Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Чигринець Олена Анатоліївна. Управління діяльністю автотранспортних підприємств спеціального призначення: Дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Національний транспортний ун-т. - К., 2002. - 196 арк. , табл. - Бібліогр.: арк. 158-172.



Анотація до роботи:

Чигринець О.А. Управління діяльністю автотранспортних підприємств спеціального призначення – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 –“Економіка, організація і управління підприємствами”. – Національний транспортний університет. Київ, 2002.

Дисертаційну роботу присвячено вдосконаленню механізму ефективного управління діяльністю автотранспортних підприємств комунального призначення на прикладі об’єднання “Київміськгідрошляхміст”.

Установлено, що за ринкових умов господарювання стабільна робота АТП досягається завдяки існуванню раціонального співвідношення між кількістю наданих послуг і попитом на них за жорсткої конкуренції. Можливе розширення сфери діяльності підприємств за рахунок збільшення транспортних послуг через оптимізацію їхньої комерційної стійкості.

Доведено необхідність урахування потенційного попиту на транспортні послуги за двома точками беззбитковості та однією точкою максимального прибутку. Виявлено необхідність моделювання процесу надання транспортних послуг, який описується законами параболи другого порядку. Показано, що задоволення транспортних послуг потребує певного часу, тривалість якого залежить від різниці між потенційним і освоєним попитом. Процес моделювання процесу поетапного освоєння попиту на транспортні послуги дає змогу знизити експлуатаційні витрати без погіршення якості обслуговування клієнтури.

Запропонована методична база дає можливість забезпечити фінансово-економічну стабільність та незалежність на ринку транспортних послуг.

Розроблено методики управління комерційною стійкістю роботи АТП, що доведені до стану реалізації і показали високу ефективність.

У дисертаційній роботі зроблено узагальнення та здійснено практичні заходи з розв’язання проблеми вдосконалення методів управління економічною стабільністю роботи АТП спеціального призначення. Одержані результати дають змогу зробити такі висновки і рекомендації.

1. З’ясовано, що за ринкових умов господарювання стабільна робота автотранспортного підприємства досягається за рахунок установлення раціонального співвідношення між кількістю наданих послуг і попитом на них за жорсткої конкуренції суб’єктів.

2. Визначено, що автотранспортні підприємства, які обслуговують комунальну інфраструктуру міста, мають усі можливості для розширення сфери своєї діяльності за рахунок збільшення транспортних послуг через оптимізацію управління їх стійкістю.

3. Розкрито сутність управління комерційною стійкістю роботи підприємств, яка базується на врахуванні потенційного попиту, що визначається кількістю і вартістю наданих транспортних послуг.

4. Доведено необхідність урахування потенційного попиту на транспортні послуги, що потребує здійснення маржинального аналізу роботи автотранспортних підприємств за двома точками беззбитковості та однією точкою максимального прибутку.

5. Сформульовано і систематизовано принципи стабільної роботи автотранспортного підприємства в зоні, обмеженої двома точками беззбитковості, для чого підприємство має надавати такий обсяг транспортних послуг, який відповідає точці максимального прибутку.

6. Установлено, що для знаходження параметрів потенційного попиту необхідно моделювати процес надання транспортних послуг, який з достатньою вірогідністю описується законом параболи другого порядку.

7. Удосконалено моделі управління, які уможливлюють визначення раціональних обсягів надання транспортних послуг, визначення величини потенційного попиту та оцінювання перспектив їх зростання.

8. Показано, що задоволення транспортних послуг потребує певного часу, тривалість якого залежить від різниці між потенційним і освоєним попитом; моделювання процесу поетапного освоєння попиту на транспортні послуги дає змогу знизити експлуатаційні витрати підприємства без погіршення якості обслуговування клієнтури.

9. Запропоновано науково-методичну базу управління комерційною стійкістю роботи автотранспортних підприємств, яка дає змогу забезпечити фінансово-економічну стабільність та незалежність на ринку транспортних послуг.

10. На підставі теоретичних і методичних підходів розроблено методики управління комерційною стійкістю роботи АТП, доведених до стану реалізації, які показали високу їх ефективність.

Таким чином, запропоновані висновки і рекомендації є науково-методичним і практичним підгрунтям управління діяльністю автотранспортних підприємств спеціального призначення; вони формують передумови для проведення подальших досліджень і напрацювань у сфері підвищення ефективності перевізного процесу.

Публікації автора:

  1. Чигринець І.А., Чигринець О.А. Теоретико- методичні підходи до моделювання комерційної стійкості роботи автотранспортного підприємства //Проблеми підвищення ефективності інфраструктури: Зб. наук. пр. Вип.3.-К.:КМУЦА, 1998.-С160-172.

  2. Чигринець О.А. Моделювання економічної стабільності автотранспортних підприємств в умовах ринкової економіки і перехідного періоду // Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів. – К.: УТУ,ТАУ. – 2000. – Вип.10. – С.179-186.

  3. Чигринець О.А.Моделювання процесу задоволення попиту на транспортні послуги. //Вісник НТУ,ТАУ. – 2000. -№4 – С.269-271.

  4. Чигринець О.А. Економічні особливості виконання послуг спецавтопідприємствами м. Києва // Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів. К.:НТУ, ТАУ – 2001. – Вип.12.- С.365-373.

  5. Чигринець О.А. Напрямки забезпечення економічної стабільності АТП. // Вісн. Східноукр.націон. ун-ту. – 2001.- №12 (46). С.248-249.

  6. Чигринець О.А. Забезпечення конкурентноздатності транспортного підприємства.// Вісн. Черніг. держ. технол. ун.-ту, 2001. - №14.-С.149-153.

  7. Чигринець О.А. Прогнозування обсягів транспортних послуг при вільних тарифах. Зб. наук. праць. – Черкаси: Черкаський державний технологічний університет – 2002, Вип.1 – С. 82-83.

  8. Чигринець О.А. Конкурентноздатність автотранспортного підприємства // Вісн. НТУ;ТАУ. – 2001. - №5. С.311-315.

  9. Чумаченко М.Г., Чигринець О.А. Стратегія економічної стабільності роботи автотранспортного підприємства комунального типу // Стратегія економічного розвитку України. - К.: КНЕУ, 2001. – Вип.7. – С.308-318.

  10. Чигринець О.А. Конкурентостійкість послуг для забезпечення економічної стабільності роботи спецавтопідприємств. К.:НТУ, 2000. –26с.

  11. Чигринець О.А. Методика прогнозування обсягів транспортних послуг. – К.: НТУ,2000. – 11с.

  12. Чигринець О.А.Тенденції розвитку спецавтопідприємств м.Києва.- К.:НТУ, 2000.-19с.