Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка транспорту і зв’язку


127. Висоцька Марина Петрівна. Стратегія формування кадрової політики авіапідприємств України: дис... канд. екон. наук: 08.07.04 / Національний авіаційний ун-т. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Висоцька М.П. Стратегія формування кадрової політики авіапідприємств України. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за фахом 08.07.04 -економіка транспорту і зв'язку. – Національний Авіаційний Університет, Київ, 2004.

Дисертація присвячена питанням формування кадрової політики авіапідприємств (на прикладі авіакомпаній України). У роботі сформовано новий підхід до розробки стратегії формування кадрової політики.

Встановлено, що на процес формування кадрової політики найбільший вплив здійснюють дві складові: система планування потреби в кадрах з урахуванням реальних технічних, технологічних, економічних умов діяльності підприємств і їхніх перспективних змін; системи навчання, перенавчання і перекваліфікації персоналу.

Ці складові є основними для визначення напрямків стратегії кадрової політики авіапідприємств. Для їх розрахунку автором запропоновано методичні підходи і розрахункові моделі, за результатами реалізації яких авіапідприємства можуть розробити власну стратегію кадрової політики.

В роботі запропоновано концепцію формування професійно-кваліфікаційної структури фахівців відповідно до напрямків науково-технічного прогресу і комплексний методичний підхід щодо визначення перспективної потреби в підготовці і перепідготовці фахівців, а також підхід до розробки стратегії формування кадрової політики.

Основні результати роботи були використані при розробці «Державної комплексної програми розвитку авіаційного транспорту України на період до 2010 року » (п.3.6. Соціальна та кадрова політика).

На основі дослідження проблеми розробки стратегії формування кадрової політики можна зробити наступні загальні висновки і висунути пропозиції щодо теоретичних і практичних аспектів її вирішення.

  1. Аналітичні дослідження показали, що в наукових працях, присвячених проблемам формування кадрової політики, використовуються традиційні методи і підходи. Однак у перехідній економіці прогнозування кадрової структури традиційними методами значно ускладнено. Це й обумовило необхідність розробки комплексного підходу щодо створення стратегії формування кадрової політики авіапідприємств, що запропонований у даній роботі.

  2. Результати аналізу існуючої кадрової сукупності авіапідприємств свідчать, що: вона є неадекватною реальним потребам; більшість змін кадрової структури фахівців тією чи іншою мірою пов`язані з впливом НТП, а також з рівнем розвитку і темпами росту виробничої сфери. Вплив цих факторів необхідно максимально враховувати при формуванні конкурентоздатної кадрової сукупності. Автором розроблено методичний підхід щодо формування сукупності факторів, що впливають, і визначено наслідки їхнього впливу на різні групи фахівців.

  3. На основі проведених досліджень було встановлено, що вплив діючих факторів найбільш яскраво виявляється у формі професійних і кваліфікаційних змін. Для прогнозування цих змін автором визначено сукупність факторів, що їх викликають. Запропонована сукупність дозволяє визначити сферу, ступінь і спрямованість впливу кожного фактора на досліджувані спеціальності, наслідки такого впливу і прогнозувати їх тенденції на перспективу.

  4. У дисертації розроблено підхід до прогнозування професійно-кваліфікаційної структури фахівців. Для реалізації даного підходу запропоновано модель, що дозволяє прогнозувати структурні зміни фахівців під впливом діючої сукупності факторів на будь-якому рівні галузевої системи і на будь-який прогнозний період. Результатом реалізації моделі є взаємозалежна система індивідуальних структурних зрушень по спеціальностях.

  5. З метою визначення потреби в кадрах розроблено імітаційну модель, що дозволяє визначити загальну і додаткову потребу в кадрах по роках прогнозного періоду на основі прогнозної професійно-кваліфікаційної структури фахівців і невиробничих змін кадрової сукупності. Результати розрахунків дозволяють підприємству створити конкурентоздатну кадрову сукупність, адекватну реальним умовам функціонування .

  6. З метою розробки системи перепідготовки і перекваліфікації кадрів запропоновано імітаційну модель для прогнозування потреби в перепідготовці фахівців на основі прогнозних даних про кваліфікаційні зрушення різного роду. На основі цих даних підприємство може сформувати постійно діючу ефективну систему перепідготовки кадрів.

  7. Розроблено стратегію формування кадрової політики і запропоновано схему її реалізації. Автором запропоновано ряд методів і моделей, що дозволяють кожному авіапідприємству розробити індивідуальну стратегію реалізації кадрової політики і у такий спосіб забезпечити високу ефективність кадрової сукупності. Це особливо важливо для суб'єктів авіатранспортного ринку України, оскільки активне внутрішнє і зовнішнє середовище ринку і високий рівень конкуренції вимагає високоадаптивних і адекватних виробничих систем.

Публікації автора:

Статті у фахових виданнях

  1. Высоцкая М.П. Тенденции и проблемы развития воздушного транспорта//Проблемы системного подхода в экономике: Сб.науч.труд. №5 -К.: НАУ, 2001. - С.157-161.

  2. Высоцкая М.П. Исследование европейского рынка и пути его освоения украинскими авиакомпаниями // Проблеми підвищення ефективності інфраструктури: Зб.наук.пр. №5–К.: НАУ, 2001. - С.77-82.

  3. Высоцкая М.П. Проблемы формирования кадровой политики// Проблеми інформатизації та управління: Зб.наук.пр.№6-К.: НАУ, 2002. – С.194-197.

  4. Высоцкая М.П. Методический подход к прогнозированию потребности в специалистах с высшим и специальным образованием // Проблеми підвищення ефективності інфраструктури: Зб.наук.пр.№8 –К.: НАУ, 2002. - С.129-133.

  5. Высоцкая М.П. Методика анализа кадрового потенциала авиатранспортного коплекса Украины//Залізничний транспорт України. №1, 2004. – С. 19-20.

Тези доповідей

  1. Высоцкая М.П. Проблемы формирования кадровой политики // Проблеми економіки транспорту в умовах реструктуризації. II Міжнародна наукова конференція. Тези докладів.-Дніпропетровськ: рекламно-видавничий відділ ДІІТу, 2002. - С.115-116.

  2. Высоцкая М.П. Модель прогнозирования потребности в кадрах // Стан і проблеми трансформації фінансів та економіки регіонів у перехідний період.: Тези докладів. Міжнародної наук.- практ.конф.-Хмельницький: НПВ “Евріка” ТОВ, 2003. - С.318-320.

  3. Высоцкая М.П. Исследование профессионально-квалификационных изменений кадровой совокупности транспортных предприятий // Проблеми економіки транспорту. III Міжнародна наукова конференція. Тези доповідей. –Дніпропетровськ: рекламно-видавничий відділ ДІІТу, 2003. - С.9-10.