Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Денисенко Марина Геннадіївна. Темброва модальність у композиції (на прикладах української інструментальної музики останньої чверті ХХ сторіччя) : Дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського. — К., 2006. — 174арк.+ [190]арк. дод. — Дві кн. одиниці. — Бібліогр.: арк. 162-174.



Анотація до роботи:

Денисенко М. Темброва модальність у композиції (на прикладах української інструментальної музики останньої чверті ХХ сторіччя). Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17. 00. 03. – Музичне мистецтво. – Національна музична академія України ім.. П.І.Чайковського, Міністерство культури і туризму, Київ, 2005.

Дисертація присвячується проблемі функціонування тембру як важливого чинника композиційної і драматургічної логіки. На прикладах з деяких інструментальних творів українських композиторів, написаних за останню чверть ХХ сторіччя (Ю.Іщенка, М.Ковалінаса, Г.Ляшенка, С.Луньова, В.Рунчака, Є.Станковича, Л.Юріної), розглядається особлива функційність тембрового чинника – модальність, пов’язана з сонористикою, як з психологічною установкою, передумовою вибору оригінальної за темброво-інструментальними якостями мови, моделюванням структурної ідеї та внутрішніх зв’язків форми тощо.

В результаті аналізу музичного матеріалу відзначається принципова діалектична сполучність тембрової модальності з іншими принципами організації звукового матеріалу, її дієва стильоутворююча, виражальна та формотворча сутність.

Публікації автора:

  1. Денисенко М. Теоретично-практичні засади розвитку тембрового мислення композиторів // Музична освіта в Україні / Сучасний стан, проблеми розвитку. Матеріали науково-практичної конференції. – К.: Академія Мистецтв України, 2001. – С.137 -141.

    Денисенко М. До питання про комунікативні (формотворчі) властивості тембрового чинника // Українське музикознавство. – Вип..29. – К.: НМАУ, 2000. – С.125-132.

    Денисенко М. Темброва модальність як один з аспектів композиційної логіки // Питання стилю і форми в музиці. Зб.статей / Серія „Наукові збірки ЛДМА”. – Вип..4.Упорядник Якубяк Я. – Львів: Каменяр, 2001. – С.160-174

    Денисенко М. Про модальність як формотворчу функцію тембру // Наукові записки / Серія: Мистецтвознавство. - №1 (4). – Тернопіль, ТДПУ, 2000. – С.67-74.

    Денисенко М. Закономірності тембрової логіки у квінтеті для духових Г. Ляшенка „Технема”: виконавське прочитання // Тези міжнародної науково-теоретичної конференції „Феномен школи в музично-виконавському мистецтві”. – К.: НМАУ, 2005. – С.55-58.

    6. Денисенко М. Про деякі особливості оркестрового стилю

    Л.М.Колодуба // Тези науково-практичної конференції „Творча

    постать Л.М.Колодуба в контексті української музики на межі

    століть: з нагоди 75-річчя Л.М.Колодуба” – К.: НМАУ, 2005.