Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Голіцин Андрій Миколайович. Виставково-ярмаркова діяльність підприємства : дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Київський національний економічний ун-т ім. Вадима Гетьмана. — К., 2006. — 223арк. : рис., табл. — Бібліогр.: арк. 197-204.



Анотація до роботи:

Голіцин А.М. Виставково-ярмаркова діяльність підприємства. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – "Економіка, організація і управління підприємствами". – Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Київ, 2006.

Дисертація присвячена дослідженню теоретичних, методичних та прикладних аспектів виставково-ярмаркової діяльності підприємств, як одного з ефективних інструментів їх маркетингової комунікаційної політики.

В роботі досліджено місце і роль виставок/ярмарків в комплексі маркетингових комунікацій, визначені тенденції розвитку виставково-ярмаркової діяльності в Україні та зазначено, що існують проблеми організаційного, методичного та нормативного характеру.

Запропоновані методичні рекомендації використання бенчмаркінгу у виставково-ярмарковій діяльності підприємства, запропонована методика бальної оцінки вибору виставок/ярмарків, розроблена економіко-математична модель підтримки прийняття рішення про участь з урахуванням факторів ризику, удосконалено алгоритм прийняття рішення про участь у виставці/ярмарку з урахуванням системи факторів.

У дисертації наведені теоретичні узагальнення і нове вирішення наукового завдання щодо ефективної виставково-ярмаркової діяльності підприємств. За результатами дослідження сформульовано та обґрунтовано такі висновки:

  1. В умовах розвитку конкуренції та ринкових відносин активне використання виставок/ярмарків у маркетинговій діяльності підприємства є необхідною передумовою їх успішного функціонування на ринку. Використання виставок/ярмарків в сучасних умовах господарювання є ефективним засобом маркетингових комунікацій, оскільки виставково-ярмаркова діяльність поєднує усі маркетингові інструменти підприємства, координація яких сприяє досягненню максимальної віддачі від виставки/ярмарку.

  2. Понять "виставка" та "ярмарок" треба розглядати як єдиний засіб маркетингових комунікацій. Виставка -це показ продукції та послуг промислового та споживчого призначення з метою інформування, комунікації та укладання контрактів. Ярмарок є показом продукції та послуг промислового та споживчого призначення не тільки з метою інформування, комунікації та укладання контрактів, а й з метою безпосередньої їх реалізації.

  3. Наведені теоретичні рекомендації щодо можливостей використання бенчмаркінгу на виставках/ярмарках, визначені основні його відмінності та запроваджено термін "виставковий бенчмаркінг", сутністю якого є виявлення можливостей самовдосконалення, визначення об'єктів удосконалення, таких як товари, послуги, бізнес та виробничі процеси з метою підвищення конкурентоспроможності підприємства на внутрішніх і міжнародних ринках. Використання виставкового бенчмаркінгу дає змогу підприємству дізнатися про можливість та необхідність впровадження змін з метою підвищення конкурентоспроможності як товарів, так і самого підприємства.

  4. Нині в світі спостерігається тенденція до зростання науково-технічного прогресу і глобалізації ринків. У зв’язку з цим відбувається загальна активізація виставково-ярмаркової діяльності, зокрема в Україні, де з кожним роком збільшується кількість виставково-ярмаркових заходів і кількість організаторів. Сьогодні вони проводять понад 700 таких заходів, що тематично охоплюють майже усі галузі економіки.

Київ є центром виставково-ярмаркової діяльності. На нього припадає майже половина виставково-ярмаркових заходів, що проводяться в Україні. Тут діє основна частина виставкових підприємств країни, знаходяться найбільш великі та сучасні виставкові центри.

  1. В Україні існує ряд негативних явищ, які позначаються на розвитку виставково-ярмаркової діяльності підприємств. Серед них можна виділити низьку якість надання виставково-ярмаркових послуг деякими виставковими підприємствами, відсутність єдиної нормативної бази та спрощеного застосування окремих норм існуючих законодавчих актів стосовно організаторів і учасників виставок/ярмарків.

  2. Визначено, що вітчизняні підприємства усвідомлюють важливе значення виставок/ярмарків у своїй діяльності, однак не мають необхідного кваліфікованого персоналу, не дотримуються графіку підготовки до участі, приймають рішення про участь на основі інтуїції та минулого досвіду.

  3. Виставково-ярмаркова діяльність є специфічною галуззю, тому пропозиції щодо розвитку організації виставкової справи в Україні передбачають подальший розвиток інфраструктури виставково-ярмаркової діяльності в регіонах; законодавче та нормативне забезпечення виставкової діяльності відповідно до світової практики.

  4. Прийняття рішення про участь у виставках/ярмарках базується на врахуванні впливу багатьох факторів, починаючи від місії та цілей підприємства і закінчуючи стратегією участі. В роботі наведено систему цих факторів та розроблено алгоритм прийняття рішення про участь у виставках/ярмарках. Ці фактори впливають на кінцевий результат участі і сприяють здійсненню стратегії підприємства.

  5. Застосування методики бальної оцінки вибору виставки/ярмарку дозволило суттєво полегшити та прискорити процес вибору виставки/ярмарку. Основою цієї методики є експертна оцінка досяжності цілей підприємства у тій чи іншій виставці/ярмарку.

  6. Для підвищення ефективності виставково-ярмаркової діяльності підприємства в дисертаційній роботі розроблено:

економіко-математичну модель підтримки прийняття рішення про участь у виставках/ярмарках, особливістю якої є можливість змін параметрів обмежень як по кількості виставок/ярмарків, у яких може брати участь підприємство, так і по цілям та витратам;

економіко-математичну модель мінімізації ризику участі підприємства у виставках/ярмарках при заданому рівні максимально можливого ефекту, що отриманий на основі попередньої моделі

  1. В роботі запропонована класифікація ризиків в залежності від етапу виставково-ярмаркової діяльності підприємства з погляду ступеня їхнього впливу на ефективність участі. Вона дозволила вирішити задачу зменшення часових та фінансових витрат підприємств.

  2. Для визначення залежності між показниками витрат на виставково-ярмаркову діяльність та чистим прибутком підприємства вперше була розроблена економетрична модель на основі фактичних даних підприємств. Аналогічні моделі практично можуть бути використані будь-яким підприємством у сфері планування виставково-ярмаркової діяльності.

Публікації автора:

У наукових фахових виданнях:

  1. Голіцин А.М. Передумови ефективності участі підприємств у виставках та ярмарках // Економіка та підприємництво: Зб. наук. праць молодих учених та аспірантів. – Вип. 9 / Відп. ред. С. І. Дем’яненко. – К.: КНЕУ, 2002. – С. 47-53. – 0,5 друк. арк.

  2. Голіцин А.М. Сучасні тенденції маркетингових комунікацій на виставках та ярмарках // Формування ринкової економіки: міжвідомчий науковий збірник. – Вип.11/Відп. ред. О.О. Бєляєв – К.: КНЕУ, 2003. – С. 126-133. – 0,4 друк. арк.

  3. Голіцин А.М. Виставки та ярмарки: роль бенчмаркінгу // Маркетинг в Україні. – 2004. - № 4 (26). – С. 57-61. – 0,4 друк. арк.

  4. Голіцин А.М. Методика підтримки прийняття рішення участі у виставці/ярмарку // Формування ринкової економіки: Зб. наук. праць. Спец. вип. Сучасні проблеми теорії і практики маркетингу. – К.: КНЕУ, 2005. – С. 482-490. – 0,5 друк. арк.

В інших виданнях:

  1. Голіцин А.М. Менеджмент маркетингових комунікацій на виставках та ярмарках. Менеджмент та маркетинг: досягнення і перспективи // Матеріали ІХ Всеукраїнської науково-практичної конференції (13 березня 2002 р.). – К.: ІВЦ "Політехніка", 2002. – С.55-56 – 0,05 друк. арк.

  2. Голіцин А.М. Використання ігрового методу моделювання проведення виставок та ярмарків для забезпечення маркетингового підходу щодо практичного навчання студентів. Сучасні технології навчання та оцінювання знань студентів. Матеріали наук.-метод. конф. 1 лютого 2002 року. – К.: КНЕУ, 2002. – С.280-282 – 0,1 друк. арк.

  3. Голіцин А.М. Виставковий потенціал підприємства. Матеріали Першої Міжнародної науково-практичної конференції "Науковий потенціал світу"2004". Том 14. Маркетинг та менеджмент. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004. – С. 28-29. – 0,1 друк. арк.