Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


128. Висоцький Геннадій Геннадійович. Стратегічне планування розвитку промислового підприємства: дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Харківський національний економічний ун-т. - Х., 2004.



Анотація до роботи:

Висоцький Г.Г. Стратегічне планування розвитку промислового підприємства. — Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 — економіка, організація і управління підприємствами. — Харківський національний економічний університет, м. Харків, 2005.

Дисертаційна робота присвячена основним аспектам стратегічного планування розвитку підприємства на основі врахування впливу чинників зовнішнього і внутрішнього середовища.

Проведено узагальнення базових стратегій, запропоновано їхню класифікацію, яка дозволяє більш обгрунтовано розробляти нові та комбіновані стратегії. Запропоновано підхід до оцінки впливу чинників зовнішнього середовища. Запропоновано методичний підхід до визначення зв'язку оновлення продукції з обсягами виробництва підприємств; методичний підхід до попередньої оцінки доцільності стратегічного планування інноваційного розвитку.

Розроблено схему стратегічного планування розвитку промислового підприємства з урахуванням визначення пріоритетних напрямів інноваційного розвитку.

  1. У дисертації представлено теоретичне узагальнення і нове вирішення наукових завдань, пов'язаних зі стратегічним плануванням розвитку промислових підприємств в сучасних умовах. Основні результати дослідження полягають у такому:

  2. Узагальнено основні базові стратегії, які описані в науковій літературі. Вони відбивають узвичаєні напрями розвитку конкурентних переваг підприємства. Різними науковцями ці стратегії було класифіковано та структуровано за різними ознаками. У багатьох випадках класифікацїї є надто ускладненими для практичного використання. Тому проведено класифікацію цих стратегій за ознакою цілеспрямованості, тобто з урахуванням тієї загальної мети, на досягнення якої окрема стратегія спрямована в рамках діяльності підприємства; що дозволяє більш обгрунтовано обирати стратегії, адекватні стану зовнішнього і внутрішнього середовища підприємства; розробляти комбіновані стратегії, а також нові на базі вже існуючих.

  1. Узагальнені в науковій літературі методи оцінки впливу чинників зовнішнього середовища на діяльність підприємства мають недоліки, які ускладнюють їх практичне використання; або потребують створення спеціальних інформаційних відділів та груп стратегічного планування та нагляду, що є не завжди досяжним на більшості промислових підприємств на сучасному етапі. Запропонована в дисертації методика оцінки розрахована на спрощення процедури й механізму оцінки. Вона грунтується на тому, що кінцевою метою оцінки може бути вимір ймовірності чинників ризику, що генеруються зовнішнім середовищем.

  2. Застосування інноваційних стратегій у багатьох випадках призводить до виникнення складностей в управлінні через підвищення рівня невизначеності результатів, які можуть бути отримані; також потребує значних коштів. Це приводить до прагнення обмежити використання інноваційних стратегій. У роботі запропоновано методичний підхід до визначення зв'язку оновлення продукції з обсягами виробництва підприємств, який дозволяє планувати політику оновлення продукції залежно від тих темпів зміни обсягів виробництва, яких прагне досягти підприємство.

  3. Не завжди оновлення продукції, як інноваційний напрям, здійснює впливову дію на розвиток діяльності підприємств. Тому було запропоновано методичний підхід до попередньої оцінки доцільності стратегічного планування інноваційного розвитку, який дозволяє заздалегідь конкретизувати пріоритетні напрями інвестування інноваційного розвитку промислового підприємства.

  4. Запропонована схема стратегічного планування розвитку промислового підприємства дозволяє здійснювати розробку стратегічних планів діяльності промислових підприємств з урахуванням можливостей визначення окремих напрямів інноваційного розвитку, а також з урахуванням необхідності постійного розвитку та удосконалення концептуальних основ стратегічного планування.

Публікації автора:

  1. Высоцкий Г.Г. Влияние внешней среды на организацию маркетинговой деятельности предприятия // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна (Перспективи розвитку інвестиційних процесів в Україні) / Збірник наукових праць. — Харків: Вид. центр Різо ХНУ. – 2001. – № 502. – С. 228 – 234.

  2. Высоцкий Г.Г. Инновационная политика предприятий как основной фактор развития // Економіка: проблеми теорії та практики / Збірник наукових праць. — В 3 т. Том ІІ. — Дніпропетровськ: Вид-во "Наука і освіта". — 2003. – Випуск 184. — С. 258 – 264.

  3. Высоцкий Г.Г. Инновационная стратегия предприятия как основа его рыночного развития // Управління розвитком. Харківський державний економічний університет / Збірник наукових статей. — Харків: ХДЕУ. —– 2003. – №1’2003. – С. 122 – 129.

  4. Высоцкий Г.Г. Направления развития предприятий как основа разработки стратегий // Економіка: проблеми теорії та практики / Збірник наукових праць. — Дніпропетровськ: Вид-во "Наука і освіта". – 2002. – Випуск 141. – С. 45 – 52.

  5. Высоцкий Г.Г. Оценка основных направлений инновационного развития промышленных предприятий // Економіка розвитку. Харківський державний економічний університет / Науковий журнал. — Харків: ХДЕУ. — 2003. – № 2. – С. 77 – 79.

  6. Высоцкий Г.Г., Бровко Е.М. Инновационный процесс на предприятии // Економіка: проблеми теорії та практики / Збірник наукових праць. — Дніпропетровськ: Вид-во "Наука і освіта". – 2002. – Випуск 160. – С. 8 – 13.

  7. Висоцький Г.Г., Верещагіна Г.В. Інноваційна стратегія розвитку підприємства // Управління розвитком. Харківський державний економічний університет / Збірник наукових статей. — Харків: ХДЕУ. —– 2004. – №2’2004. – С. 39 – 40.

  8. Тимонин А.М., Высоцкий Г.Г., Верещагина А.В. Методологические аспекты моделирования стратегического развития предприятия // Економіка: проблеми теорії та практики / Збірник наукових праць. — Дніпропетровськ: Вид-во "Наука і освіта". – 2002. – Випуск 132. – С. 46 – 51.

  9. Тимонин А.М., Высоцкий Г.Г., Верещагина А.В. Особенности функционирования специального режима инвестиционной деятельности на территории г. Харькова // Економіка: проблеми теорії та практики / Збірник наукових праць. — В 3 т. Том ІІ. — Дніпропетровськ: Вид-во "Наука і освіта". — 2003. – Випуск 183. – С. 369 – 373.

  10. Высоцкий Г.Г. Инновационная политика предприятий как основной фактор их развития // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих вчених "Економіка підприємства: проблеми теорії та практики". — Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2003. – С. 22 – 24.

  11. Высоцкий Г.Г. Обоснование стратегии развития предприятия // Физические и компьютерные технологии в народном хозяйстве.Труды 5-ой Международной научно-технической конференции. – 2002. — С. 549 – 551.

  12. Тимонин А.М., Высоцкий Г.Г., Верещагина А.В. Особенности функционирования специального режима инвестиционной деятельности на территории г. Харькова // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих вчених "Україна у світовій економічній спільноті". — Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2003. – С. 65 – 66.