уведення до потенціалу підприємства соціально орієнтованого потенціалу маркетингової діяльності як критичного засобу розвитку потенціалу інноваційної (підприємливої) поведінки підприємства сприяє підвищенню надійності та результативності діяльності підприємства за рахунок забезпечення ефективної взаємодії із зовнішнім середовищем

5. Запропонована в дисертації методика комплексної оцінки конкурентоспроможності підприємства з урахуванням економічної і соціальної складових на основі використання інструментарію теорії нечітких множин дозволяє виконати порівняльний аналіз конкурентоспроможності різних підприємств як важливого індикатора результативності їх маркетингової діяльності, визначити складові, що найбільше впливають на її загальний рівень. Використання методу нечітких множин для кількісної оцінки конкурентоспроможності підприємства забезпечує багатокритеріальність вибору рішення з безлічі альтернатив в умовах невизначеності.

6. Організаційні структури маркетингу потребують посилення його соціально-економічної спрямованості, яке забезпечується розвитком такої спеціалізованої соціальної підфункції, як управління зв’язками з громадськістю, з урахуванням особливостей спеціалізації та концентрації управління ЗГ для підприємств різного розміру.

7. Для мінімізації втрат підприємства від конфліктів як у його внутрішньому середовищі, так і у відносинах з громадськістю необхідно розробити методичні підходи до розвитку соціальної спрямованості маркетингової діяльності, тобто розвивати соціальну відповідальність поведінки менеджерів і маркетологів.

8. Розвиток маркетингової діяльності в значній мірі можливий завдяки формуванню методичного забезпечення інформаційного потенціалу маркетингової діяльності за рахунок визначення критеріїв вибору інформаційних технологій, адекватних ситуації її розвитку.

9. Впровадження на загальнодержавному рівні методичного підходу до розвитку стратегічного управління маркетинговою діяльністю на макрорівні дозволить оперативно оцінити ефективність економічної політики держави, напрями та заходи щодо її удосконалення, забезпечити гармонійність розвитку ринкових відносин і позитивно впливатиме на результативність маркетингової діяльності підприємств.

Публікації автора:

1. Кнышук И. П. Организационная структура управления предприятием, ориентированная на маркетинг //Коммунальное хозяйство городов: науч. техн. сб. Вып. 31. Сер.: Экономические науки. 2001. – С.7278.

2. Кнышук И. П. Оценка производственного потенциала //Економіка розвитку. ХДЕУ. 2002.№ 2 (22). С.100101.

3. Голофаева И. П. Методика расчета конкурентоспособности предприятия с помощью аппарата нечетких множеств с учетом социальных факторов //Економіка розвитку. ХНЕУ. 2004. № 4 (32). С.4851.

4. Голофаєва І. П. Соціальні аспекти в управлінні маркетинговою діяльністю //Економіка розвитку. ХНЕУ. 2005. № 2 (34). С.4042.

5. Кнышук И. П. Индивидуальный маркетинг в продвижении товара на рынок // Четверта наук.-практ. конф. молод. екон. «Сучасні проблеми розвитку виробництва». Х.: Модель Всесвіту, 2000. С.164166.

6. Кнышук И. П. Показатели эффективности управления при маркетинговом подходе //Тез. доп. Всеукр. наук.-практ. конф. «Теорія та практика управління у трансформаційний період», 4 6 жовтня 2001 р. Донецьк: ІЕП НАН України, 2001. – С. 136 140.

7. Кнышук И. П. Оценка перспективности сбыта продукции машиностроительных предприятий // Тр. 4-й Междунар. науч.-техн. конф. «Физические и компьютерные технологии в народном хозяйстве», 23-24 окт. 2001 г. – Х., 2001г. – С. 447 450.

8. Голофаєва І. П. Підприємництво і маркетингова діяльність: взаємодія і взаємообумовленість //Матер. 6-тої Міжнар. міждисцип. наук.-практ. конф. «Сучасні проблеми науки та освіти», 30 квітня – 9 травня 2005 р., м. Алушта. Х., 2005. – С. 41.

9. Голофаєва І. П. Напрямки і можливості інноваційного розвитку управління маркетинговою діяльністю //Управління розвитком. ХНЕУ. 2005. №2. С. 14 15. (за матеріалами науково-практичної конференції «Проблеми організації та планування інноваційної діяльності підприємства», 21 – 22 квітня 2005 р., м. Харків).