Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Крупей Михайло Васильович. Стильові основи формування виконавської майстерності саксофоніста (у контексті музичної творчості XIX-XX століть) : дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Одеська держ. музична академія ім. А.В.Нежданової. — О., 2006. — 215арк. — Бібліогр.: арк. 182-196.



Анотація до роботи:

Крупей М.В. Теоретично-стильові основи формування виконавської майстерності саксофоніста у контексті музичної творчості ХІХ-ХХ століть. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія ім. А.В.Нежданової, Міністерство культури і туризму України, Одеса, 2006.

Дисертація присвячена вивченню розвитку виконавської майстерності саксофоніста як музичного явища у контексті музичної творчості ХІХ-ХХ століть, на основі концепційного підходу, який дозволяє виявити її теоретично-стильові основи. У роботі розглядаються передумови й досліджено генезис: винахід нового інструмента А.Саксом, становлення і шляхи розвитку в музичному мистецтві, а також простежуються особливості його еволюції у наступні історичні періоди. Визначені складові виконавського процесу та зроблена спроба узагальнити структуру сукупності «виконавець-саксофон», як цілісного функціонального системного утворення, вводячи термінологічну новацію «функціональної виконавсько-механічно-акустичної системи» (скорочено ФМАС). Запропонована жанрово-стилістична типологія змістовного синтезу формування творчої універсальної виконавської майстерності музиканта-духовика як загальної функціональної системи. Залучені й аргументовані інші нові терміни, що є супутними категорії «виконавська майстерність», в методичну літературу пропонується введення логічної низки понять: «творча виконавська майстерність», «звуковимовлення», «звукоподання», «звуковтілення-звуковираз» та інше.

Аналітичний матеріал роботи підтверджує те, що жанрово-стильова творча виконавська майстерність саксофоніста як прояви росту інструментальної експансії сучасності – системна технологічно-технічна та творча звукова виразно-енергетична сторона розвитку художньої образності в русі музичної композиції виконуваного твору в часі, що обумовлені особливостями національного, духовного і художнього музичного мислення, а також звуковимовлення, формотворення, драматургії, культури емоцій і почуттів виконавця.

Публікації автора:

1. Саксофон в контексті розвитку музичного виконавства // Музичне виконавство. Науковий вісник НМАУ ім.П.І.Чайковського. Вип. №26, кн.9.

К., НМАУ, 2003. С.269-284.

2. Шляхи формування художньо-виразного мислення виконавця-саксофоніста // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник ОДМА

ім. А.В.Нежданової. Вип.4, кн. 2. – Одеса, 2003. – С.258-268.

3. Основні теоретично-технологічні аспекти формування виконавської майстерності саксофоніста // Музичне виконавство. Науковий вісник НМАУ

ім. П.І.Чайковського. Вип. №40, кн.10. – К., НМАУ, 2004. – С.36-47.

4. Структура репродуктивного процесу сукупності „виконавець-саксофон”//Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В.Гнатюка та Національної музичної академії України ім. П.І.Чайковського. Серія: Мистецтвознавство . – №1 (13). – 2005. – С.80-86.

5. Дихальний ритм в музиці для саксофону доби романтизму.

//Метроритм-1. Колективна монографія. Під редакцією І.М.Юдкіна. К., 2002. – (НАН України. Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського) – С. 76-79.